הבלוג שלנו

כך תגייסו לידים איכותיים במיוחד במחירים חסרי תקדים. הדור הבא של הדיגיטל כבר כאן.

במציאות שבה הקהל מודע יותר לפרסום נהיה קשה יותר ויותר להמשיך ולגייס לידים איכותיים במחיר אטרקטיבי. המפרסמים המתקדמים שכבר הבינו את הנושא התקדמו לערוץ פרסום חדש ומסקרן שנותן נוקאאוט רציני לפרסום הדיגיטלי המסורתי.

אם יש משהו שכל בעל עסק שצריך לידים שונא זה המרדף הבלתי פוסק אחרי השילוב של כמות, מחיר ואיכות. עד לא מזמן הדרך הטובה ביותר לגייס לידים איכותיים, במחיר אטרקטיבי וכלכלי לעסק ובכמויות גדולות הייתה להשתמש בערוצי הדיגיטל הותיקים והמוכרים ולפרסם בעיקר בגוגל ובפייסבוק. המציאות היא שהערוצים הללו נהיו עמוסים ובהתאם לכך גם התייקרו משמעותית לאורך השנים בזמן שהקשב והסבלנול של הקהל רק הולכים ויורדים.

אין ספק שלגוגל ופייסבוק עדיין יש יתרונות בולטים שקשה לוותר עליהם, אבל קהל הגולשים נהיה מתוחכם יותר, חשדן יותר ופשוט הרבה יותר מודע לפרסום ובהתאם לכך נהיה הרבה יותר קשר לייצר תוצאות טובות ויציבות לאורך זמן. עם כל אלו, [marker]לא פלא שנהיה הרבה יותר קשה לשמור על יציבות בקמפיינים ובמכירות[/marker] בצורה שמשלבת גיוס לידים במחירים טובים וכלכליים, תוך כדי שהפניות שמגיעות איכותיות וממוקדות לצרכי העסק.

חוסר יציבות בקמפיינים נהיה עניין שבשגרה

חלק גדול מהמפרסמים ממשיכים להילחם בכל הכוח בפרסום בפייסבוק ובגוגל, אבל חווים תנועת מטוטלת מזעזעת בקמפיינים שלהם. על כל יום טוב יש שבוע גרוע ולמעשה נהיה כמעט בלתי אפשרי לשמור על יציבות לאורך זמן בתוצאות.

[marker]איפה כל בעל עסק מרגיש את זה? בשורה התחתונה. קמפיינים בגוגל ופייסבוק מתייקרים כל הזמן, ובמקביל איכות הלידים בפני עצמה לא נשמרת אלא יורדת ואנשי המכירות מטפלים בלידים קרים יותר והרבה פחות בשלים.[/marker]

לכולנו כבר ברור היום שהתמכרנו לקלות ונגישות הפרסום בפייסבוק בגוגל המוכרים והטובים, אבל הפלטפורמות הללו פשוט לא מספקות את הסחורה כמו פעם, ולמרות שעדיין חייבים להחזיק את שתיהן בערוצי הפרסום, חייבים למצוא דרכים נוספות שיאפשרו לנו לפזר סיכונים ולייצר יותר יציבות בתוצאות הפרסום, ובעיקר להקטין את התלות בערוץ מדיה אחד או שניים שכל תנודה או שינוי בהם יכול פשוט לרסק את פעילות השיווק של העסק בן-לילה.

כתבה ממירה – כלי הפרסום הכי חשוב שאתם עוד לא משתמשים בו

לפני שאנחנו צוללים פנימה, הבהרה. אנחנו לא באמת ממליצים לשכוח מדפי נחיתה, שהם עדיין כלי העבודה המרכזי במרבית ערוצי הפרסום שכולנו עובדים איתם. אנחנו כן רוצים לדבר על כלי משלים חשוב, קריטי אפילו, שכדאי מאוד שיהיה חלק מהתמהיל של כל מפרסם בדיגיטל – פרסום באמצעות תוכן (content marketing) באמצעות כלי שבעצם מהווה תחליף יעיל במיוחד לדפי נחיתה.

אנחנו מדברים כמובן על כתבה ממירה.

הפתרון טמון בטכניקת כתיבה ייחודית, כתיבת דיירקט-ריספונס (תגובה ישירה), כזו שמצד אחד נותנת ערך לגולש ומצד שני מדרבנת אותו להביע עניין מידיי בשירות ולפנות כבר ישירות מהכתבה עצמה. חשוב להדגיש שכתבות ממירות דורשות מיומנות גבוהה בטכניקות דיירקט-ריספונס, זאת כיוון שהם מייצרות אפקט מאוד ייחודי – הגולש לא מרגיש ש"מוכרים לו", ולכן מרגיש בנוח להתעמק בתוכן וגם להגיב אליו. אלו לא כתבות היח"צ או ה-SEO שכולנו מכירים, אלא פרקטיקה שמייצרת מעין "מיני מסע לקוח" תוך כדי הקריאה ולוקחת את הקורא ממקום של מודעות נמוכה מאוד למקום של בשלות גבוהה לרכישה.

פרסום ושיווק באמצעות תוכן הוא לא דבר חדש, אבל עד לא מזמן היה מקובל להסתכל עליו בתור משהו מיתוגי, כזה שתומך בתדמית ומסייע ביחסי הציבור, ולא בתור כלי פרפורמנס שמייצר לידים בצורה ישירה. כשעושים את זה נכון [marker]כתבה ממירה משלבת בסופו של דבר את הטוב משני העולמות – יש לה אימפקט מיתוגי משמעותי על הגולש, שהגיע אליה דרך אתר חדשות מוביל וכמובן קורא אותה על גבי אתר שנראה או מרגיש כמו אתר חדשות, ומצד שני היא בנויה להניע לפעולה ולכן מייצרת את ההמרה הישירה שכולנו רוצים לקבל.[/marker]

הדור הבא של הפרסום – פרסום נייטיב

מכירים את המלצות הקריאה בתחתית הכתבות באתרים הפופולאריים? וואלה, Ynet, כלכליסט, מאקו, ולמעשה כל אתר חדשות או מדיה גדול, מכיל כיום איזור שלם של המלצות תוכן לגולשים שלהם. [marker]פה למעשה טמון סוד הקסם, כי אנחנו תופסים את הגולש בדיוק בזמן הנכון, כשהוא משקיע את הזמן בקריאה של תוכן, וההמלצה לקרוא את הכתבה הממירה שלנו משתלבת לו בצורה טבעית בחווית הגלישה, ומכאן גם השם 'פרסום נייטיב'.[/marker]

הפרסום מבוצע דרך שתי חברות סטארטאפ ישראליות, אאוטבריין וטאבולה, שכבר כבשו בסערה את העולם עם קונספט שלמעשה הומצא ממש כאן בארץ הקודש – המלצות קריאה בתחתית כתבות באתרי חדשות עם כמות גדולה של פרסום.

בניגוד לפרסום בפייסבוק למשל, בו אנחנו תופסים את הגולש בעיקר כשהוא מעביר את הזמן איפשהו וגולל במהירות את הפיד, פרסום הנייטיב מאפשר לנו בעצם לקבל חשיפה עצומה באתרים הכי גדולים בישראל במחיר מצחיק ובעצם ליהנות מקהל הגולשים שגם ככה כבר נמצא שם וקורא כרגע תוכן, כך שהגולש הרבה יותר קשוב וניגש לתוכן שלנו עם הרבה יותר סבלנות.

מי שכבר פרסם בנייטיב בתחילת דרכו של הערוץ ייתכן והתאכזב מהמערכות שהיו מאוד בסיסיות, אולם כיום גם אאוטבריין וגם טאבולה מציעים מדידת תוצאות מעולה, אפשרויות אופטימיזציה מתקדמת ומערכת אוטומציה מתקדמת שיודעת להפיק הרבה יותר ולספק תוצאות מדהימות.

הלידים שאנשי המכירות שלכם ישמחו לקבל

הפרסום בנייטיב קלאסי לכל עסק שזקוק ללידים כל הזמן ומחפש בכל רגע נתון דרך אפקטיבית לייצר יותר לידים איכותיים ומבושלים היטב במחיר טוב ובלי לפגוע במאמצי הפרסום הקיימים שלו, רצוי שישלב את ערוץ הנייטיב בתמהיל ערוצי הפרסום.

כמו שכתבנו, כתבות ממירות מייצרות לידים ישירים, איכותיים בצורה בלתי רגילה, שקראו תוכן בסבלנות ועם קשב רב, צרכו את המידע והחליטו לפנות. מטבע הדברים מדובר בלידים שכל איש מכירות שמח לקבל, כי הוא יודע שמחכים לו "חיים קלים" בשיחה איתם.

אם אתם צרכני לידים שכבר מפרסמים בדיגיטל כיום בערוצים המרכזיים, כלומר בגוגל או בפייסבוק, פרסום נייטיב הוא בדיוק הכלי המשלים שחסר לכם. בקרב עשרות לקוחות המפרסמים בניטייב בעזרתנו אנחנו רואים בצורה חד משמעית שמדובר בערוץ שמאפשר לגדול ולייצר יותר לידים מבלי להיתקע בתקרת הזכוכית הידועה של גוגל, או לפגוע בקמפיין טוב בפייסבוק שכל נגיעה בו יכולה לזעזע את המערכת ולשבור את התוצאות.

במקביל, אם אתם עסק עם מוצר קצת מורכב, כזה שקשה להסביר בצורה מיידית בדף נחיתה ושגיוס הלידים מחייב לתת לגולש קצת יותר מידע והסברים לפני ההנעה לפעולה, גם במקרה הזה כתבה ממירה יכולה לעשות בקלות את מה שתהליך שיווקי מורכב יתקשה לעשות בלי השקעה מאסיבית של זמן וכסף לפני שאפשר באמת להתחיל לגייס לקוחות.

השורה התחתונה – נייטיב היום זה לא המלצה, זה חובה

פרסום נייטיב כיום הוא אחת ההזדמנויות הכי טובות שיש למפרסם ישראלי, בין השאר כיוון שלמרות שהוא קיים כבר מספר שנים, עדיין אפשר ליהנות מפחות תחרות במדיה ותשומת לב גבוהה של הגולשים. אפשר לספר סיפור יותר מלא על המוצר ולהציג אותו בצורה אינפורמטיבית וטובה שגורמת לגולש להסתקרן וגם להניע לפעולה וליהנות ממחירי לידים מדהימים לצד היקף חשיפה אדיר שתומך גם בערוצי הפרסום הקיימים.

בתור סוכנות דיגיטל המנהלת כ-4 מיליון דולר בחודש בתקציבי פרסום בפייסבוק ועוד כמיליון ש"ח בחודש בגוגל, הגדלנו את תקציב הפרסום של לקוחותינו בערוצי הנייטיב מ-240K ש"ח במהלך כל 2020 לסדר גודל של 4 מיליון ש"ח במהלך 2022, והיד עוד נטוייה.

מה עשינו עם התקציב הזה?
יצרנו מודעות שנחשפו מעל ל-237 מיליון פעמים
העברנו כ-2.1 מיליון גולשים לכתבות ממירות שכתבנו ללקוחותינו
יצרנו למעלה מ-30,000 לידים במצטבר למגוון לקוחותינו
שיפרנו את המחיר לליד בכ-45% בממוצע אצל רובם המכריע של הלקוחות.

אם הגעתם עד לפה ואתם עדיין לא מייצרים לידים באמצעות כתבות ממירות בערוצי הנייטיב, הגיע הזמן להתקדם לדור הבא של הפרסום הדיגיטלי.

במיוחד בשביל מפרסמים שלא רוצים לזעזע את מאמצי הפרסום הקיימים שלהם, בנינו הצעה מיוחדת:
חבילת "נחיתה רכה בנייטיב" מבית אורטל דיגיטל במחיר מיוחד הכולל:

  • שישה חודשים ניהול של ערוץ הנייטיב בלבד – ללא התחייבות מעבר לכך!
  • כתיבת כתבות ממירות לפרסום ככל שיידרש ללא עלות נוספת

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן