הבלוג שלנו

איך מוציאים לידים מטופס לידים של פייסבוק

קמפיין Lead-Generation בפייסבוק, אותו נוהגים לכנות בפשטות גם 'קמפיין לידים בפייסבוק' חולל מהפכה של ממש כשהושק לראשונה לפני כשנתיים ואיפשר לראשונה לנהל קמפיין בפייסבוק ללא שימוש בדף נחיתה חיצוני כלל. אם זה לא מספיק, קמפיין הלידים בפייסבוק הקל משמעותית על הגולש להשאיר פרטים ולפנות לבית העסק, היות והפרטים הבסיסיים שלו מוזנים אוטומטית לטופס.

הדעות חלוקות בקרב המפרסמים לגבי היעילות שלו, מכיוון שמצד אחד ברוב המקרים קמפיין לידים בפייסבוק מייצר לידים זולים בצורה ניכרת ביחס לדפי נחיתה, ומצד שני בהרבה מקרים הלידים קשים יותר לסגירה והמרה ללקוחות משלמים.

חיסרון בולט נוסף של קמפיין Lead Generation נעוץ דווקא בדבר הטריוויאלי ביותר – לקבל את הלידים ישירות בזמן אמת או לחילופין לחלץ אותם במהירות ובקלות מהמערכת. אמנם, ישנם פתרונות צד ג' שונים המאפשרים לפתור את הנושא ולשלוח את הלידים ישירות לתיבת המייל שלנו או למערכת CRM ומערכות דיוור (הבולט שבהם הוא כמובן Zapier), וגם חלק ממערכות הדיוור (כגון אקטיב-טרייל ו-VIPlus) כבר מציעות פתרון מובנה במערכת לשם כך, אולם לא כולנו יודעים או משתמשים במערכות אלו, ולכן נדרשים להוציא את הלידים של הקמפיין באופן ידני.

אז הכנו מדריך קצר ותכליתי שמסביר בצורה פשוטה כיצד מוציאים לידים של קמפיין Lead Generation בקלות ב-10 צעדים פשוטים. יש שתי דרכים שונות לעשות את זה, ובמדריך זה נסקור כמובן את שתיהן.

הדרך המהירה – הוצאת לידים של קמפיין לידים בפייסבוק דרך העמוד העסקי

טופס הלידים משוייך אמנם נוצר דרך הקמפיין במערכת הפרסום, אבל בפועל הוא נכס השייך לעמוד העסקי. לשם כך, ניגש קודם כל לתפריט כלי הפרסום בעמוד העסקי, או Publishing Tools:

לאחר שנכנסנו לתפריט זה, נחפש בתפריט המשנה הצדדי את לשונית הטפסים, הנקראית Lead Ads Forms ותחתיה נלחץ על Forms Library:

במסך הבא נראה את כל הטפסים שהקמנו יחד עם כמה נתונים נוספים – שפת הטופס, סטטוס, תאריך ההקמה שלו, וכמובן כמות הלידים. בנקודה זה כדאי להכיר נתון חשוב – הלידים נשמרים בטופס 90 יום בלבד, ולאחר מכן פג תוקפם:

נלחץ על כפתור ההורדה – Download ויעמדו לרשותנו שתי אפשרויות – להוריד את הלידים החדשים שהצטברו מאז הפעם האחרונה שביצענו פעולה זו, או להוריד את הלידים לפי טווח תאריכים.

ברגע שנלחץ על האפשרות הרצויה מבחינתנו, תתחיל ההורדה באופן אוטומטי. אם לא התחילה ההורדה של קובץ הלידים, או שביטלתם אותה בטעות, המסך הבא יאפשר לכם להוריד שוב את הקובץ:

עד כאן הוצאת הלידים דרך העמוד העסקי.

הדרך השנייה, והפחות מועדפת מבחינתנו, היא להוציא את הלידים דרך מנהל המודעות. אנחנו פחות אוהבים אותה מכיוון שהיא דורשת להיכנס באופן פרטני לכל אחת מהמודעות ולהוציא ממנה את הלידים בנפרד, ואם יש לכם הרבה קבוצות מודעות והרבה מודעות בקמפיין זה פשוט סיזיפי ומסורבל, גם להוציא את הלידים וגם לקבץ אותם לקובץ אחד.

 

הדרך החלופית – הוצאת לידים של קמפיין לידים בפייסבוק דרך המודעה

אז הדרך השנייה להוציא את הלידים שהתקבלו בקמפיין Lead Generation בפייסבוק היא כאמור ישירות דרך המודעה. בשביל לעשות את זה נרצה פשוט להיכנס לקמפיין, ולהגיע בתצוגה עד רמת המודעה, ושם נוכל לראות לכל מודעה בנפרד כפתור ייעודי להורדת הלידים ממנה, כך:

במקרה הזה מסך ההורדה יהיה מעט שונה, הוא יאפשר לנו להוריד את הלידים רק על בסיס טווח תאריכים, אולם ייפתח אוטומטית על בסיס טווח התאריכים האחרון שהיה פעיל ויוריד לנו רק את הלידים שעדיין לא הורדנו והצטברו במערכת:

עד כאן המדריך, אנחנו ממליצים כמובן במידת האפשר להשקיע בחיבור טופס הלידים שלכם באמצעות Zapier או פתרונות אחרים כך שלכל הפחות תקבלו את הלידים במייל, ובעדיפות ייקלטו בהצלחה במערכת דיוור או CRM, אבל כך או כך, עכשיו אתם יודעים איך להוציא את הלידים שלכם בקלות.

בהצלחה!

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן