הבלוג שלנו

10 טיפים שיסייעו לכם למלא את דף הפייסבוק העסקי בתוכן עשיר ומגוון

יש לכם עסק ופתחתם עבורו דף עסקי, הוספתם חברים, כתבתם כמה פוסטים ואפילו קידמתם אותם במערכת הפרסום של פייסבוק, אבל… אחרי כמה שבועות נתקעתם? לא יודעים על מה עוד אפשר לכתוב שיעניין את הגולשים שלכם?

אז ככה, אתם אלה שמכירים את העסק שלכם הכי טוב ואין מישהו שיודע יותר טוב מכם מה קורה בעסק שלכם. עכשיו כל מה שאתם צריכים לעשות הוא למצוא דרכים מקוריות להעביר את מה שקורה בעסק שלכם לגולשים שלכם.

אז איך עושים את זה?

10 הטיפים שלנו לניהול תוכן איכותי בפייסבוק

  1. גאנט תוכן חודשי
    גאנט תוכן זה בעצם תרשים שנועד לסדר לנו את התכנים שאנחנו מתכננים להעלות בדף העסקי, תוך ציון הזמן שבו אנחנו מתכננים להעלות כל אחד מהתכנים (משמע הפוסטים). כך תצרו לעצמכם קודם כל סדר בראש, תדעו מתי אתם צריכים להעלות פוסט חדש ותוכלו להערך ולהכין את התכנים מבעוד מועד. לא תמיד התוכן שאנחנו רוצים לפרסם נגיש לנו באותו רגע. פוסט טוב דורש מחשבה ותכנון.
  2. חגים ואירועים מיוחדים
    אחרי שיוצרים את תרשים הגאנט, השלב הבא הוא למלא אותו בכל הרעיונות שעולים לכם לראש. הדבר הראשון והקל יותר שיכול להוות שלד לגאנט שלכם ומשם תמשיכו הלאה, אלו החגים או האירועים המיוחדים שקורים באותו החודש.

    למשל אם אתם יודעים שבחודש מרץ חל פורים – אתם יכולים להכין מראש טקסט ותמונה לחג פורים. חשוב תמיד לחשוב על תמונה מעניינת ולא סתם תמונת חג גנרית. חשבו איך אפשר לקשר את החג לעסק שלכם והכינו תמונות או סרטון מגניב שמשקף את אווירת החג בעסק שלכם. מעבר לחגים הרגילים שאתם מכירים…

    האם ידעתם שב-6 למרץ בכל שנה חל יום רופאי השיניים? אז אם אתם רופאי שיניים, אתם כמובן יכולים לנצל את המאורע המיוחד הזה ולכתוב על זה פוסט נחמד.

    הנה עוד כמה דוגמאות לימים מעניינים – ב-14 במרץ חל יום הפאי, ב-20 במאי חל יום המקרון וב-5 בפברואר חל יום הנוטלה העולמי (כן, באמת יש יום כזה!) אז אם אתם במקרה בעלי מסעדה או בית קפה, זה יהיה פספוס מבחינתכם לא להשתמש בימים המיוחדים הללו כתוכן לדף הפייסבוק שלכם. ברחבי האינטרנט תוכלו למצוא מגוון אתרים שמספקים רשימות של מועדים מיוחדים. בהחלט שווה להעיף בהם מבט.

  3. סרטונים
    אחד הדברים שעובדים היום הכי חזק בפייסבוק ומייצרים הכי הרבה אינטראקציה הם סרטונים. לא משנה מה תחום העסק שלכם, בכל תחום אפשר לייצר סרטונים. חשבו על מה אתם רוצים לצלם סרטון ושבצו לכם בגאנט התוכן את התאריך שבו הסרטון מתוכנן לעלות לדף. ככה יהיה לכם מספיק זמן מראש להערך לצילום הסרטון.

    לגבי הנושאים שעליהם תעשו את הסרטונים, תוכלו למצוא מבחר רעיונות לנושאים אצל הלקוחות שלכם. אל תתביישו ופשוט שאלו אותם על מה בתחום שלכם הם היו רוצים לדעת עוד. הכינו רשימה מכל התשובות שאספתם והנה לכם מאגר שלם של רעיונות לסרטונים לכל החודש.

    שימו לב, חשוב להקפיד שהסרטונים יהיו קצרים. כמה קצרים? תלוי במה שיש לכם להגיד, אבל סרטון טוב נע בין דקה אחת ל-3 דקות בממוצע, כאשר בפועל רוב הגולשים לא ישארו אתכם אחרי דקה.

    איך לדעת אם הסרטון שלך טוב?
    זכרו תמיד שחשוב להיות ענייניים, לכן חשבו לפני כל סרטון שאתם מעלים, האם אתם הייתם צופים בסרטון של עצמכם והאם הסרטון שלכם יעניק לצופים שלכם ערך מוסף.

    יתרון נוסף שיש כיום לפרסום פוסטים עם סרטונים בדפים העסקיים, היא היכולת 'לחמם' ולהבשיל קהל. הכוונה היא שניתן ליצור קהל מכל צופי הסרטונים שלכם לפי האורך שבו הם צפו בסרטונים. קהל שצפה בלפחות 75% מזמן הסרטונים שלכם הוא בהחלט קהל של לקוחות פונטציאליים ששווה לשמור אותו ולטרגט אליו תכנים שיווקים בהמשך.

  4. פינות קבועות
    צרו פינות מסוימות ומגניבות שקשורות לעסק שלכם. לדוגמא: פינה של שבירת מיתוסים, טיפ שבועי, מתכון שבועי/חודשי וכו'. יצירת פינות קבועות תסגור לכם "פינות" מבחינת התוכן ותאפשר לכם לשבץ עוד פוסטים בקלות על גבי הגאנט.
  5. טרנדים עכשוויים
    במידה ויש עכשיו טרנד מסוים שרץ ברשת (כמו אתגר בובות הראווה למשל),רכבו על הגל של הטרנד, תיישמו גם ונצלו אותו לטובת הקידום של העסק שלכם.

    חלק מהטרנדים זמניים ותקופתיים – כגון ה"הארלם שייק" (2013), אתגר דלי הקרח (2014), ו"אתגר בובות הראווה" (2016), וחלק אפילו לא מחזיקים מעמד יותר משבוע (מי עוד זוכר את תופעת "אל תהיה יוסף"?), ויש גם תופעות אינטרנט אחרת שמחזיקות לאורך שנים, כגון שבוע הדופלגנגר, או בעברית "שבוע הכפילים" בו גולשים רבים מחליפים את תמונת הפרופיל לתמונה של מפורסם הדומה להם – וגם עמודים עסקיים בשנים האחרונות משתתפים באירועים מסוג זה.

    אחד הטרנדים האחרונים שחלפו באיזורנו נגע לפתיחת השידור החי בפייסבוק לכלל העמודים העסקיים, והאפשרות לשלב סקר עם תוצאות מתעדכנות בזמן אמת תוך כדי השידור. אנו בטוחים שהבחנתם בחודשים האחרונים בעשרות "סקרי לייב" כאלו בכל תחום אפשרי, וכעת נראה שהטרנד מאחורינו.

    איך מזהים טרנדים? עוקבים אחרי עמודי תוכן גדולים בארץ ובחו"ל ומחפשים משהו שונה ומיוחד שמתחיל להתפשט בהדרגה. מה שחשוב בטרנדים הוא התגובה המהירה, שכן אחד הדברים העצובים והפחות אפקטיביים הוא עסק ש'נזכר' בטרנד אחרי שהוא מאבד את הרלבנטיות שלו.

  6. מה חדש?
    חשבו מה חדש בעסק שלכם ושתפו את קהל הגולשים שלכם בכל פעילות חדשה שקרתה או מתוכננת לקרות בעסק שלכם.
  7. מבצעים/ הטבות
    פייסבוק זה המקום לפרסם את המבצעים וההטבות שיש לכם בעסק. בנוסף, אל תשכחו להעניק הטבות מיוחדות ומבצעים ייחודים רק לגולשים הפייסבוק שלכם או לאוהדי הדף. כך הם ירגישו שיותר משתלם להם לעקוב אחריכם.
  8. ייחודיות ומשיכת תשומת לב
    חשבו תמיד איך להיות שונים ומקוריים על פני המתחרים שלכם. זה יכול לבוא לידי ביטוי בתמונות שאתם מעלים ובכותרות שלכם. תצחיקו, תרגשו, תפתיעו ולעולם אל תהיו צפויים בפוסטים שלכם.

    יש חשיבות רבה בבחירת תמונה לפוסט. מהניסיון שלנו, תמונות אותנטיות מהעסק שלכם יביאו לרוב יותר אינטראקציות מאשר תמונות גנריות. למה? כי אנשים מתחברים לאנשים ולא לחברות או מוצרים. ברגע שתהיה לגולשים שלכם דמות שהם יוכלו להזדהות איתה או ברגע שהם ממש יראו איך אתם נראים ויחשפו לסיפורים אישיים שלכם, הם יוכלו יותר להתחבר אליכם ואפילו להרגיש שהם מכירים אתכם, גם אם מעולם הם לא פגשו אתכם.

  9. המלצות/ סיפורי הצלחה
    אין כמו עדות טובה וחמה של לקוח שאומר עליכם מילה טובה או מקרה של הצלחה שהשגתם עבור הלקוח שלכם, על מנת שהעוקבים אחריכם בפייסבוק יבינו שיש להם עסק עם מקצוענים. עדויות מראות שהעסק שלכם חי ומייצר הצלחות ולקוחות מרוצים.
  10. תמונות תמונות ועוד תמונות
    צלמו כמה שיותר תמונות מהעסק שלכם. לפעמים התמונות עצמן יביאו לכם רעיונות לפוסטים. למשל: צלמו תמונה שתוספת רגע מיוחד, תמונה שממחישה שללקוחות שלכם פשוט כיף אצלכם ותמונה שמראה זווית מיוחדת ולא ברורה. תתפלאו, אבל דווקא התמונה הלא ברורה תביא לכם הכי הרבה תגובות.

 

לסיכום, ניהול תוכן בפייסבוק זה לא צחוק. צריך לעשות אותו בצורה חכמה ושיטתית. לגעת בכל החושים של הגולשים שלכם, לדבר לרגש שלהם ולהבין מה הם אוהבים ומה לא. אך זכרו, גם אם התוכן שלכם יהיה הכי חכם, מתוחכם, מצחיק או מרגש ככל שיהיה, האלגוריתם של פייסבוק לא יעשה לכם הנחות – לצד תוכן עשיר ומגוון, חשוב לממן את הפוסטים שלכם בקמפיין ממומן – כך תגדילו את קהל העוקבים שלכם ותקבלו חשיפה ואינטראקציה מירבית לתכנים המעולים שלכם.

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן