הבלוג שלנו

איך להקים קמפיין בטיק טוק שבאמת עובד?!

כל מי שמפרסם בממומן שוחה באותה הביצה יחד עם כל המתחרים שלו וכולנו יודעים כמה השוק נהיה צפוף ותחרותי. אחת לתקופה צצה הזדמנות נדירה שעשויה לייצר יתרון משמעותי למתחרה הראשון שיאמץ אותה. אז במקרה הזה – טיק טוק. בזמן שרוב המפרסמים עדיין מהססים להעביר לשם תקציבים, הקהל כבר מזמן שם.
מי שכן העיז לטבול רגליים במים נהנה מעלויות פרסום נמוכות בצורה קיצונית, בזמן שהמערכת משתדרגת ומשתפרת ביכולות הטרגוט והפרסום על בסיס יומיומי.
למי שלא חושש לנסות יש הזדמנות חסרת תקדים, שוות ערך למי שפרסם בפייסבוק עוד ב-2012. אין עומס מפרסמים, יש קהל מגוון בשפע בכל סגמנט אפשרי והמחירים? 2012, כבר אמרנו.

  • זכינו להיות בין הסוכנויות המנוהלות הראשונות בישראל בטיקטוק, וריכזנו לכם את כל ההמלצות הכי חמות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ולקפוץ פנימה במהירות. בסיום הפוסט יחכו לכם גם שורה של קישורים מעניינים לכל מה שאנחנו מדברים עליו פה.
    שתי קטנות לפני שמתחילים לקרוא:
  • יש פה זהב בחינם. הטיפים האלה הם שילוב של ידע שנצבר פה ב'אורטל דיגיטל' ולהדרכה שקיבלנו מהצוות הבכיר של טיק טוק. סוכנות מנוהלת זה החיים (!)
  • בסוף המאמר הוספנו קישורים סופר חשובים שרוב המפרסמים בטיק טוק עדיין לא מכירים! הטרנדים הכי חמים, דוגמאות לייב של מודעות שעובדות וואו עם אופציה לבחור את התעשיה המתאימה! כמובן גם קישור להאשטגים המובילים בישראל, ובנוסף, קישורים לפוליסי של טיק טוק.

יאללה בואו נתחיל – 30 הטיפים שיובילו אותך להתחיל לייצר הצלחות בטיק טוק:

  1. קודם כל – בשניה שפתחת חשבון, מומלץ להטמיע פיקסל של טיק טוק בכל דפי הנחיתה ובאתר. גם אם הקמפיין עוד לא עלה, בינתיים המערכת צוברת דאטא.
  2. לא לשכוח להגדיר איוונטים! בנוסף לפיקסל הבסיסי עם איוונט PageView, מומלץ למפות מספר המרות 'רכות' ולהטמיע איוונטים רלבנטים נוספים באתר. זה יהפוך את הלמידה להרבה יותר איכותית ולתוצאות שלכם להיות הרבה יותר טובות.
  3. קאסטום איוונט לפיקסל! איוונטים מותאמים אישית, כרגע האפשרות פעילה רק ברמת המדידה ולא ניתן לייצר ממנו קהל. עדיין ממש שווה לעבוד איתו.
  4. להגדיר מבנה קמפיין כמו "פייסבוק של פעם" – קמפיין ראשי ותחתיו סטים Ad Group ממש כמו אד סט של פייסבוק. בכל אד גרופ קהל שונה ומודעות שונות.
  5. לעבוד חכם עם הקהלים! יש לך קמפיין שמייצר לידים? חשוב להריץ במקביל קמפיינים שהמטרה שלהם היא לצבוע קהלים.
  6. אופטימיזציה – מתחילים עם אופטימיזציה לאיוונט מוקדם יותר בתהליך ההמרה, כמו למשל view content או. צריך לזכור שהמערכת עובדת על דטאות, אז אל תצפו שהמערכת תאפטם לכם להמרות בלי שום דאטה.
  7. בחירת פלייסמנטים – זוכרים את ה- Audience network בפייסבוק של פעם שלא היה שווה כלום? אז כנ"ל פה. חשוב לבחור את המיקומים שלכם ידנית.
  8. טרגוט – יש אוטומטי ויש התאמה אישית (מבוסס על דאטא מקמפיינים קודמים וכאלה) – במקרה הזה מומלץ לפחות בסט אחד ללכת על קהל רחב ואוטומטי. לא לשכוח לבדוק את גודל הקהל ולא לעבוד עם קהל שהמערכת אומרת שהוא צר מידי, טיק טוק זו מערכת שאוהבת קהלים גדולים.
  9. תחומי עניין ולוקאלייק – אותם כללים כמו בפייסבוק. אפשר לייצר קהלים מקהל של 1,000 יוזרים לפחות. כנ"ל לגבי אופציות לייצר קהלים לפי אחוזי צפיה בוידאו, אנחנו ממש ממליצים לשחק עם האופציות האלה.
  10. ניהול התקציב – עדיף לבחור בניהול תקציב יומי ברמת האד גרופ.
  11. מתחילים מ-50 – צריך לפחות 50 לידים בשבוע הראשון כדי שיהיה למערכת מספיק מידע לעשות אופטימיזציה. לא מרימים קצב לפני שהקמפיין למד כמו שצריך! אם המחיר לליד הוא 10 והתקציב הוא 20-30 אנחנו לא בכיוון, הקצב איטי מידי וכנראה שהתוצאות יאכזבו. חישוב התקציב היומי המומלץ לאד גרופ הוא – עלות ההמרה כפול 10, כשאנחנו ממליצים לא לרוץ על פחות מ-100 דולר ביום. ובהכי פשוט – חמישים כפול עלות ההמרה זה התקציב לשבעה ימים בערך.
  12. שלב הלמידה מתייחס לשבוע הראשון של האד גרופ. במהלך השבוע הזה המערכת עוד לומדת. חשוב לתת לה את הזמן הזה, יש מצב שהתוצאות לא יהיו יציבות בימים הראשונים. חשוב לא להיכנס לפאניקה ולא לגעת. כמובן שאם המספרים טובים אפשר לעשות מה שרוצים :) אין חוקים.

13. אמל"ק אמצע של עיקרי הדברים (אם נגמרה לך ההפסקה ;) ):

  • סבלנות – לא לגעת בקמפיין בשבוע הראשון שלא יכנס שוב ללמידה.
  • קודם חשיפה – מתחילים עם קמפיינים שמייצרים חשיפה צובעים קהל ועוזרים למערכת ללמוד. לא תמיד מומלץ לרוץ ישר על המרות.
  • המרה רכה – מתחילים עם המרה רכה כמו 'הוסף לעגלה' או 'צפיה בתוכן'. אחרי שדברים יתחילו להתייצב, אפשר לדלג לאיוונטים נוספים מתקדמים יותר במשפך.
  • ריכוזיות – אל תרוצו על תקציב ממש נמוך ומפוצל למלא חלקים. תקציב נמוך? קמפיין אחד, סט אחד ולוודא שהתקציב מתיישב עם המחיר להמרה ברמה שהוא מכיל משהו כמו 5-10 המרות ביום.
  • רענון קריאייטיבים! טיק טוק מכונה שצמאה לרענונים. להגיע מוכנים מראש ויצירתיים.

 

14. מומלץ להחזיק פרופיל טיק טוק פעיל – אמנם אפשר לרוץ בלי פרופיל טיק טוק פעיל ואפילו לבחור תמונה שהמערכת תציג בתור תמונת פרופיל, אבל לא מומלץ.
15. קריאייטיב הוא המלך – מצד אחד, המערכת דורשת רענון בתדירות גבוהה של קריאייטיב. מצד שני, כל מה שצריך זה לקחת את אותו הקריאייטיב ולייצר לו מספר וריאנטים עם שינוים קלים בין וריאנט לוריאנט כדי לייצר שפע של קריאייטיב מבלי לייצר חדש. זאת בעצם מניפולציה על המערכת כדי להרוויח זמן ולמנוע פגיעה בתוצאות בגלל שחיקה..
16. מתחילים ב-WOW – קריאייטיב חייב להתחיל בוואו שיגרום לקהל לצפות בו, מהירות הגלילה בטיק טוק היא ממש מהירה ואנחנו רוצים לתפוס את הקהל. אורך הסרטון צריך להיות 21-34 שניות (המערכת מאפשרת בפועל עד 60 שניות, אבל בואו, כולנו יודעים שזה כבר יותר מדי).
17. Creative Center – ה-מקום להשראה! שם מרוכזים המון קריאייטיבים ואפשר לשחק עם כל האפשרויות במערכת כדי להיחשף לתכנים שאכן רלוונטים עבורך. לא לשכוח להגדיר שם 180 יום שזה המקסימום האפשרי לצפייה.
18. CapCut – מומלץ בטירוף! אפליקציה מדהימה לעריכת וידאו מבית טיק טוק שפשוט תעשה לך את החיים קלים. היא גם מייצרת אחלה של חסכון כי הכל שם מאושר לשימוש מבחינת זכויות יוצרים. חייבים להחמיא להם על המהלך הזה! קחו בחשבון שבשביל לעבוד איתה בעברית, נכון להיום, חייבים להשתמש באפליקציית המובייל בלבד, כי בגרסת הווב העברית יוצאת הפוכה בכתב מראה וזה מייצר בלאגן ועבודה כפולה על כל דבר.
19. יוצרי תוכן – דרך מדהימההההה לעלות עם קמפיין לטיק טוק בלי להיות איזה אשף מול מצלמה. לא הצלחת לייצר תוכן? חשוב לפנות למי שכן, לספר על העסק ולסגור עסקה מהירה על יצירת תוכן. זו למעשה פלטפורמה שכל כולה בנויה על "מיקרו-משפיענים" ותהיו בטוחים שעל רובם מעולם לא שמעתם, אבל הם יודעים לייצר תוכן ברמה סופר גבוהה. איך תדעו עם מי שווה לכם לעבוד? תתקינו ותתחילו לגלול. מהר מאוד תגלו עולם חדש של יוצרי תוכן מדהימים שרק מחכים לשיתופי פעולה עסקיים מעניינים.
20 .הומור עובד – חשוב לחפש את הצד הזה של העסק, זה מתאים, זה עובר וזה עובד. 
21. טרנדים – שימוש נכון וחכם בטרנדים ידחוף קדימה את התוצאות שלכם ויגרום לחיבור משובח עם הקהל. קחו בחשבון שאורך החיים של טרנדים קצר יחסית, אז אל תירדמו. שימוש קצר ועוברים לטרנד הבא. 
22. פוליסי!!!! – לא מעלים שום דבר לאוויר בלי שמכירים את הפוליסי של טיק טוק!. הם הרבה יותר קצרים וחסרי סבלנות מפייסבוק וטוב שככה, חבל שהחשבון שלך ייחסם אחרי שעה. גם אם ההסבר של טיק טוק קצת כללי ולא הכי מדויק וברור, חשוב להפעיל שיקול דעת. ברוב התחומים המדיניות מאוד דומה לזו של בפייסבוק, הדברים הברורים כמו לציין מספר קלוריות או הכנסה או משקל. לפניאחרי וכל מיני הבטחות מוגזמות כמו קוביות בבטן תוך שבוע וכאלה. 
23. מומלץ ללכת על קמפיינים שרצים לאורך זמן – זה עובד. זה בעיקר יעזור לקראת תקופות שבהן המחירים מזנקים. קמפיין ותיק לא יקפוץ בעלויות כמו קמפיין חדש. 
24. סאונד – עם איזה סאונד מותר או אסור להשתמש בממומן? ליד כל סאונד רשום לכם! כמה קל אה? 
25. למי הפרסום בטיק טוק מתאים? תכלס לכולם אבל אם שואלים אותנו, אנחנו מסבירים שיש שלושה סוגי עסקים מתאימים: 
– עסקים מבוססי פרסונהטאלנט.
– הצעות פשוטות כמו הלוואה לכל מטרה וכאלה.
– הום סטיילינג ושלל עולמות האיקומרס והמוצרים.
26. ההצעה – עוד רגע אנחנו ב30. לא ניתן לכם עוד כמה טיפים שמבוססים על ההצעה עצמה?
> הצעת ערך פשוטה, ברורה, קלה להבנה, משהו שלקהל היעד יש מודעות מספיק גבוהה אליו. המוצר שלך לא כזה? אחלה, יש המון דרכים לבנות מודעות, גם למותג שלך וגם לצורך שהוא עונה עליו, רק לא לצפות ללידים מהירים ואיכותיים.
> קצר ולעניין, בלי בלבולי מוח, אורך הסרטונים האידיאלי בפלטפורמה הוא בן 15 ל-30 שניות בפרסום ממומן מוכוון המרה.
> יצירתיות היא חשובה, אבל שהפירוטכניקה לא תאפיל על המסר, אחרת זה סתם ייראה כמו מצגת פאוורפוינט שהחלטתם להשתמש בה בכל האפקטים של ההנפשה בו זמנית. עיקר היצירתיות במודעות טיקטוק מוכוונות המרה ולידים היא בעיקר בעריכה חכמה, קאטים מתוזמנים היטב שמעבירים את הגולש דרך סיפור ההצעה שלכם בצורה שלא גורמת לו לרצות לברוח החוצה. לא באיזה פאנצ' שהיה נורא מצחיק אצלכם במשרד אבל אף אחד אחר לא יבין.
27. הכרת הפלטפורמה – קשה עד בלתי אפשרי להכין תוכן בצורה אפקטיבית לפלטפורמה שאנחנו לא מכירים. חשוב, לפני שמתחילים, להקדיש לפחות שבוע לגלול בפיד (כן כן, הרגע אמרנו לכם שלגלול בפיד של טיקטוק זו השקעה בעסק שלכם). להכיר את הדינמיקה, הסאונדים, איך אנשים מדברים, איך אנשים עורכים את הסרטונים, לא כל מה שהפקנו לסטורי או לאינסטגרם יתאים גם לכאן.
28. קודם כל – להתחיל – מתחילים לייצר תוכן, היום, עכשיו. גם אם יצא לך גרוע. בואו נהיה כנים, אתם לא מתחילים את קריירת הטיקטוק שלכם עם 4 מיליון עוקבים, אז גם ככה מעט מאוד אנשים ייראו כמה הייתם גרועים בהתחלה, אבל המחוייבות להשתפר כי התוכן גם ככה עולה רק תגרום לכם אשכרה להשקיע בזה. בסוף, אין תחליף לעשייה.
ובאותה נשימה, חשוב להתחיל לגבש קונספט ולנסות לייצר משהו יחודי שהוא נטו שלך בהגשה של התוכן. לייצר אופי לסרטונים שלך. משהו שהוא רק שלך והוא מעבר לתוכן עצמו.
29. מדידת הצלחה – זה קריטי. חשיפה זה אחלה. לייקים זה אחלה. אם לא נמדוד הצלחה לא נדע אם הקהל שנחשף אלינו איכותי ואז ייגרם נזק מתמשך. מהי הצלחה? כל עסק יגדיר לעצמו איך הפרסום של תוכן כזה או אחר משרת אותו, למעשה כתבנו מאמר שלם על מדידת הצלחה בשיווק דיגיטלי שכדאי לעבור עליו אם אתם לא בטוחים.

30. כל הקישורים שיעשו לך את החיים בטיק טוק לקלים:

קריאייטיב סנטר(דוגמאות למודעות עם ביצועים טובים לפי ורטיקלים) 

טרנדים בישראל

שירים פופלארים בישראל  

בהצלחה!
קיבלתם ערך?! פרגנו! שתפו! וכרגיל בנוהל אשמח לשמוע את דעתכם.

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן