הבלוג שלנו

פרסום ממומן בטיקטוק – למי זה מתאים, ואיך זה עובד? מעודכן ל-2024

עדכון 2024: ב-4 השנים שעברו מאז שכתבנו את הפוסט הזה, מערכת הפרסום בטיקטוק זכתה לאינספור שדרוגים ושיפורים, גם בממשק הטכני, גם ביכולות המעקב ובהתאם לכך גם בביצועים והתוצאות. המערכת אמנם רחוקה מלהיות מושלמת, אבל בשימוש חכם עם הקריאייטיב הנכון אפשר לקבל בטיקטוק תוצאות מצויינות גם בגיוס לידים איכותיים וגם במכירות אונליין ואיקומרס. אז מה השתנה, מה נשאר אותו דבר ואיך מתחילים עם פרסום בטיקטוק? קבלו גרסה מעודכנת שתעזור לכם לעשות את הצעד הראשון.

אז לפני הכל – איך המערכת עובדת?

מערכת הפרסום בטיקטוק מזכירה יותר מהכל את פייסבוק. למעשה, גם ממשקי הניהול השונים וגם תהליך הקמת וניהול הקמפיינים נראים "מושאלים" מפייסבוק, וכנראה שזה לא במקרה. הבסיס לניהול הפעילות העסקית שלכם הוא ממשק שנקרא Business Center. (כן כן, ביזנס סנטר, ביזנס מנג'ר, ההשראה לנושא, ברורה). בביזנס סנטר של טיקטוק תרכזו את כל הנכסים שלכם הקשורים לפלטפורמה – חשבונות פרסום, עמודים ופיקסלים, לצד הרשאות למשתמשים, בין אם עובדים או סוכנויות וספקים. בנוסף ניתן לנהל נושאי תשלומים, אימות עסקי וכדומה, בפורמט דומה מאוד להתנהלות בביזנס מנג'ר המוכר.

חשוב לציין שהביזנס סנטר, בדומה לביזנס מנג'ר, משמש מצד אחד סוכנות לניהול הרשאות וגישות לחשבונות של לקוחות, ומצד שני באותה מידה משמש עסקים לניהול הנכסים שלהם בפלטפורמה. בסופו של דבר קבלת גישה (או נתן הרשאה לסוכנות) מבוצע באופן דומה לפייסבוק, בין ביזנס-סנטרים.

בפתיחת החשבון צריך לשים לב לסמן את החשבון כעסק ולא כסוכנות. הבחירה הזו תשפיע על טיב התמיכה שתקבלו מטיקטוק והצוות שתתנהלו מולו. אם אתם בעלי העסק המפרסם, פתחו חשבון עסק. אם אתם סוכנות שמקימה חשבון מרכזי לניהול הגישות ללקוחות, פתחו חשבון בהתאם.

כספים ותשלומים בטיקטוק

שימו לב שהיו הרבה שינויים בנושא הזה. מי שזוכר בתחילת הדרך של הפרסום בטיקטוק, היה צורך להעביר כסף מראש לטעינה לחשבון. זה עבד רק בדולרים, ואפשר היה לעשות את זה רק בהעברה בנקאית ישירה לסין. זה היה לוקח זמן ועולה לא מעט כסף בעמלות, מה שהפך את הכל למסורבל והקשה מאוד להניע את התהליך בתחילת הדרך. לשמחתנו זה השתנה וטיקטוק יישרו קו עם עולם הפרסום הדיגיטלי. לאחר פתיחת החשבון ניתן לבחור אחת משתי אפשרויות – תשלומים אוטומטיים בכרטיס אשראי, לפי מדרגות חיוב, בדומה לכל הפלטפורמות המוכרות, או טעינת כסף מראש (pre-paid) במסגרתה טוענים תקציב לחשבון ולאחר מכן משתמשים בו בקמפיינים עד שנגמר. בנוסף, אם שמים לב בשלב פתיחת החשבון, ניתן כיום גם לפתוח חשבון בשקלים ולא רק בדולרים.

שימו לב שלפעמים בפתיחת החשבון ניתן תחילה לעבוד רק בטעינת כסף מראש, עדיין קצת מסורבל אבל לא דורש העברות בנקאיות אלא רק כרטיס אשראי. במידה וזה המצב שלכם, כנסו אחת לתקופה לאיזור ה-Payments במערכת ובידקו האם נפתחה לכם האפשרות לתשלום אוטומטי בכרטיס אשראי.

חשוב לשים לב – אמצעי תשלום אפשר להגדיר ברמת הביזנס סנטר, או ברמת החשבון הספציפי. במקרה של טעינת כספים מראש לחשבון, שימו לב שאם טוענים כסף מראש כאמצעי תשלום ברמת הביזנס סנטר, צריך לאחר מכן להקצות אותו לחשבון, אחרת לא תוכלו לפרסם.

האם חייבים פרופיל/עמוד עסקי פעיל בטיקטוק בשביל לפרסם?

השאלה הזו מטרידה עסקים רבים שרוצים לפרסם בטיקטוק אבל לא מתחזקים עדיין ערוץ עסקי ופעילות אורגנית. התשובה היא שממש לא חייבים ערוץ עסקי פעיל במערכת. בדיוק כמו שלא חייבים ערוץ אינסטגרם לפרסום באינסטגרם, גם בטיקטוק אין צורך בעמוד או פרופיל לצורך הפרסום. במידה ויש פרופיל טיקטוק פעיל, מחברים אותו ברמת המודעה, בדיוק כמו בפייסבוק. במידה ואין, תוכלו לבחור את שם ה"יישות" שמטעמה יופיע הפרסום.

שימו לב כי בשונה מפייסבוק, שם ברמת המודעה ניתן בעצם לבחור כל עמוד שיש לנו גישה עליו ובהמשך גם לבחור ממנו פוסטים שעלו בעמוד לקידום, בטיקטוק זה עובד קצת אחרת. חייבים לחבר את העמוד לחשבון הפרסום, פעולה שמתבצעת בביזנס סנטר, ורק אז אפשר לבחור תכנים שעלו בערוץ הטיקטוק ולהשתמש בהם ישירות לפרסום.

שיטות התמחור במערכת הפרסום בטיקטוק – מה השתנה מתחילת הדרך?

כשרק הושקה מערכת הפרסום בטיקטוק היינו צריכים לבחור כבר הקמת החשבון, האם אנחנו רוצים חשבון לפרסום בתצורת Auction – מכירה פומבית, כמו בפייסבוק, או חשבון בתצורת Reservation, שהיא המקבילה של טיקטוק לקמפיינים ש Reach & Frequency. למי שלא מכיר, קמפיינים של R&F מאפשרים לרכוש מראש היקף חשיפה מוגדר בתדירות הופעה מוגדרת, והכל במחיר ידוע לראש (למשל לשלם מראש CPM של 5$ בתדירות הופעה של 3 הופעות לכל גולש ייחודי שנחשף). מדובר בקמפיינים למטרות מיתוגיות בעיקר, שדורשים הקצאה גדולה מאוד של תקציב מראש, וגם, מי שכבר התנסה יודע שלמעשה רוכשים את המדיה מראש, לא ניתן לעצור קמפיין R&F מרגע שהחל לפעול.

לשמחתנו הסרבול הנוסף הזה הוסר גם הוא. חשבון פרסום בטיקטוק כיום הם כברירת מחדל בתצורת Auction, כלומר מכירה פומבית בדומה לפייסבוק, ואם רוצים להריץ קמפיין R&F יש ליצור קשר עם נציגי טיקטוק.

ומה לגבי תקציבי מינימום?

כמו בפייסבוק גם בטיקטוק אפשר לעבוד עם תקציב ברמת הקמפיין (CBO – Campaign Budget Optimization) או ברמת האד-סט (ABO – Ad Set Budget Optimization). לא ניכנס כרגע לשיקולים ביניהם, זה בגדול בדיוק כמו בפייסבוק, רק נציין כי אם בחרתם לעבוד ברמת הקמפיין, תקציב המינימום שהמערכת תאפשר לכם יעמוד על 50$ יומי. אם בחרת לעבוד עם תקציב ברמת האד-סט, אפשר לשים תקציב יומי נמוך יותר.

רק נסכם שההמלצה העקרונית של טיקטוק היא לעבוד עם תקציב ברמת האד-סט, כן, גם אם יש לכם רק סט מודעות אחד.

הקמת קמפיין פרסום ממומן בטיקטוק

לאחר שהקמנו את החשבון, הקמת הקמפיינים דומה מאוד לפייסבוק. בוחרים את מטרת הקמפיין (חשיפה, טראפיק, המרות וכדומה), מקימים קבוצות מודעות ובונים את המודעות עם הקריאטייב שיצרתם מראש או הכנתם בתוך הפלטפורמה. טיקטוק מציעים לעבוד עם מספר מודעות רב יחסית ולא לעלות עם קמפיין "צר" אשר מורכב מקבוצת מודעות אחת ומספר מודעות מצומצם בלבד.

ברמת הקמפיין:

בוחרים את מטרת הקמפיין, ובוחרים תקציב. מאוד דומה לפייסבוק סה"כ. ניתן לבחור בין קמפיין "טווח הגעה" (Reach), טראפיק, צפיות וידאו, מעורבות, המרות, קידום אפליקציה וגם קמפיין Lead Generation, או לידג'ן, עם טופס לידים מובנה ללא דף נחיתה.

בחירת מטרות לקמפיין פרסום בטיקטוק
בחירת מטרות לקמפיין פרסום בטיקטוק

 

לאחר בחירת המטרה ייפתח תפריט נוסף שיאפשר להרים להרים ספליט-טסט במערכת, לנהל את התקציב ברמת הקמפיין, מה שנקרא CBO, ובמידה ובחרתם באפשרות זו להגדיר כבר כאן את תקציב הקמפיין.

ברמת קבוצות המודעות:

בוחרים האם טראפיק לאתר או אפליקציה (למעט בקמפיינים שמהותם מעורבות בפלטפורמה כמו חשיפה, מעורבות או צפיות וידאו), בוחרים מיקומי מודעות (אוטומטיים או ידניים) – כאשר מופיעות לנו בנוסף לטיקטוק מספר אפליקציות נוספות של החברה האם, ByteDance, שהלכה למעשה לא רלוונטיות בארץ.

שמסיבה לא ברורה, אם תבחרו לפרסם בכל המיקומים, אתם תראו כסף זולג לאפליקציית Pangle ולא ברור למה. לכן חשוב מאוד בשלב הזה ברמת קבוצת המודעות לסמן שהפרסום יופיע בטיקטוק בלבד:

בחירת מיקומי המודעות בקבוצת המודעות בטיקטוק
שימו לב שברירת מחדל מסומנות כל האפליקציות יש לבחור במיקומים ידניים ואז לבטל את הסימון של שתי האפליקציות הנוספות.

 

נקודה נוספת שנראית אולי קצת מובנית מאליה. כברירת מחדל מודעת טיקטוק מתנהגת בדיוק כמו פוסט רגיל, כלומר ניתן להגיב, לשתף וגם להוריד את הסרטון. יחד עם זאת, ניתן להגביל את היכולת של המשתמשים לעשות את הפעולות הללו, על ידי פתיחת תפריט ה-advanced settings:

הגבלת מעורבות גולשים על המודעות בטיקטוק
הגבלת מעורבות גולשים על המודעות בטיקטוק

 

טרגוט בטיקטוק

הטרגוט כמובן גם הוא, דומה למה שאנחנו מכירים. קודם ולפני הכל, חשבונות ישראלים מוגבלים לפרסום בישראל בלבד, על מנת לפרסם במדינות אחרות, ארה"ב לדוגמה, צריך חשבון בבעלות יישות אמריקאית. בעבר ניתן היה לבקש מטיקטוק לפתוח אפשרות לטרגוט גלובלי, זה לא משהו שניסינו לעשות לאחרונה, אז יש לקחת את זה בחשבון.

מעבר לזה, הטרגוט הגיאוגרפי, גם בתוך ישראל, מוגבל מאוד. לא ניתן לטרגט לרמת העיר הבודדת, אלא רק לפי חלוקה למחוזות המדינה – צפון, חיפה, מרכז, תל אביב, ירושלים והדרום.

טרגוטים נוספים הם כמובן מגדר, גילאים ותחומי עניין. יחד עם זאת קחו בחשבון שתחומי העניין בטיקטוק הם גם כלליים מאוד וגם נזילים מאוד ומשתנים בקרב המשתמים בצורה דינמית. כרגע לא ראינו איזשהו יתרון לדיוק הטרגוט באמצעות תחומי עניין ויש עדיפות גבוהה לטרגוט רחב וקריאייטיב מהודק שיאפשר לאלגוריתם של טיקטוק להציג את המודעות שלנו לאנשים הנכונים.

נראות המודעות בטיקטוק – שונה מכל מה שהכרנו עד כה

עד כה היינו רגילים לפרסם בפלטפורמות שמאפשרות מגוון רחב של אופציות ומיקומים, כאשר בטיקטוק יש לנו מיקום אחד (הפיד של טיקטוק) ומבנה קבוע למודעה – סרטון אנכי קצר בלבד.
הכי קרוב למודעות אלו הן מודעות סטורי לאינסטגרם, כי גם הן קצרות ובאותה הפרופורציה, אך בניגוד לאינסטגרם, בטיקטוק ניתן לפרסם סרטונים בלבד.
המערכת עצמה מאפשרת להכין מצגות המורכבות מסרטונים קצרים ו/או תמונות, ואליהם לצרף מגוון רחב של סאונדים.  ניתן כמובן גם להעלות סרטון שהוכן מראש.

פרסום בטיקטוק - כך נראתה אחת המודעה שהרצנו עם סרטון שהכנו מראש
פרסום בטיקטוק – כך נראתה אחת המודעה שהרצנו עם סרטון המבוסס על תמונות שעוצבו מראש וחוברו יחד בסרטון עם אחת התבניות המובנות במערכת הפרסום

 

נקודה חשובה בנוגע לקריאייטיב בטיקטוק

לאחר שעשינו המון ניסיונות, גם לפרסום שלנו וגם של לקוחותינו, המסקנה בנוגע לקריאייטיב במערכת היא ברורה. בקטע הזה, טיקטוק זה לא פייסבוק. סליידושואו של תמונות סטטיות, סרטוני סטוק בסיסיים, מצגות מונפשות, כל דבר שהוא לא וידאו אמיתי שהופק והוכן מראש לפי השפה הייחודית של הפלטפורמה, פשוט לא עובד, נקודה. חבל על הזמן ועל הכסף שיושקעו בניסיונות לכפות על המערכת קריאייטיב מהונדס בצורה הזאת.

במקרה של טיקטוק, חשיבה מחוץ לקופסא היא הכרחית בכל הנוגע לקריאטייב

בשביל לדעת מה כדאי, ואיך כדאי לפרסם בטיקטוק, הדבר הכי חשוב הוא קודם כל להוריד טיקטוק, "לחרוש" על הפלטפורמה, ולהבין במה מדובר. הפלטפורמה מורכבת מסרטונים של 15-60 שניות, יש טרנדים שמתחלפים כל יום בערך והמון סגנונות של סרטונים שיכולים להתאים לקהלי יעד מכל הסוגים. ראינו כבר כמה מפרסמי ענק שניסו את מזלם בטיקטוק ולא צלחו, כי הם פשוט לא דיברו את השפה.

בטיקטוק שולטים הריקודים, ההומור והסלנג… בטיקטוק אוהבים סיפורים מותחים, מרגשים וכנים – והמודעות צריכות לדבר באותה השפה.  האלגוריתם המסתורי של טיקטוק, זה שאחראי להביא את הסרטונים המוצלחים לחזית הפלטפורמה בפיד ה-for you מחזק סרטונים שיש בהם מעורבות גבוהה, ומחזק סרטונים שצופים בהם ברצף. אפשר להסיק שגם בממומן טיקטוק מתנהג בצורה דומה ויהיו תוצאות טובות יותר בממומן למודעות שיקלעו ל"וויב הטיקטוקאי".

אנחנו ממליצים בחום לקרוא את המאמר האחרון שפרסמנו בנושא שסוקר בהרחבה את כל מה שכדאי וצריך לדעת בנוגע לקריאייטיב לטיקטוק

ומה לגבי ביצועי הפרסום הממומן בטיקטוק?

הדבר הבולט ביותר הוא CPM מאוד זול. אנחנו קצת יותר מ-3 שנים מאז השקת מערכת הפרסום של טיקטוק בישראל, ועדיין, הרוב המכריע של המפרסמים עדיין לא שם, או שהם שם עם קריאייטיב חלש. חסם הכניסה המשמעותי ביותר לפלטפורמה הוא להבין את השפה של המדיה הזאת ולייצר קריאייטיב וידאו שמותאם אליה, ולכן למרות שמבחינת משתמשים טיקטוק היא עובדה חזקה בשטח, מבחינת מפרסמים בישראל קצב החדירה עדיין איטי ולכן מי שכן ישקיע את המאמץ בקריאייטיב הנכון ימשיך ליהנות בתקופה הקרובה מחשיפה זולה ואיכותית לקהל חם שמגיב היטב.

ולמי הפרסום בטיקטוק מתאים?

במילים פשוטות – כמעט לכולם! אנחנו מפרסמים כיום בפלטפורמה כמעט כל ורטיקל אפשרי, בין אם זה ייעוץ עסקי, תכניות תזונה וכושר, רהיטים ומצעים ומה לא. כמו כל פלטפורמה דיגיטלית אחרת גם לטיקטוק יש מדיניות פרסום נוקשה עם המון תחומים שאסורים לפרסום לחלוטין, או לפחות מוגבלים מאוד, כגון תרופות ותוספי תזונה, סמים, נשק וכל הנוגע לפוליטיקה, ויחד עם זאת, כמעט לכל בעל עסק יש מקום וקהל בפלטפורמה נכון להיום

בניגוד לדעה הרווחת, נמצאים בטיקטוק אנשים בכל הגילאים וממגוון תחומי עניין. למעשה. הגיל הממוצע של המשתמשים בפלטפורמה עולה בהדרגה, וגם ככה בשלב הזה, עם 2 מילארד משתמשים בעולם 

חנויות איקומרס ואופליין, מנטורים, מאמנים וכל המסביב, ספקי שירות במגוון תחומים – כל אלו יכולים להצליח בגדול בפרסום הממומן בטיקטוק, כל עוד הם ישכילו להשתמש ביתרונות הפלטפורמה וידעו להתגבר על חסרונותיה.

בשורה התחתונה, האם אנחנו ממליצים לפרסם בטיקטוק?

המסקנה שלנו מלפני 3 שנים לא השתנתה, התשובה היא חד משמעית כן!
כל מי שזוכר את פייסבוק בתחילת דרכה יודע שהשמיים הם הגבול! כל עוד עובדים נכון וחכם, האפשרויות להצלחה הן רבות, והזדמנות להיכנס ראשונים לפלטפורמה חזקה וייחודית כמו זו היא הזדמנות חד פעמית שחבל לפספס!

אנחנו שמחים לספר שלאחרונה אף השקנו שירות ייחודי של הפקת סרטונים ייעודיים לפרסום בטיקטוק בעלות ידידותית במיוחד, כך אם שאם מה שעוצר אתכם מפרסום בשלב הזה הוא העלויות של הפקת וידאו או פשוט ההתעסקות בזה, יש לנו שפע של פתרונות להציע.

אנחנו מקווים שהעדכון הזה שלנו לכל הנוגע לפרסום בטיקטוק ב-2024 יעזור לכל מי שקורא את הפוסט הזה לקבל את הביטחון לטבול את הרגלייים בפלטפורמה, אנחנו יכולים להגיד בפה מלא שמי שנכנס לזה כמו שצריך נהנה כרגע מתוצאות מדהימות.

 

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן