הבלוג שלנו

מקדמים מוצרי לייפסטייל בארה"ב ואירופה? כדאי להכיר את הרשת החברתית שאתם כנראה עדיין לא משתמשים בה

הרגע הזה שקיבלתם לקוח חדש, ביצעתם שיחה ראשונית, הכנתם קפה והתחלתם בבניית התוכנית האסטרטגית. הראש מייד הולך לערוצי הפרסום המוכרים, הגדולים והפופולאריים ביותר לקידום ממומן, כלומר פייסבוק וגוגל. בשלב הזה המטרה שלנו היא להגיע כמובן ללקוח האידיאלי עבור העסק אותו אנחנו מקדמים, ולתכנן את המסע השיווקי ככה שנקבל כמה שיותר לידים איכותיים או מכירות עם ROI חיובי. אבל בעידן מתקדם ומתפתח שבו אנחנו נמצאים צריך לחשוב כל הזמן מחוץ לקופסא, להפתיע את הגולש, לעניין אותו ולמשוך אותו אליכם בדרכים יצירתיות. וכשהתחרות בעורצי הפרסום המרכזיים הולכת וגדלה הדבר הופך ללא פשוט בכלל.

כולנו עוסקים רבות בשאלה מהי הדרך הטובה ביותר להגיע לקהל הגולשים הרלוונטים אלינו, האם דרך קידום PUSH בפייסבוק, קידום PULL בגוגל, או שבכלל השילוב בין השניים הוא המנצח. בסופו של יום אף אחד מאיתנו לא מסתפק בפלטפורמה אחת ובוחר להתקדם עם המלך והמלכה של הזירה השיווקית יד ביד, מה גם שאם נודה על האמת – הגולשים שלנו נמצאים כנראה בשתי הפלטפורמות הללו, פשוט דרך השימוש בכל אחת מהן היא שונה.

בכל זאת עולה השאלה – היכן נמצא ערוץ הפרסום המשלב את היתרונות של כל אחד מערוצי הפרסום במקום אחד. נשמע כמו חלום אה?! אז זהו שזה לא רק בגדר חלום, זה ממש פה מתחת לאף של כולנו!

השראה במקום הפרעה

שורת המותג הזו – Stop Interrupting – Start Inspiring, מלווה את הפלטפורמה שעליה אני רוצה לדבר היום :פינטרסט. הפלטפורמה פרצה לחיינו ב-2012 והתפתחה עם זמן לרשת חברתית בפני עצמה ששמה דגש בעיקר על שיתוף תמונות והשראה, אך בפועל משמשת כערוץ פרפורמנס לכל דבר ועניין אשר יכול להוות גורם משמעותי מאוד במסע הלקוח בתחומים מסוימים.

מי נמצא בפינטרסט ואיפה?

לפי העדכון האחרון בפינטרסט כיום כ-416 מיליון משתמשים פעילים בכל חודש, כאשר הקהילה הגדולה ביותר היא בארה"ב ואחריה גרמניה.

עוד כמה נתונים שכדאי לדעת לגבי המשתמשים:

  • 71% מהמשתמשים הם נשים.
  • 35% מהמשתמשים הם בגילאי 35-49
  • 34% בגילאי 18-29
  • 34% ממשתמשי Pinterest מרוויחים בין $ 50,000 ל- 74,999 $ לשנה.
  • 90% מהפינרים השבועיים מקבלים החלטות רכישה ב- Pinterest.
  • 77% מהפינרים השבועיים גילו בפינטרסט מותג או מוצר חדש.

מה אנשים עושים בפינטרסט?

השימוש הנפוץ ביותר הוא ללא ספק השראה. פינטרסט מציעה עושר אינסופי של רעיונות בשלל תחומים – עיצוב, אופנה, "עשה זאת בעצמך – DIY", אמנות, תכשיטנות ובעצם כמעט לכל דבר שנעלה על הדעת אפשר למצוא רעיונות ברשת הזו, המציעה גם מנגנון חיפוש דינמי וחכם. התוכן האינסופי הקיים בה, בתחומים רבים ומגוונים גורם לנו לבלות בה שעות, לצרוך תוכן ואם ממש התאהבנו אז גם להעלות תכנים משלנו.

בזמן שאנחנו עוברים בין קטגוריות שונות, נחשפים ל"PINS" חדשים (פרטי מדיה שהועלו על ידי משתמשים הנקראים גם נעיצות או סיכות) האלגוריתם של פינטרסט לומד את ההעדפות שלנו, את תחומי העניין שלנו בצורה מדוייקת ואף מראה לנו תוכן על בסיס זה.

וכאן בעצם מתחיל כל הכיף.

היתרון הגדול – גוגל ופייסבוק בפלטפורמה אחת

בעוד שבגוגל לרוב נקודת המוצא בקידום היא מענה על ביקוש קיים – הגולש חיפש משהו מסויים ואנחנו בעצם הפתרון הטוב ביותר עבורו. בפייסבוק העניין מאתגר מעט יותר בגלל שלרוב הקידום מונגש ללקוח ללא שום חיפוש קונקרטי מהצד שלו, על בסיס מאפייני התנהגות ורמת רלבנטיות כפי שמזוהה על ידי האלגוריתם. האתגר, כידוע, הוא שגם אם המודעה וההצעה שלנו רלבנטיים לגולש, הוא לא בהכרח מוכן בתודעה שלו לקבל את התוכן הספציפי שלנו וכך בעצם יצרנו ביקוש שלא תמיד קיים.

כמו שציינתי למעלה, הגולשים בפינטרסט מגיעים לפלטפורמה כשהם מוכנים לצרוך תוכן, וגם מוכנים לבלות שם לא מעט זמן. התוכן אותו הם צורכים בא לענות על ביקוש או צורך מסויים (PULL) אך יחד עם זאת הם רוצים רעיונות חדשים השראה ופנויים מחשבתית לקבל לא מעט תוכן חדש, ופה נכנס עניין ה- "PUSH" רק שבמקרה הזה הוא הרבה הרבה יותר ממוקד.

לפי נתונים של פינטרסט 97% מהחיפושים המובילים אינם ממותגים. במילים אחרות, הגולשים לא מגיעים לכאן בשביל לחפש את מה שהם כבר מכירים, יש להם כלים טובים יותר בשביל זה. לפינטרסט הגולשים נכנסים ממקום נקי יותר לגלות דברים חדשים, את מה שהם כנראה עדיין לא מכירים מה שמאפשר לנו להגיע לקהל שלנו בשלב מוקדם ולפני יתר המתחרים. בנוסף התחרות הנמוכה שיש בפלטפורמה מאפשרת למקדמים בה ליהנות, כרגע, מעלויות נמוכות מאוד ( נרחיב על זה בהמשך).

אוקיי נשמע טוב, איך זה עובד בתכל'ס?

קודם כל הפרסום בפינטרסט פתוח כרגע רק לארה"ב ואירופה, כך שאם העסק שלכם לא תחת אחת המדינות הללו, תצטרכו לחכות קצת. העסק שלכם מוגדר באחת המדינות הללו? קדימה צאו לדרך.
דבר ראשון כמו בכל פלטפורמת קידום יש ליצור פרופיל פינטרסט עסקי, ממש כמו בפייסבוק ודאו שהעמוד מוגדר תחת הקטגוריה הנכונה ובחרו נושאים ותחומי עניין רלוונטים לעסק שלכם.

בחירת קטגוריה עסקית בפינטרסט

הפרופיל העסקי דומה מאוד בנראות שלו לפרופיל פינטרסט רגיל. עם בורד ראשוני הכולל השראה (נעצים) מהקטגוריות שבחרנו בשלב הקודם.
ברגע שניכנס ל-PIN שהתחברנו אליו, תהיה לנו אופציה לשמור (לנעוץ) אותו לקטגוריות השראה שלנו, נראה מידע נוסף ופירוט שהמפרסם בחר לקשר לתמונה ונקבל אופציות נוספות לנעצים דומים.

בורד ונעץ בפינטרסט

 

לאחר שיצרנו את הפרופיל נתחיל להעשיר אותו בתוכן מעניין ורלוונטי, במקרה הספציפי הזה נוודא שיש "PINS" (נעצים) עם תמונות וסרטונים מוצלחים וסווגו גם אותם לקטגוריות שונות.  מבנה ה"PIN", ממש כמו מודעה שנרחיב עליה בהמשך, בנוי מכותרת, טקסט, תמונה והפניה לאתר או למקום שאליו יפנה אותו ה-PIN עם אופציה לפרסום מתוזמן. מצד ימין ליד אופצית הפרסום נצטרך לבחור קטגוריה מתאימה לPIN שלנו מקטגוריות קיימות או מקטגוריה חדשה שנצור. לדוגמא אם אני עסק לתכשיטים אני יכולה ליצור בורדים לכל קטגוריה (עגילים, שרשראות וכו) ולסדר את הנעצים שלי בהתאם.

יצירת בורד בפינטרסט

הגדרת יעד הקמפיין בפינטרסט

הדבר הראשון שתידרשו לעשות הוא לבחור יעד רלוונטי לקמפיין שלכם.

האופציות הקיימות חופפות למטרות הקמפיין בפייסבוק:

  • ברנד אוורנס – CPM
  • קמפיין תנועה – CPC
  • קמפיין מכירות או המרות – CPM
  • קמפיין קטלוג – אפשרות לאופטימיזציה עבור הקלקות כאשר התשלום הוא CPC והאפשרות השניה היא אופטמזציה להמרות כאשר שיטת התשלום היא CPM
  • קמפיין וידאו -CPV

בחירת סוג הקמפיין בפינטרסט

גם כאן בדומה ליתר הפלטפורמות יש אפשרות להטמיע פיקסל ואף איוונטים שונים בצורה ידנית או דרך תוסף, תלוי בפלטפורמה עליה הוקם האתר.
כדי לוודא את תקינות הפיקסל ניתן להיעזר בתוסף כרום "Pinterest Tag Helper" או בדיקה בזמן אמת דרך המערכת של פינטקסט.

הגדרת תקציב בקמפיין פינטרסט

ניתן להגדיר תקציב יומי או תקציב כולל לפרק זמן מוגדר. החלק היפה בפלטפורמה הזאת זה שכמות התחרות על השטח הפירסומי נמוכה מאוד מה שמשפיע על העלויות ומאפשר לקבל טראפיק זול מאוד, ברמה של 0.11$ לקליק. לכן ניתן להתחיל עם תקציב נמוך יחסית בהשוואה לפלטפורמות האחרות ולהגדיל לפי ביצועיי הקמפיין.

הגדרת קהל היעד בקמפיין פינטרסט

בדומה לפייסבוק אופציות הפילוח של הקהל רחבות וכוללות פילוח לפי נתונים דמוגרפיים (גיל, מין, שפה ומיקום), תחומי עניין, רשימות של לקוחות, לוקאלייק לקהלים. השילוב היפה פה הוא שבגלל שפינטרסט מהווה פלטפורמת חיפוש, ממש כמו גוגל ניתן לעשות פילוח המבוסס מילות מפתח.

במקרה הזה ניתן לשלוט בדיוק של ההתאמה למילה אותה בחרתם עם אותה שיטה כמו בגוגל:

  • Broad match – המודעות או אם נשתמש בשפת הפינטרסט "Pins" יופיעו גם בהקלדת איות שגוי, מילים נרדפות ומונחי חיפוש קשורים אחרים כאשר סדר מילים לא משנה.
  • Phrase Match – ה- "Pins" יופיעו במונחי חיפוש הכוללים את הביטוי השלם הכלול במילת המפתח שצוינה וכן איות שגוי ווריאציות קרובות של ביטוי זה כאשר סדר המילים יהיה זהה לתצורה שבה הוא נכתב.
  • Exact match ה- "Pins" יופיעו על מילת המפתח המדויקת שלך או על וריאציה קרובה של מילת מפתח זו.
  • Negative Keywords – ה- "Pins" לא יוצגו בשום חיפוש המכיל את כל מילת המפתח

טרגוט תחומי עניין בפינטרסט

טרגוט דמוגרפי בפינטרסט

כמו פייסבוק גם כאן ניתן לבחור את מיקומי המודעות ופה מוצעות לנו 2 אופציות. הראשונה, תוצאות החיפוש – האופציה המדוייק ביותר כי הגולש מחפש משהו ספציפי. השניה, עמוד הבית, אומנם עמוד הבית לרוב מציג לנו דברים לפי היסטוריית החיפוש שלנו אך בשלב זה אם אתם לדוגמא מכוונים לרכישת מוצר מסויים יכול מאוד להיות שהגולש כבר רכש את המוצר ( שלכם או של המתחרים) או שנושא הנעצים הללו כבר לא רלוונטי יותר מסיבה כזאת או אחרת.

טרגוט מיקומי מודעות בפינטרסט

יצירת מודעות בפינטרסט

המודעות בפלטפורמה הזאת הן בעצם הנעצים. ברגע שתגיעו לשלב זה תוכלו לבחור לקדם אחד מהנעצים שכבר יצרתם או להכין "PIN" חדש. בחירת תמונה בודדת או יצירת קרוסלה – אפשר להעלות, תמונות סטטיות או סרטונים, מה שחשוב זה להשתמש בתוכן איכותי, הרי על זה מתבססת הפלטפורמה.

  • מידות וגדלים המודעות: קבצי JPG בנפח של עד 20MB או קבצי MP4 בנפח של עד 2GB. הקבצים צריכים להיות בפרופרציה מינימלית של 1000X1500 פיקסלים.
  • כותרת למודעה – שורת מלל שתופיע מתחת לתמונה אותה בחרתם להעלות. שימו לב זה שטח הטקסט שמופיע תמיד ולכם חשוב לכתוב אותו עם הנעה לפעולה ברורה. 40 תווים זה לרוב מה שמוצג בפיד ( יש אפשרות לעד 100 תווים).
  • תוכן המודעה – כאן יש אפשרות לפרט קצת יותר, החלק הזה יוצג ברגע שמישהו ילחץ על ה"PIN" שלכם. 50 תווים זו הכמות שמוצגת ברוב המקרים ( יש אופציה לעד 500 תווים)
    בגלל שהמודעה החדשה היא בעצם "PIN" חדש תצטרכו לשייך אותו לאחת מהקטגוריות שיצרתם רו ליצור קטגוריה חדשה.
  • לינק לאתר.

מודעות ממומנות בפינטרסט

ביצועי הקמפיין מופיעים בצורה מסודרת ודומה ממש לממשק של פייסבוק. כשתרצו לצלול קצת יותר לעומק תוכלו לעבור לאזור האנליטיקס הפנימי ולקבל נתונים על הקהל, מיקומים, טראפיק לפי מכשיר, ננעצים מובילים וכו' הן מהבחינה האורגנית והן מהבחינת הממומנת.

מסך ניהול הקמפיינים בפינטרסט

לסיכום, קהל היעד שלנו לוקח השראה, מחפש פתרונות ונחשף למותגים במגוון רחב של מקומות ברחבי הרשת הדיגיטלית. החוכמה שלנו כאנשי שיווק היא לפנות לקהל בדרכים שונות ולסגור מעגל בצורה יצירתית ומתוחכמת.אז נכון שפינטרסט לא רלוונטית לכל העסקים, כרגע, אבל תתחילו לקרוא, להכיר את הפלטפורמה על כל צורותיה כדי להיות מוכנים לרגע שהאפשרות תתרחב לכלל המדינות.

מי המועמדים המתאימים ביותר לפלטפורמה? כל מי שעוסק בתחומי העיצוב, האמנות, או מוכר מוצרי לייפסטייל עם עיצוב בתור מאפיין עיקרי של המוצר. תכשיטים, רהיטים, תמונות ואמנות, הפלטפורמה מציעה קהל שמחפש בדיוק את זה – רעיונות, השראה, כיוון עיצובי ואפילו מוצרים, וזה מקום קלאסי ומתבקש לפגוש את הלקוח שלכם, לצד יתרונות בולטים כגון אפשרויות טרגוט רבות ותחרותיות נמוכה שהופכת את הפרסום שם לאטרקטיבי במיוחד.

 

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן