הבלוג שלנו

מרגישים אבודים? באנו לעשות סדר

המדריך המלא לכל מיקומי המודעות בפייסבוק

התחלתם לבנות קמפיין חדש בפייסבוק ועכשיו אתם עומדים בפני השאלה הגורלית: מה המיקום הטוב ביותר עבור הקמפיין שלכם? האם זה בניוזפיד? באינסטגרם? בעמודה הימנית או אולי בכלל מסנג'ר? האם להשאיר את המערכת על בחירת מיקומים אוטומטית, או לבחור פרטנית היכן יופיע המודעות?

אם אתם מרגישים מבולבלים, זה בסדר. אחרי הכל, באמת יש לפייסבוק כיום הרבה מיקומים להציע לנו למיקום המודעה שלנו, לכל אחד מהם ניואנסים ייחודיים משלו שצריך להכיר.

אז איך בכל זאת בוחרים מיקום מנצח למודעות בפייסבוק?

לפני שתבחרו מיקום, כדאי שקודם כל תשאלו את עצמכם 2 שאלות חשובות:

  1. מה מטרת הקמפיין שלכם?
  2. מי קהל היעד שלכם?

רק אחרי שהמטרה וקהל היעד ברורים לכם, אפשר להתקדם לשלב הבא, לבחור את המיקום שישרת את המטרה שלכם בצורה הטובה ביותר, כלומר יאפשר לכם להגיע לאותו קהל יעד ולגרום לו לבצע את הפעולה המבוקשת בצורה היעילה ביותר.

על מנת שתוכלו לענות על השאלה הזאת בעצמכם מומלץ להיות בקיאים בשוני בין המיקומים השונים ולדעת מה כל מיקום יכול להציע לכם. בסוף המאמר יחכה לכם קישור למדריך מלא של פייסבוק לנושא המודעות, כולל הדגמות ומפרטים טכניים מלאים להכנת קריאייטיב מתאים לכל אחד מהמיקומים, אבל החלטנו לעשות לכם חיים קלים ולפרט מה המיקומים הקיימים כיום, כולל התייחסות שלנו לגבי היתרונות והחסרונות של כל מיקום ביחס לקהל שלכם, מטרות הקמפיין וסוג הקריאייטיב שבו אתם עומדים להשתמש.

אז אלה הם 11 מיקומי המודעות הזמינים לנו במערכת הפרסום בפייסבוק:

#1 פייסבוק דסקטופ ומובייל ניוזפיד (Feeds)

המיקום הוותיק, היוקרתי והנפוץ ביותר למודעות בפייסבוק. כאשר מיקום זה פעיל המודעה שלכם תופיע בניוזפיד דסקטופ של גולש שגולש באתר של פייסבוק דרך המחשב ו/ או בניוזפיד של גולש שגולש באפליקציה של פייסבוק במובייל.

כיום, רוב המפרסמים מעדיפים להוציא את תקציב הפרסום שלהם על המיקום הזה (אם במובייל או אם בדסקטופ), העיקר להיכנס לניוזפיד של הגולש.

יתרונות: אחד היתרונות הגדולים של מודעות ניוזפיד זה שלהן יש את פוטנציאל החשיפה הגדול ביותר והבולטות הגבוה ביותר ביחס לכל מיקום מודעה אחר. בסופו של דבר, הגולשים בפייסבוק מבלים את מרבית זמן השהייה שלהם בפלטפורמה בגלילה בפיד, בין אם במובייל אם בדסקטופ, מה שמגדיל את סיכויי החשיפה של המודעה. במובייל יש יתרון נוסף שהוא היעדר הסחות דעת יחסי גדול יותר. במכשירים הניידים המודעה תופסת את מרבית השטח של המסך במובייל, כך שאין סיכוי שהגולש יפספס אותה ברגע שהוא גולל את הפיד שלו. לכן המיקום של הניוזפיד מובייל בפרט, הפך להיות מאוד מבוקש בקרב המפרסמים.

חסרונות: המקום הנפוץ ביותר והמבוקש ביותר הוא בהתאמה גם היקר ביותר, למרות שבפועל אין מצב שמוותרים עליו בקמפיין. העובדה שכמעט כל המפרסמים מציגים מודעות קודם כל בפיד מייקרת את ההופעה בו ביחס למיקומי מודעות אחרים.

טיפ של אלופים

למרות שאנחנו כבר יודעים היום שאחוז ניכר מהגולשים בפייסבוק ניגשים לפיד דרך האפליקציה במובייל, מפרסמים רבים בעלי אתרי רכישה מכוונת, יעדיפו להציג מודעות בעיקר בדסקטופ מאחר והם סוברים שגולשי הדסקטופ הם בעלי סיכוי יותר טוב לבצע המרה לרכישה. המציאות הולכת ומשתנה לנגד עיננו ושיעור הרכישה במובייל נמצא בעלייה מתמדת. גם כאשר מדובר בפעילות איקומרס רצוי לא לוותר מראש על הצגת מודעות בדסקטופ ולקבל החלטות לגבי מיקומי מודעות ביחס לתוצאות בפועל.

לא שנראה לנו שאתם צריכים תזכורת, אבל ליתר ביטחון, כך זה נראה:

#2 עמודה הימנית (Right Column)

גם מיקום זה הוא מהוותיקים ביותר במערכת הפרסום. השם המדויק עבורה יהיה "עמודה צדדית" בפועל, אף מרבית המפרסמים מכנים אותם בפועל עמודה ימנית. מיקום מודעה זה זמין בגלישה בדסקטופ בלבד ומופיע בצד ימין של הניוזפיד (כאשר פרופיל המשתמש באנגלית) או בצד שמאל (כאשר הפרופיל בעברית).

מאז שנפתחו מיקומים נוספים, כדוגמת המיקום על הניוזפיד, פחות מפרסמים נוהגים להשתמש במיקום של העמודה הימנית. הסיבה לכך היא, שרוב המפרסמים מעדיפים לתפוס את אותו שטח פרסום שבו מתעדכן הניוזפיד עם הפוסטים של החברים, על פני שטח שהוא ייעודי רק למודעות.

יתרונות: מודעה זו בדרך כלל מביאה שיעורי המרה גבוהים יותר. הסיבה לכך נובעת מכך, שמי שכבר כן הקליק עליה, עשה מאמץ יותר גדול כדי להבחין במודעה וללחוץ עליה, ולכן לרוב הוא גם ימיר יותר מגולש שהגיעה לדף הנחיתה שלכם דרך מודעת ניוזפיד.

בנוסף, לקהלים מבוגרים (45+) יש נטייה להגיב היטב למיקום מודעה זה.

חסרונות: ראשית, מבנה המודעה בעמודה הימנית שונה מאוד מהמודעה בפיד. התמונה מוקטנת בצורה משמעותית ומתוך מכלול הטקסטים של המודעה רק הכותרת וכותרת המשנה מוצגות וגם המקום שלהן מוגבל. יש לקחת זאת בחשבון בזמן תכנון המודעות למיקום זה, להתאים את הקופי למגבלות הגודל והמקום ולמצוא דרך יצירתית לעטוף את המסר בקצרה ובצורה מסקרנת, כך שהגולש ירגיש שהוא חייב להיכנס למודעה הזו כדי לקרוא עוד. מעבר למגבלה בכמות התווים שהגולש יראה במודעה, גם הטקסט של המודעה הזו קטן יותר מהטקסט בניוזפיד.

בנוסף, ההפרדה של המודעה מהניוזפיד לרוב גורמת ל-CTR (יחס ההקלקה פר חשיפות) נמוך במודעות, כלומר סביר להניח שפחות אנשים יקליקו עליה לעומת מודעה בניוזפיד.

כך זה נראה:

#3 אינסטגרם ניוזפיד (Instagram Feed)

במידה ותבחרו שהמודעה שלכם תוצג באינסטגרם, היא תופיע בניוזפיד דסקטופ של מי שגולש באתר של אינסטגרם דרך המחשב ו/ או בניוזפיד של הגולש באפליקציה של אינסטגרם במובייל. במידה וקישרתם את פרופיל האינסטגרם לעמוד העסקי המודעה תוצג מטעמו וניתן יהיה להגיע ישירות לפרופיל שלכם באינסטגרם. במידה ואין פרופיל כזה או שלא בוצע הקישור, המודעות יוצגו מטעם העמוד העסקי בפייסבוק בתור המפרסם, ללא אפשרות ללחיצה והגעה אליו בפועל.

יתרונות: אחד היתרונות המובהקים של מיקום המודעה שלכם באינטסגרם הוא שמדובר על רשת חברתית שלמה עם קהל אדיר של משתמשים שלא כולם נוכחים בפייסבוק באותה מידה. מחקרים מהתקופה האחרונה הראו שאינסטגרם היא פלטפורמת המדיה החברתית המועדפת על קהלים צעירים יותר (יותר מ-90% ממשתמשי אינסטגרם הם מתחת לגיל 35). כך שאם המותג שלכם מתאים לקהל יעד צעיר, אין ספק שאתם צריכים להיות שם.

חסרונות: חשוב שתיקחו בחשבון שלרוב העלות של ההקלקות שם גבוהה יותר, והביצועים של ההמרות פחות טובים מאשר דסקטופ ומובייל ניוזפיד. ההסבר למחיר הגבוה לקליק נובע עקב הביקוש של מותגים רבים (לאו דווקא כאלה שפונים לקהל הצעיר בהכרח) להיות מזוהים עם הפלטפורמה הזו שנחשבת צעירה וטרנדית לצד העובדה שההנעה לפעולה ללחיצה היא רכה יותר ופחות אינטואיטיבית.

יש לציין שגם אם כעת גולשים לא ממירים לעתים קרובות או בזול באינסטגרם לעומת הניוזפיד של פייסבוק, חשוב לזכור שמדובר בפלטפורמה מתפתחת יחסית ועם הזמן הגולשים כן עלולים להרחיב את הרגלי השימוש שלהם בפלטפורמה ולבצע יותר פעולות המרה. שווה תמיד לנסות ולא לפסול מראש – כבר מצאנו את עצמנו כמה וכמה פעמים מופתעים מביצועי המודעות באינסטגרם גם על עסקים שכלל אינם פעילים שם בצורה אורגנית.

אפילו כיום כבר ניתן לראות ששימוש במיקום הזה בתוספת לניוזפיד במותגים מסוימים, כן מגדיל את הנפח הכללי של ההמרות. כך ששילוב בין שני המיקומים הללו במותגים מסוימים ועל קהלים מסוימים כן יכול להביא לכם תוצאות יפות, במידה וקהל היעד שלכם אכן משתמש הרבה באינסטגרם.

כך זה נראה:

#4 אינסטגרם סטוריז (Instagram Stories)

פי'צר הסטוריז שהוצג לראשונה על ידי סנאפצ'אט אומץ במהרה על ידי אינסטגרם ושולב באפליקציה. מיליוני משתמשים ברחבי העולם עושים שימוש בסטורי באינסטגרם מדי יום, ויותר מחצי מהמותגים שנמצאים באינסטגרם יוצרים סטורי למותג שלהם מדי חודש על מנת לתקשר עם אותם משתמשים פרטיים שעוקבים אחרי המותג שלהם באינסטגרם.

החידוש הוא שכיום כל עסק שיש לו פרופיל אינסטגרם עסקי יכול גם ליצור מודעת סטורי ממומנת דרך מנהל המודעות. אותה מודעה תופיע בין כל הסטוריס של הפרופילים האישיים והעסקיים ותוביל את משתמשי האינסטגרם המטורגטים ללחוץ על כפתור הנעה לפעולה שיוביל אותם לבצע פעולות מחוץ לאינסטגרם, כגון: קריאת מאמר בבלוג, רכישה בחנות אינטרנטית, הרשמה בדף נחיתה, להשארת לידים בטופס לידים, להתקנת אפליקציה ועוד.

יתרונות: משתמשים צעירים יחסית שוהים בכל יום זמן רב באינסטגרם, וכחלק מהשימוש בפלטפורמה הזו הם עושים שימוש נרחב בפיצ'ר של הסטוריס, מה שאומר שהם מכירים אותו, אוהבים אותו נוטים להגיב אליו היטב. כך שאם קהל היעד שלכם הוא קהל צעיר, ללא ספק כדאי לכם להיות גם שם ולנסות את השימוש במיקום הזה.

חסרונות: המודעה הממומנת של הסטורי לא מורכבת מטקסט + תמונה/ טקסט + וידאו כמו במיקומים האחרים, אלא רק מוידאו באורך של עד 15 שניות או מתמונה אחת שמעוצבת במימדים שייחודיים למיקום זה בלבד.

מה זה ידרוש מכם? ליצור עיצוב שייחודי למיקום הזה בלבד, ולהיות מאוד יצירתיים על מנת שהגולשים יסתקרנו מהתמונה או מהוידאו הקצר שלכם, יבינו מה אתם רוצים מהם ויעברו לשלב ההנעה לפעולה שאליו תובילו אותם. בנוסף, בגלל שיש למודעה הזו עיצוב ייחודי ששונה ממודעות במיקומים האחרים, תצטרכו ליצור עבור המיקום הזה סט נפרד, ולא תוכלו לבחון אותו עם מיקומים נוסיפים באותו הסט.

כך זה נראה:

#5 רשת הקהלים (Audience Network)

בדומה לרשת המדיה של גוגל, גם לפייסבוק יש רשת מדיה משלה, כלומר רשת של אתרים פרטיים אשר מאפשרים הצגת מודעות של פייסבוק באתר או באפליקציה שלהם. כאשר אתם יוצרים מודעה שתמוקם בניוזפיד במובייל, אתם יכולים לבחור לשים את המודעה גם ברשת הקהלים, שבאופן דינמי תיצור למודעה שלכם עיצוב בגרסת באנר או מודעת ביניים שתופיע באתרים או אפליקציות שאושרו על ידי פייסבוק.

יתרונות: נכון לעכשיו היתרון היחיד של המיקום הזה, הוא שאתם יכולים להרחיב את פרסום המודעות שלכם מעבר לפייסבוק, על מנת להגיע לקהלים שמשתמשים באפליקציות וגולשים באתרים במובייל מחוץ לפלטפורמה.

חסרונות: בעוד שרשת הקהלים מציעה לכם גישה לשטח פרסום נוסף, חוסר השליטה של המפרסם בתצוגה של המודעה מהווה חיסרון. מה הכוונה? אחרי שהעלנו את הקריאייטיב שלנו למודעה, פייסבוק מחדשת את המודעה כדי שתתאים למיקומים השונים ברשת הקהלים, כדוגמת מודעת באנר. השינוי האוטומטי שפייסבוק עושים ברשת הקהלים לתצוגה של הקופי והתמונה שהעלתם, עלול במודעות מסוימות לגרום להשפעה זניחה ולא מזיקה, אבל לעיתים קרובות הוא גורם לכך שהמודעה החדשה שנוצרה לא תבטא את המותג שלכם בצורה הטובה ביותר מבחינה חזותית.

חיסרון נוסף, בעוד שפייסבוק מציינים שהמודעות ממקומות באתרי צד שלישי שמאושרים על ידם, ברגע שתבחרו במיקום הזה, לא באמת תוכלו לדעת איפה המודעות שלכם מופיעות ולהגביל את הופעתן במקומות לא רצויים. זאת בניגוד למיקומים האחרים, ששם קיימת וודאות יותר גדולה היכן תוצג המודעה.

מעל הכל, הנסיון שלנו ושל מפרסמים אחרים בעבודה עם מיקום זה היא שלרוב נראה ROI(החזר השקעה) נמוך יותר ומחיר גבוה יותר פר המרה במיקום זה, על המיקומים האחרים.

כך זה נראה:

#6 עמוד הבית במסנג'ר (Messenger – Home)

מיקום מודעה זה הוא חדש יחסית ומציג את המודעה שלכם בעמוד הבית של המסנג'ר, כלומר במקום שבו מוצגות כל ההודעות.  ברגע שתצרו מודעה עבור הניוזפיד של פייסבוק, תהיה לכם גם אפשרות ליצור מודעת מסנג'ר שתופיע בין כל ההודעות הרגילות של הגולש ותזוהה על ידי המילה "ממומן" (Sponsored). כאשר הגולש ילחץ על המודעה שלכם, הוא יועבר ליעד שתבחרו בעת יצירת המודעה (דף נחיתה, אתר, אפליקציה או שיחת המסנג'ר שלכם). המיקום הזה זמין ב-6 סוגי הקמפיינים הבאים בלבד: תנועה, המרות, התקנת אפליקציה, חשיפה, הודעות ומודעות למותג.

סגנון ההצגה של המודעה מזכיר מאוד את צורה ההצגה במיקום של מאמרים מיידים (instant Articles), מיקום עליו נדבר בהמשך.

יתרונות: מדי יום כ-1.3 מיליארד אנשים ברחבי העולם מעבירים את זמנם בהתכתבות במסנג'ר של פייסבוק, ולכם כמפרסמים יש אפשרות להגיע אליהם ולחשוף אותם למותג שלכם גם שם בנוסף לניוזפיד. יתרון נוסף הוא, שהשטח שהמודעה תופסת על מסך המובייל שלכם, הוא יחסית גדול ולכן הגולש שטירגטתם לא יוכל שלא להבחין בה.

בנוסף זה מיקום שאמנם לא נהנה לחשיפה רחבה אבל עלויות ההופעה בו אפסיות והוא מסוגל לייצר המרות מפתיעות. מתאים במיוחד לקמפיינים של טראפיק והמרות.

חסרונות: הטקסט שכתבתם עבור המודעה בניוזפיד מתקצר משמעותית בתצוגת מסנג'ר, לכן אם אתם בוחרים במיקום הזה, מומלץ לקחת בחשבון שזה עלול לפגוע באיכות הכוללת של המודעה שלכם.

כך זה נראה:

#7 מאמרים מיידים (Instant Articles)

כחלק מהמניסיון להשאיר את הגולשים בתוך פלטפורמת פייסבוק גם כאשר הם קוראים מאמרים באתרים חיצוניים הציגו פייסבוק לפני כמה שנים את המאמרים המיידים – פתרון טכנולוגי לאתרי חדשות ופורטלי תוכן שמיועד לאפשר להם להכניס גולשים לקריאת תכנים בפורמט ייעודי שנטען מהר במיוחד כחלק מאפליקציית פייסבוק.

החסרון לאותם אתרי התוכן היה נטרול כל סוגי הפרסום ממנו הם מתפרנסים (מודעות גוגל, מודעות נייטיב וכמובן רכיבי המלצות תוכן כמו אאוטבריין וטאבולה), לכן פייסבוק מציעים להם בתמורה מיקום של מודעות פייסבוק במאמרים המיידים, מה שפתח לנו המפרסמים מיקום חדש למודעות.

בהתחלה האפשרות להטמעת מאמרים מיידים הייתה פתוחה רק לגופי תוכן גדולים, אבל הדרישות ירדו בהדרגה וכיום כל בעל אתר תוכן יכול לבצע הטמעה קלה יחסית של פיצ'ר זה.

דגש חשוב: חשוב לשים לב שמאמרים מיידים הם לא מיקום שעומד בפני עצמו, כלומר ניתן להשתמש בו רק בשילוב עם המיקום של ניוזפיד מובייל.

יתרונות: מאמרים מיידים מאפשרים למפרסמים להרחיב את שטחי הפרסום שלהם ברחבי הפייסבוק, ובכך להגדיל את הסיכוי שהלקוח הפוטנציאלי שלהם יבחין בנוכחותם ויהיה מודע למותג שלהם.

חסרונות: טקסט קצר יחסית שיכול לפגוע באיכות הכוללת של המודעה ושיעורי המרה נמוכים.

כך זה נראה:

#8 סרטונים מוזרמים – (In-Stream Video)

כאשר תבחרו במיקום זה המודעה שלכם תופיע כוידאו קצר של 5-15 שניות, שיקפוץ באמצע סרטונים שיצפו בהם גולשים בפייסבוק או ברשת הקהלים. גם במיקום זה תוכלו להשתמש רק בשילוב עם מיקום המודעה שלכם גם בניוזפיד של פייסבוק.

יתרונות: הוידאו תפס תאוצה מדהימה בפייסבוק בשנה האחרונה, יותר ויותר אנשים ועסקים מעלים סרטונים והקהל מגיב בהתלהבות וצופה במיליוני שעות וידאו מדי יום. מדובר בקהל שכבר כבר לעצור את הגלילה בפיד ולהתמקד בצפייה בסרטון, כך שמדובר בסוג של קהל שבוי.

חסרונות: מגבלת הזמן של 15 שניות בלבד דורשת מכם להיות מאוד יצירתיים בתור מפרסמים ולחשוב איך אתם יכולים לסקרן את קהל היעד שלכם להתעניין במוצר או בשירות שלכם. חסרון נוסף הוא שהסרטון שלכם עלול לפגוע בחווית המשתמש של הגולשים, מאחר ונכפה עליהם לצפות בסרטון הפרסומת שלכם, על מנת להמשיך לצפות בוידאו שבו בחרו לצפות מלכתחילה.

קצת קשה להעביר במדוייק מכיוון שמדובר על סרטון שמוקפץ תוך כדי צפייה בסרטון אחר, אבל בגדל, כך זה נראה:

#9 הצעות לסרטונים (Suggested Videos)

מיקום זה מציע למפרסמים הזדמנות להגיע לקהלים על ידי הצגת הסרטון שלהם בנגן הסרטונים המוצעים של פייסבוק. כלומר, ברגע שהגולש שטירגטתם בקהל היעד שלכם סיים לצפות בוידאו מסויים שהוא בחר לצפות בו בצורה יזומה, סרטון הפרסומת שלכם יתחיל להתנגן לו ישר בסיום הסרטון.

תוכלו לבחור במיקום זה רק בסוגי הקמפיינים הבאים: מודעות למותג, הורדת אפליקציה, מעורבות עם הפוסט וצפיות בוידאו. גם במיקום זה תוכלו להשתמש רק בשילוב עם מיקום המודעה שלכם גם בניוזפיד של פייסבוק.

יתרונות: חוויית הצפייה בוידאו בפייסבוק מתחילה להזכיר את חוויית הצפייה ביוטיוב – מיד בסיום צפייה בסרטון מוצגים לגולש המלצות לסרטונים נוספים, חלקם אורגנית וחלקם ממומן, ולאור הגידול המתמיד בהיקף הצפייה בוידאו בפייסבוק זה מיקום אטרקטיבי אל מול גולשים ברמת מעורבות גבוהה.

יתרון נוסף הוא, שלעומת המיקום של הסרטונים המוזרמים, המיקום של הצעות לסרטונים מאפשר לכם להציג מודעת וידאו באורך מלא ולא מגביל אתכם ל-15 שניות בלבד.

חסרונות: אם כתבתם טקסט שיוצג יחד עם הסרטון במודעה, יש לקחת בחשבון שהגולשים שיצפו בסרטון יראו רק מילים בודדות מתחילת הטקסט שכתבתם. אם הם ירצו לראות את שאר הטקסט הם יצטרכו ללחוץ על כפתור ה-See more.

כך זה נראה:

#10 סרטונים שמזכים בפרסים (Rewarded Videos)

מיקום המודעה הזה מאפשר לכם להציג את מודעת הוידאו שלכם על מסך מלא במובייל, לאנשים שבחרו לצפות בו בתמורה לפרס שיקבלו בתוך אפליקציה. הפרס יכול להיות מטבע וירטואלי, חשיפה לתוכן בלעדי ועוד, שינתנו להם בתמורה לצפייה בסרטון. כאשר בוחרים במיקום זה, הסרטון שלכם יהיה ניתן לצפייה באפליקציות שונות ברחבי רשת הקהלים והמשתמשים שיבחרו לצפות בו על מנת לקבל את הפרס, לא יוכלו לדלג על הסרטון במשך 15-30 שניות. אחרי שמשתמש של האפליקציה צפה בסרטון שלכם במלואו יוצג לו כרטיס עם אפשרות להנעה לפעולה. שימוש במיקום הזה אפשרי בשני סוגי הקמפיינים הבאים בלבד: קמפיין שמטרתו התקנת אפליקציה או קמפיין שמטרתו המרות.

יתרונות: אם יש לכם אפליקציה שאתם רוצים לפרסם, המיקום הזה הוא דרך מצוינת להגיע לאנשים שהכי צפוי שיתעניינו באפליקציה שלכם. על פי מחקרים של פייסבוק, לאנשים שצופים בסרטונים שמזכים בפרסים יש 23% יותר סיכוי לקנות או להשתמש במוצר שפרסמתם לו.

בנוסף, על פי תוצאות סקר של חברת יוניטי, 71% מהמשתמשים שמשחקים במשחקים שנבנו בפלטפורמת יוניטי, בוחרים לצפות במודעות הסרטונים בתמורה לפרסים.

חסרונות: אורך הסרטון מוגבל בין 15-30 שניות ולמשתמשים יש אפשרות בתחילת הסרטון לבחור אם הם רוצים לדלג עליו או שהם רוצים לצפות במלואו על מנת לקבל את הפרס. בנוסף, גם המיקום הזה לא ניתן לשימוש בפני עצמו, אלא רק בשילוב עם הניוזפיד של פייס בוק.

חסרון בולט נוסף הוא רמת המעורבות והעניין של הגולשים. ברוב המכריע של המקרים הפרסום מוצג בו כאשר הגולש בעיצומו של משחק בטלפון הנייד והפרסומת מהווה סוג של הפרעה בלתי נמנעת שהוא נאלץ להשלים איתה. כיוון שכך, הנכונות שלו להפסיק את המשחק בשביל להגיב להצעה שלכם לרוב אינו גבוה.

מי שנוהג לשחק במשחקים בנייד מכיר היטב את הסיטואציה שבה הוא יכול לקבל קרדיטים, פרטים או זמן משחק נוסף על ידי צפייה בסרטון פרסומת. למי שלא מכיר, הנה דוגמה כיצד נראית הצעה כזו לצפות בסרטון:

#11 המרקטפלייס – (Facebook Marketplace)

טרי מהתנור, הפיצ'ר החדש והמעניין ביותר של פייסבוק נכנס לחיינו בסערה ממש לא מזמן ויחד איתנו מוצג לנו מיקום נוסף להצגת מודעות (שכנראה טרם זמין לכל המפרסמים, אז כדאי להתאזר בסבלנות). ה"שוק" הפייסבוקי בעצם לוקח מודעות מכירה משלל קבוצות מכירה (דוגמת פשפשוק) בפייסבוק, מחלק את המוצרים לפי קטגוריות ומציג בפנינו בעצם פלטפורמת מכירה מסוג שטרם ראינו. ללא ספק מדובר בניסיון מעניין של פייסבוק להשתלט עוד יותר על תחומי סחר דיגיטליים, במקרה הזה לא בדיוק איקמורס קלאסי אלא יותר כמו תחליף חדשני ללוחות יד שנייה. יש לציין שעד כה קבוצות מכירה, בין אם כלליות או נישתיות, מילאו פונקציה זו בחיינו, אבל התצוגה הגדולה והאחידה לצד העובדה שניתן לגשת למרקטפלייס גם בלי להתחבר לפייסבוק בכלל הופכת אותו למעניין מאוד.

קשה לנו לדון בשלב זה על יתרונות וחסרונות, נציין רק שזה מיקום מודעה מחדש ומאוד מעניין שבהחלט נבחן בזמן הקרוב בקמפיינים השונים אותם אנו מנהלים על מנת לעמוד על טיבו.

למי שסקרן במיוחד, כך זה נראה, או צפוי להיראות:

לסיכום, חשוב שתזכרו שמיקום המודעה שלכם הוא חלק חשוב ביצירת קמפיין שיווקי דיגיטלי מצליח. 

לכן לפני כל קמפיין חשבו מי קהל היעד שלכם. האם מדובר בקהל יעד צעיר או מבוגר? איפה הוא נוהג לגלוש? ומה ההרגלים שלו? האם הוא משתמש באינסטגרם? האם הוא משחק באפליקציות במובייל? אם אתם יודעים למשל שקהל היעד שלכם לא נמצא באינסטגרם , אין צורך להוציא תקציב על מיקום שאתם בטוחים שקהל היעד שלכם לא נמצא בו. אך אם אתם לא בטוחים והחלטתם כן לוותר מראש על מיקום מסוים, יש לקחת בחשבון שאתם עלולים להפסיד הזדמנות להיחשף לגולש שיכול להיות מעוניין בשירות או במוצר שלכם ונמצא במיקום שלא בחרתם.

על מנת להחליט איפה כדאי לכם למקם את המודעה שלכם והאם לשלב אותה עם מספר מיקומים במקביל, כדאי לקחת בחשבון גם את מטרת הקמפיין, כלומר אם המטרה שלכם היא להביא כמה שיותר חשיפה למותג שלכם ויותר חשובה לכם הכמות על פני האיכות, אז שימוש בכמה מיקומים במקביל יכול לעשות את העבודה. אבל אם בחרתם באיכות ואתם מעוניינים לנצל את התקציב בצורה מחושבת ויעילה, עדיף להתמקד בכמה שפחות מיקומים, ולהתרכז רק באלה שמשיגים לכם את התוצאות הטובות ביותר עבור המטרה שלכם.

במצב שבו אין לכם סיבה מיוחדת לפסול מיקום כזה או אחר, אפשר ואף כדאי לבחור תחילה באפשרות ל"מיקומים אוטומטיים" של פייסבוק המאפשרת לכם להציג את המודעות בכל המיקומים האפשריים עבורכם בהתאם למטרות הקמפיין וסוג הקריאייטיב ולאחר מכן להתחיל תהליך של אופטימיזציה למיקומים בהתאם לתוצאות שמתקבלות.

לשימושכם, היכנסו לקישור הבא והיעזרו במדריך המפורט של פייסבוק להכנת חומרים מתאימים לקמפיינים שלכם: https://www.facebook.com/business/ads-guide

בהצלחה!

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן