הבלוג שלנו

9 טיפים להגדלת הפעילות האורגנית בדפים עסקיים בפייסבוק

בלי להשקיע שקל אחד בקמפיין ממומן

דפים עסקיים בפייסבוק "סובלים" מחשיפה אורגנית מוגבלת. ניכר שבפייסבוק מנסים בכל דרך לגרום לנו לפרסם באופן ממומן, וכמה שיותר! יחד עם זאת, זו לא גזרה משמיים וניתן להגיע לחשיפה גבוהה מבלי להוציא כסף אם תקפידו לפעול באופן ממוקד ועקבי.ריכזנו עבורכם 9 טיפים לשיפור הנוכחות והחשיפה האורגנית של דף הפייסבוק שלכם בלי פרסום ממומן בכלל!

אז יאללה, מתחילים…

ככה תגדילו את הפעילות העסקית שלכם בפייסבוק בלי להשקיע תקציב בקידום ממומן

#1 השתמשו בתמונות!

הקפידו להשתמש בתמונות. למה? בגלל כמות התכנים הבלתי נגמרת בניוזפיד, הגולשים כבר מזמן הפסיקו לשים לב לכל סטטוס שרץ להם בפיד ואתם רוצים שהם ישימו לב אליכם! שימוש בקריאייטיב מעניין, צבעוני, מצחיק, לא שגרתי ימשוך את תשומת הלב של הגולשים ויגרום להם לעצור לרגע את הדפדוף האינסופי הזה ( במיוחד במובייל ) ולהתמקד בתוכן שלכם.

מומלץ מאוד במידת האפשר למתג את הקריאייטיב, להוסיף Watermark עם הלוגו של העסק או חלק ממנו, להשתמש בצבעים ובסגנון שלכם וכך במשך הזמן גם יזכרו את המותג.

מה לא לעשות:

קודם כל, לא להשתמש בתמונות הבנאליות האלו שבערך כולם משתמשים בהן. למשל תמונות שכוללות את האישה שמופיעה בכל הפרסומות, וגם לא של האיש שמופיע בכל הפרסומות.

באופן כללי, כשאתם מחפשים תמונה בבנק תמונות, זיכרו שבדיוק כמו שאתם מחפשים משהו עוד אלפי מפרסמים עושים בדיוק את אותו הדבר. נסו לגלול בתוצאות החיפוש של התמונות מעבר לעמוד התוצאות הראשון, והשתדלו לחפש משהו לא שגרתי ומרענן.

#2 השתמשו בווידאו!

וידאו מושך את תשומת הלב לפעמים אפילו יותר מתמונה (אבל רק לפעמים !) תשתמשו בווידאו איכותי, במינון נכון ואל תציפו, תנו לגולשים לחכות לסרטון הבא שלכם.

תשתמשו ב- Live, כך תוכלו ליצור ערוץ תקשורת ישיר עם הקהל שלכם ו"לשבור את הקרח", זה יאפשר לכם לייצר יחסים של קרבה, אנשים אוהבים לדעת מי אתם!

זיכרו! המון גולשים צופים בסרטונים גם במקומות שאי אפשר, לא נעים או שזה מפריע לשמוע את ה- Sound ולכן צופים במצב MUTE אז תשקיעו בכתוביות כדי שידעו על מה אתם מדברים.

טיפ של אלופים:

הרבה מפרסמים, בייחוד עסקים קטנים, נוהגים לעלות בלייב דווקא מהפרופיל האישי מתוך חשיבה שכך ייזכו ליותר מעורבות וחשיפה, ובמידה מסויימת זה נכון – אבל! כאשר אתם מעלים וידאו או עושים לייב בפרופיל האישי במקום בעמוד העסקי, אתם קצת יורים לעצמכם ברגל. הסיבה היא שכל וידאו שעולה בעמוד העסקי מאפשר לכם לאחר מכן ליצור קהלים לפרסום על בסיס הצופים בו, וזה לא אפשרי כאשר הוידאו עולה בפרטי – והקהלים הללו הם נכס חשוב להצלחת הפרסום שלכם לאחר מכן.

#3 דברו בגובה העיניים!

אפילו שמדובר בדף עסקי,  אנחנו פועלים במסגרת של מדיה חברתית, תשברו את הגישה והשפה הרשמית שאתם משתמשים באתר ובמקומות אחרים ודברו אל הקוראים שלכם בגובה העיניים.

באמצעות שימוש בשפה מתאימה תוכלו ליצור הזדהות מצד הקהל שלכם ויהיה לו קל יותר להתחבר אליכם ולמה שאתם אומרים.

#4 תנו ערך מוסף!

הרבה בעלי דפי פייסבוק מתמקדים בלכתוב רק על עצמם בדף שלהם או שממלאים את הדף בפוסטים שיווקיים – זה לא עובד ומהר מאוד נמאס לגולשים. אוהדים שעשו לכם לייק לדף רוצים לקבל עדכונים מהעסק ולהתעדכן בנושאים שקשורים לתחום הפעילות שלכם, חשוב לשמור על קשר מתמשך עם האוהדים ולתכנן דף עסקי עם תוכן נרחב ורלוונטי.

תנו לגולשים טיפים ייחודיים, שתפו אותם בידע, חידושים בתחום, טרנדים חדשים וכדומה, כך תמצבו את הדף והעסק שלכם כמומחה שכדאי לעקוב אחריו!

זיכרו שבסופו של דבר, הגולשים לא עוקבים אחריכם כי אתם נחמדים, אלא כי הם חושבים שיש לכם משהו לתרום להם, בין אם זה במישור העסקי או האישי, אפילו אם מדובר בתרבות פנאי או בילוי – אז אל תאכזבו אותם.

#5 תהיו רלוונטיים!

שימו לב מה קורה בזירה הדיגיטלית, תזהו טרנדים, תחומי עניין, דברים שהם "להיט" עכשיו ותכתבו תוך התייחסות לזה, אנשים קוראים מה שרלוונטי להם כרגע, אם יש נושא שבמילא מעסיק את הקהל שלכם תתחברו אליו וכך הקהל יתחבר אליכם,  קל להתחבר למישהו שיש לכם מכנה משותף איתו.

אם יש גלים, כדאי שתלמדו לגלוש!

אבל אל תהיו מאוסים ובנאליים!

יש טרנדים שמחזיקים תקופה ארוכה, ויש כאלו שבקושי שורדים 24 שעות. זוכרים את "תהיה יוסף"? כי זו דוגמה מצויינת לטרנד שהיה מגניב לזמן ממש קצר, והפך למאוס ובנאלי מהר מאוד. דוגמה נוספת הן החידות שכוללות 4 משוואות עם אייקונים או תמונות. כולם כבר הבינו את הטריק, זה כבר מזמן עבר את השיא, ובכל זאת יש עמודים עסקיים שרק עכשיו 'גילו' את זה…

זיהיתם טרנד מגניב שמתחיל להסתובב ברשת? מצויין! נסו להבין אם הוא בדיוק בשיא הרלוונטיות וה"מגניבות" ותגיבו מהר. אבל לפעמים, אם התעוררנו באיחור, לפעמים עדיף לוותר.

#6 תערבו את הגולשים!

אל תתביישו לבקש מקהל האוהדים שלכם לשתף את התוכן שלכם, לעשות לכם לייק או להגיב. תנחו את הקהל שלכם ממש מה אתם רוצים שהוא יעשה בתגובה לפוסט שלכם ותתפלאו לראות שהוא דווקא משתף פעולה :)

מדהים לגלות לפעמים עד כמה אנשים אוהבים לשתף ולספר

#7 תשתפו!

אי אפשר להדגיש את זה מספיק, תשתפו את התכנים שלכם עם הקהל הרלוונטי לכם במקום שבו הוא נמצא. תאתרו קבוצות רלוונטיות שבהן קהל היעד שלכם נמצא ותשתפו אותו עם התוכן במינון נכון ובלי להפיץ ספאם, תוסיפו הפניה לדף שלכם ותובילו גולשים להתרשם מתכנים נוספים שלכם.

צרו קשר עם מנהלי הקבוצות ותציעו לקחת "פינה" קבועה בפעילות הקבוצה בה תוכלו לשתף את התכנים שלכם אם באמצעות מאמר ואם כפוסט.

צרו שת"פים עם עמודים אחרים שמתקשרים לתחום שלכם (לדוגמה, עסקים שמציעים שירותים משלימים לעסק שלכם) ובקשו מהם לשתף את התכנים שלכם או להזכיר את שם הדף שלכם עם תיוג, תמורת זה שאתם גם תשתפו את התכנים שלהם או תציינו אותם.

טיפ של אלופים:

אל תהיו ספאמרים… לשתף פוסטים פרסומיים בצורה המונית בקבוצות לא ישיג לכם תוצאות, אבל מצד יש יכול לעורר אנטיגוניזם ואף להוביל לחסימה על ידי פייסבוק. בכל קבוצה הנראית לכם רלוונטית לעסק שלכם, עיברו על חוקי הקבוצה, צרו קשר עם המנהלים במידת הצורך, תהיו חברים פעילים ותתרמו מהידע והניסיון שלכם גם ללא תמורה, ותראו שכאשר יש לכם משהו להציע לחברים בקבוצה התגובות יהיו אוהדות ויניבו לכם יותר תוצאות

#8 תהיו פעילים!

תהיו פעילים בקבוצות ופורומים רלוונטיים לתחום העיסוק שלכם, תנו עזרה וייעוץ לשאלות שעולות, קחו חלק בדיונים השונים, צרו קשרים עם משתתפים נוספים.

ככל שיראו אתכם יותר, יתרשמו מהפעילות שלכם יותר ותצרו יותר קשרים כך יהיה קל יותר לשאר הגולשים לרצות לעקוב אחריכם.

#9 תתמידו!

אולי הטיפ הכי חשוב פה, תתמידו! תהיו עקביים, תשמרו על תדירות קבועה ותצרו לעצמכם קהל שמחכה לתוכן הבא שתפרסמו.

שום דבר לא יקרה ביום אחד אבל אם תתמידו לאורך זמן בכל הפעולות שציינתי פה אתם תראו איך במשך הזמן תגדילו את התפוצה והחשיפה של התכנים שלכם והפעילות בדף העסקי תגבר משמעותית!

בהצלחה!

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן