הגדילו למעשות מערכות API לפרסום (למי שוזכר את ימי Ad Espresso העליזים) שהיו מפרסמים אחת לכמה חודשים 'מפה' של כל תחומי העניין ומאפייני הטרגוט הזמינים בפייסבוק כשירות למפרסמים, וחלק בלתי נפרד מתכנון של קמפיין בפייסבוק כלל מחקר וחפירה מעמיקה בכל אפשרויות הטרגוט המדוייקות לאיפיון קהל (שוב, טכני) מדוקדק.
למעשה גישת הטרגוט הכירורגי מושרשת כל כך עמוק ב-DNA של הפרסום הדיגיטלי, שאחת השאלות הנפוצות ביותר שאנחנו נתקלים בה בקבוצות מקצועיות היא "איך אני מטרגט אנשים שהם ככה וככה וככה", כאילו שאיפשהו בממשק מערכות הפרסום יש כפתור קסם סודי שפשוט צריך לדעת איך להגיע אליו.
אגב, לא סתם התאהבנו בזה, כי במשך לא מעט שנים, זה עבד וזה עבד טוב. מה פחות עבד? אם תשאלו את הסנאט האמריקאי או הרגולטור האירופאי, בעיקר פרטיות המשתמשים. אז בין ההתפתחויות הטכנולוגיות לבין תהליכים משפטיים מסובכים, פתאום, לצד השקת כלים לטרגוט "אוטומטי" מתקדם, גם בגוגל וגם בפייסבוק, התחילו להיעלם תחומי עניין כאלה ואחרים של המערכות לצד דחיפה ועידוד שלהם לשחרר את הטרגוט הכירורגי הידני לטובת הסתמכות (שלפעמים הרגישה לגמרי עיוורת) על האלגוריתם של מערכת הפרסום שיעשה את העבודה.
עכשיו, בתהליך שכפי שאמרנו התחיל כבר לפני כמה שנים ומגיע השנה לשיא חדש, נראה שהגלגל ממשיך להתסובב אחורה, והטרגוט הטכני כמו שלמדנו להכיר ולאהוב "מת", או יותר נכון פשוט הופך לפרקטיקה מוגבלת ולא ומומלצת על ידי פלטפורמות הפרסום לטובת אלוגריתמים מתקדמים, למידת מכונה ובינה מלאכותית.
אז האם הטרגוט באמת מת? ומה אנחנו אמורים לעשות עכשיו? הצטרפו אלינו לשיחה מרתקת על אחד המרכיבים המשמעותיים בעתיד של הפרסום בדיגיטל.