הבלוג שלנו

תפסיקו לחפש את המודעות שלכם בגוגל!

כי זה יכול לעשות לכם נזק

כשמקימים קמפיין ברשת החיפוש של גוגל, אפשר מייד עם העלאת הקמפיין לאוויר ליהנות מסיפוק מיידי. מייד כשרואים שהמודעות מאושרות והקמפיין פעיל, מה עושים רוב האנשים? נכנסים לגוגל כמובן, מקישים את אחת ממילות המפתח המטורגטות בקמפיין ומתמוגגים מעונג למראה המודעה שלהם בראש תוצאות החיפוש. באמת כיף, אבל זה גם עושה לכם נזק, נזק שאפשר להימנע ממנו ותיכף אסביר בדיוק מה, למה ואיך.

מה גורם למודעה שלכם להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל?

בכל פעם שמבוצע חיפוש בגוגל הכולל מילת מפתח עליה אתם רוצים להופיע בקמפיין שלכם, נערכת מאחורי הקלעים מכירה פומבית זריזה להפליא בין כל המפרסמים. כל מי שרוצה להופיע על אותו ביטוי חיפוש ניגש להשתתף ב'מכרז', והזוכים בו מופיעים לפי סדר זכייתם – המודעה של הזוכה הגדול מופיעה ראשונה בתוצאות החיפוש, הבא אחריו שני וכך הלאה, כאשר בעמוד תוצאות החיפוש יכולות להופיע לכל היותר 7 מודעות – 4 בחלק העליון ועוד 3 בחלק העליון (בביטויים תחרותיים במיוחד. במרבית המקרים לא תראו יותר מ5-6 מודעות).

איך נקבעת זהות הזוכים במכרז?

הזוכה הוא זה שהמודעה שלו זכתה לדירוג המודעה הגבוה ביותר באותו מכרז ספציפי. כן, ככה פשוט.

כיצד נקבע דירוג המודעה?

קודם כל, ההסבר המלא והמפורט של גוגל לנושא נמצא כאן. ההסבר הפשוט הוא כזה. כלי העבודה המרכזי בפרסום בגוגל הוא ה'ביד', או הצעת המחיר לקליק שאנחנו מוכנים לשלם עבור ההופעה בתוצאות החיפוש. זוהי הצעת המחיר שלנו במכירה הפומבית. בנוסף, בדיוק כמו לקבל 'פקטור' במבחן, מתווספים פרמטרים נוספים אשר מעלים או מורידים את הדירוג שלנו.

אחד הפרמטרים החשובים בקביעת דירוג המודעה שלנו בגוגל הוא יחס ההקלקה עליה, ה-CTR. הסיבה לכך היא שככל שיחס ההקלקה על המודעה גבוה יותר זה מעיד על העניין שהגולשים רואים במודעה. ובהתאם לכך גורם להעלאת דירוג המודעה שלנו.

אז איפה הבעיה?

מאחר ואנחנו יודעים שכל קליק על המודעה שלנו בגוגל עולה לנו כסף, כאשר אנחנו מבצעים חיפוש בשביל לראות שהמודעה שלנו מופיעה, אנחנו (או כך אני מקווה לפחות) לא לוחצים עליה. ומה גוגל רואים מהצד שלהם? שהמודעה הופיעה, אבל לא לחצו עליה. אם עשינו את זה פעם אחת, ניחא, אבל מה קורה אם מדובר בחברה עם כמה עובדים וכולם רוצים לראות איך נראית המודעה? ומה אם אנחנו מראים גם לחברים, קולגות או המשפחה את המודעה הנפלאה שלנו שמככבת בגוגל? המודעה צוברת עוד ועוד הופעות ללא הקלקות, שמלמדות את אלגוריתם מערכת הפרסום שהמודעה שלנו אינה מעניינת את הגולשים הצופים בה.

ככל שזה יקרה יותר פעמים דירוג המודעה ייפגע, מיקום המודעה ייפגע, וגם המחיר שלנו לקליק יכול לעלות.

אז זיכרו כלל חשוב. כל הופעה של המודעה ללא הקלקה עליה מורידה מעשית את יחס ההקלקה המתועד לגביה, ובהדרגה זה יוביל לפגיעה דירוג המודעה. החיפושים שלנו בגוגל יכולים לפגוע לנו בתוצאות הקמפיין!

ומה הפתרון?

ובכן, גוגל מודעים לנושא, ולכן מציעים למפרסמים כלי פשוט, שהשימוש בו אינו דורש אפילו להיכנס לחשבון הפרסום בשום צורה, ועדיין מאפשר לנו לראות את תוצאות החיפוש בזמן אמת, כולל המודעה שלנו, מעין "ארגז חול" שמה שמתרחש בו אינו משפיע על תוצאות המודעה.

הכלי הזה נקרא "הכלי לתצוגה מקדימה ואבחון מודעות" והוא מאפשר לעשות סימולציה של תוצאות החיפוש על מנת שנוכל לראות מתי והיכן המודעות שלנו מוצגות. כך זה נראה:

וכך מגיעים לכלי הזה: google.com/AdPreview

לסיכום, כמה טיפים נוספים לשימוש בכלי החשוב הזה:

טיפ של אלופים 1:

ניסיתם למצוא את המודעות שלכם ואתם לא רואים מודעות בכלל? וודאו שאין לכם חוסם פרסומות פעיל בדפדפן, בהרבה מקרים זו הסיבה העיקרית לכך

טיפ של אלופים 2:

שימו לב שצד ימין ניתן לכוון את תוצאות החיפוש בהתאם למיקומים שונים, שפות שונות וכן בהתאם למנוע החיפוש במדינות שונות, וכן לבקש תצוגת מובייל או דסקטופ בנפרד.

טיפ של אלופים 3:

עדיף להשתמש בכלי הזה מתוך חשבון הפרסום שלכם. כך הכלי ייתן לכם תובנות משלימות נוספות בנוגע להופעת המודעות שלכם, יציג לכם מילות מפתח מתוך הקמפיינים הפעילים בשביל לעשות עליהן בדיקה (בצורה של השלמה אוטומטית בשדה החיפוש למעלה) וגם ידגיש את המודעה שלכם בתוצאות החיפוש.

בהצלחה!

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן