הבלוג שלנו

המדריך לבניית קמפיין Lead Generation בפייסבוק

קמפיין לידים של פייסבוק, או בשמו הרשמי – קמפיין Lead Generation הוא הדרך הקלה ביותר לאסוף לידים וכתובות מייל של אנשים שמתעניינים במותג או בעסק שלכם, אבל לפני שאתם רצים לבנות את קמפיין הלידים הראשון שלכם, חשוב שתכירו את יתרונותיו וחסרונותיו של קמפיין זה.

יתרונותיו של קמפיין Lead Generaion בפייסבוק:

✔ אין צורך בבניית דף נחיתה עם טופס – טופס הלידים שלו הוא פנימי בתוך פייסבוק.

✔ אין צורך בהטמעת פיקסל של פייסבוק.

✔ הקמה קלה, פשוטה ומהירה.

✔ לרב הלידים שלו זולים יותר מלידים המגיעים מקמפיין המרות עם דף נחיתה חיצוני.

✔ לא מתיש את הגולש – הגולש מבין מהר מה רוצים ממנו ויכול לבצע המרה במספר שניות.

החסרונות של קמפיין Lead Generaion בפייסבוק:

✖ סוג של קמפיין זה לא מתאים לכל עסק – אם הלקוח שלך צריך לקבל מידע רב יותר לפני שיבצע את ההחלטה אם לפנות אליך, הקמפיין הזה כנראה לא מתאים לך.

✖ הלידים שלו נחשבים לפחות איכותיים – כך שאם בחרתם בכל זאת ללכת על קמפיין מסוג זה כי הוא קל להקמה, אנו ממליצים לכם ליישם את ההמלצות שלנו בהמשך המדריך שיוכלו לסייע לכם לשפר את איכות הלידים.

רוצים לבנות את הקמפיין? אז בואו נצא לדרך.

בניית קמפיין Lead Generation בפייסבוק ב-10 צעדים פשוטים:

1. כנסו למערכת הפוואר אדיטור (Power Editor) – הכניסה אליה מתבצעת דרך מנהל המודעות שלכם (Ads Manager).

2. לחצו על הכפתור Create Campaigns שנמצא תחת הקטגוריה Campaigns.

3. יפתח החלון הבא שבו תצטרכו למלא שם לקמפיין שלכם, לבחור במטרת הקמפיין Lead generation, לתת שם לסט המודעות שלכם ולבחור את הדף העסקי שבחסותו תרצו לפרסם את המודעה שלכם.

שלב נוסף וחשוב שאסור לפספס הוא אישור שקראתם והסכמתם לתנאים של מודעת הלידים של פייסבוק.

לחצו על View terms. בחלון שיפתח לחצו על הכפתור I agree to terms and conditions.

לאחר מכן תנו שם למודעה שלכם ולחצו Create.

4. עברו לקטגוריה של עריכת סט המודעות (Ad Sets)

כאן תגדירו את התקציב שלכם ומתי תרצו שהקמפיין יתחיל ויסתיים. שימו לב שיש לכם אפשרות לבחור בתקציב יומי או בתקציב Lifetime (תקציב שינוצל לאורך תקופה מסוימת שמוגדרת על ידכם).

שימו לב שברירת המחדל שפייסבוק נותן לא מגדירה תאריך לסיום הקמפיין. אם אתם כן רוצים לסיים את הקמפיין בתאריך מסוים, בחרו באופציה של End run on ומלאו בה את תאריך ושעת סיום הקמפיין.

5. הגדירו את הקהל שאתם רוצים לטרגט מבחינת: מיקום גאוגרפי, המין, גילאים וכל פרטי אחר שרלוונטי לקהל שלכם.

תוכלו להוסיף לטרגוט הקהל שלכם גם תחומי עניין שמאפיינים את הלקוח הפוטנציאלי שלכם ולהפחית תחומי עניין שלא רלוונטיים לכם.

6. הגדירו את המיקום שבו תרצו שהמודעת הלידים שלכם תפורסם 

במקרה של מודעת לידים המיקום שלה הוא בפיד של פייסבוק בדסקטופ, בפיד של פייסבוק במובייל ולאחרונה נכנס מיקום חדש – הפיד של האינסטגרם. אם תרצו שהמודעה שלכם תופיע בכל המיקומים, השאירו את ברירת המחדל של המיקומים האוטומטיים (בניגוד למה שפייסבוק כותבים, זה מאוד לא מומלץ).

אם תרצו לבחור מיקומים ספציפיים, בחרו באופציה השנייה Edit Placement ומחקו את הסימון במיקומים שתרצו לבטל.

7. עברו לקטגוריית המודעות (Ads) וצרו את המודעה שלכם

כאן תוכלו לקבוע את הקריאטיב של המודעה, אבל לפני כן שימו לב שאם השארתם את המיקום של המודעה באינסטגרם זמין, תצטרכו לחבר קודם את חשבון האינסטגרם שלכם לחשבון הביזנס מנג'ר שלכם או לבחור את דף הפייסבוק שדרכו תרצו שהמודעה תפורסם.

כעת תפתח לכם האפשרות לערוך את הקריאטיב של המודעה: כתבו את הטקסט של המודעה, את הכותרת ואת שורת התיאור שמתחת לכותרת ולאחר מכן בחרו את הויז'ואל שיוצג במודעה. תוכלו לבחור בין מודעה עם ויז'ואל של תמונה בודדת, וידאו או מצגת לבין מודעה קרוסלה שהמכילה מספר תמונות.

טיפ של מקצוענים: בשורת התיאור או בכותרת אנו ממליצים לכם לכתוב כיצד תרצו שגולש יפעל. הנה לפניכם כמה אפשרויות שאנו ממליצים עליהן:

  • "לחצו כאן ואשרו פרטיכם"
  • "לקבלת ההטבה לחצו כאן ואשרו פרטיכם"
  • "לחצו כאן, אשרו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם"

 

8. ליצירת הטופס לחצו על הכפתור Create Lead Form.

ליציאת טופס חדש השאירו את ברירת המחדל שלNew Form ולחצו Next.

כרטיס מקדים – Welcome Screen

תוכלו לבחור אם אתם רוצים ליצור כרטיס מקדים (Welcome Screen) שיעלה לגולשים לפני הטופס ויספק להם עוד פרטים על המוצר/ השירות שאתם מציעים להם. אנו ממליצים לכם לבחור באופציה הזו בדיוק מאותה הסיבה שהיא תאפשר לכם להעניק לגולש עוד פרטים לפני שהוא ישאיר לכם ליד – כך תוכלו להגביר את איכות הליד.

במידה והכרטיס המקדים רלוונטי לכם, מלאו בו את הפרטים הבאים:

כותרת, בחרו תמונה שתופיע בו, כתבו פסקה או כמה בולטים על השירות/ מוצר שאתם מציעים וכתבו מה שתרצו שיופיע על הכפתור של ההנעה לפעולה. אנו ממליצים לבחור באופציה של הבולטים כי היא הרבה יותר ברורה ומדגישה לקורא את הדברים החשובים שהוא צריך לדעת במספר נקודות בודדות.

לבחירה בתבנית טקסט של בולטים לחצו על כפתור Paragrath ובחלונית שתפתח בחרו ב-Bullets.

תוכלו לכתוב עד חמישה בולטים – אז חשבו טוב טוב מה הן 5 הבולטים שידגישו את השירות שלכם/ מוצר שלכם ויגרמו לגולש לרצות יותר את המוצר/ שירות שלכם על פני המתחרים שלכם.

לביטול האפשרות להצגת כרטיס מקדים תוכלו ללחוץ על הכפתור הבא:

בחירת השדות בטופס

כאן תוכלו לסמן את השדות שתרצו שיופיעו לגולש בטופס. שימו לב – שם הגולש והאימייל שלו כבר נשאבים אוטומטית מהפרטים שלו בפייסבוק. מעבר לזה תוכלו לסמן פרטים נוספים שרלוונטיים לכם כמו מספר טלפון – חשוב במידה ותרצו לחזור לליד טלפונית.

שאר הנתונים שמופיעים שם פחות חשובים, לכן חשבו אם באמת יש לכם צורך בהם. ככל שתקשו על הגולש שלכם ותאריכו לו את שלב מילוי הפרטים, כך תגדילו את סיכויי הנטישה שלו מהטופס שלכם.

טיפ של אלופים
שימו לב שיש לכם אפשרות להוסיף שאלה מותאמת אישית ב-Add custom question. שאלה מותאמת אישית זו שאלה פתוחה או שאלה סגורה עם אופציות לבחירת הגולש. אנחנו ממליצים להשתמש בה משום שהיא מגדילה את הסיכוי שהאדם שהשאיר ליד, אכן השקיע מחשבה במילוי הפרטים ולא שלח בטעות את הטופס – דרך מעולה לשפר את איכותו של הליד.

אז חשבו על שאלה כלשהי שרלוונטית לכם.: "מתי נוח לך שניצור איתך קשר?" היא אופציה אפשרית. כך גם תדעו שהאדם שהשאיר ליד מעוניין בשיחה אתכם וגם תדעו מתי השעה המועדפת עליו לשיחה.

9. מדיניות פרטיות
כאן תצטרכו לשים לינק לדף אינטרנטי שבו אתם מצהירים על השימושים שחברתכם תעשה/ לא תעשה בפרטים שהגולש שלכם משאיר בטופס הלידים.

אם הנושא של מדיניות פרטיות חדש לכם, אנחנו ממליצים מאוד לקרוא את המאמר המקיף שכתבנו על הנושא, ובו אנחנו מסבירים מהי מדיניות פרטיות, מדוע היא נדרשת ואיך עושים את זה בצורה נכונה. אפשר להגיע אליו בלחיצה כאן.

אנו ממליצים לכם להעיף מבט בטפסי מדיניות פרטיות של חברות אחרות ואף להתייעץ עם עורך הדין שלכם. פתרון יותר קל ומהיר שנוכל להציע לכם הוא שימוש במחולל מדיניות הפרטיות של עו"ד יהונתן קלינגר, ששיטוט באינטרנט הוביל אותנו אליו.http://jonklinger.wufoo.com/forms/q7x2w5.

 

10. הסעיף האחרון של טופס הלידים הוא מסך התודה

שם תצטרכו לשים לינק לאתר שלכם. במידה ואין לכם אתר, יש אפשרות לשים לינק לדף הפייסבוק שלכם. לאחר שסיימתם, לחצו על כפתור Save ולאחר מכן על כפתור Finish וזהו!

בעצם כאן סיימתם את הקמת קמפיין הלידים ונותר לכם רק להעלות את הקמפיין בלחיצה על הכפתור Review Changes שבראש המסך.

דגש אחרון וחשוב – ברגע שסיימתם להכין את הטופס ושמרתם אותו, לא ניתן לערוך אותו. קחו זאת בחשבון, ועשו צפייה מקדימה לפני שהקמפיין עולה בפועל, אם אינכם מרוצים מהתוצאה או שיש טעות בטופס, אין ברירה אלא להכין אותו מחדש.

בהצלחה!

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן