הבלוג שלנו

50 חוקי הברזל ללקוח ששוכר שרותי שיווק ופרסום בדיגיטל

אלה 50 הכללים שכדאי לבדוק ולהקפיד עליהם בתהליך ההתקשרות עם סוכנות פרסום:

זה קורה יותר ויותר לאחרונה. בעל עסק שפונה אלינו, תמיד עם סיפור דומה: רציתי להחליף את סוכנות הפרסום  ואז מסתבר שהדף לא בבעלותי, שאין לי גישה לחשבון פרסום, שאני לא יכול לנהל את האתר ששילמתי עליו , שרוצים ממני תשלום על תכנים שכבר שילמתי עליהם או שמסרבים לתת לי גישה ולאפשר לי לקחת בעלות על הנכסים הדיגיטליים של העסק שלי. המצב הזה הוא אבסורד – בעלי עסקים משלמים אלפי שקלים לספקי שירות בתחום השיווק ומוצאים את עצמם את העסק שלהם מוחזקים כבני ערובה על ידי הספקים להם שילמו.

החלטנו להרים את הכפפה ולהכין את המדריך המלא והמפורט ביותר שאפשר – 50 חוקי הברזל שמומלץ לכל בעל עסק לקרוא, להבין ולהפנים לפני שהוא מתחיל לעבוד עם סוכנות פרסום או שיווק דיגיטלי. למטרות נוחות חילקנו את הנושא הרחב והחשוב הזה לקטגוריות נושאים שונות על מנת שיהיה קל יותר לקרוא וליישם את הדברים.

חשוב לציין שהתחום נכון להיום אינו מוסדר חוקית. מכיון שהתחום לא מוסדר, השתרשו עם השנים גישות שונות והפערים הם לרוב בתחום של בעלות על חשבונות, זכויות יוצרים, גבולות אחריות ועמידה ביעדים.

אלה 50 הכללים שכדאי לבדוק ולהקפיד עליהם בתהליך ההתקשרות עם סוכנות פרסום:

גישה לחשבונות והקמת חשבונות חדשים:

  1. גישה ובעלות על חשבון הפרסום בפייסבוק – חשבון הפרסום חייב להיות שלכם, בבעלותכם ובשליטתכם המלאה ולאפשר לכם בכל רגע גישה מלאה לנתונים. חשבון הפרסום יכול להיות מנוהל דרך פרופיל אישי של בעל העסק או דרך חשבון ביזנס מנג'ר. ניתן בכל עת להקצות גישה והרשאת ניהול לחשבון הפרסום לספקי שירות הזקוקים לגישה זו, אבל בצורה מנוהלת ובשליטה מלאה שלכם.
  1. הקמת חשבון פרסום חדש בפייסבוק רצוי שתיעשה מפרופיל הלקוח/בעל העסק, חשבון ביזנס מנג'ר של הלקוח או מישהו מטעמו, כך שהבעלות היא שלך.
  2. הקמת עמוד עסקי חדש בפייסבוק רצוי שתיעשה מפרופיל הלקוח/בעל העסק, חשבון ביזנס מנג'ר של הלקוח או מישהו מטעמו, כך שהבעלות היא שלך.
  3. גישה ובעלות על העמוד העסקי – בדיוק כמו חשבון הפרסום, העמוד העסקי צריך להיות בבעלות מלאה של העסק ובעל העסק צריך לוודא בכל עת שיש לו הרשאת ניהול מלאה ושיש ביכולתו לקבוע למי עוד יש גישה ואיזו רמת הרשאה ספק השירות מקבל. בשום מקרה לא לתת בעלות על הדף לספק שלכם.
  4. חשבון פרסום בפייסבוק ועמוד עסקי בפייסבוק הן שתי יישויות שונות ונפרדות במערכת (מוזמנים לקרוא הסבר מפורט יותר במאמר על הכלים העסקיים השונים בפייסבוק). בהתאם לכך השירות יכול לכלול את ניהול העמוד בלבד, ניהול חשבון הפרסום בלבד, או את שניהם – כל אחד מהתרחישים אפשרי, ולכל תרחיש כזה יהיו את העלויות שלו והמשמעויות הנלוות שעליהן יש לסכם בחוזה השירות.
  1. הוחלט משיקולים כאלו ואחרים להקים את חשבון הפרסום או העמוד העסקי מחשבון הביזנס מנג'ר של הסוכנות? יש תרחישים בהם זה נדרש. במקרה כזה וודאו שמוסברות לכם המשמעויות הנוגעות לבעלות על החשבון והעמוד ומה נדרש לשם ביצוע העברת בעלות במידה ותידרשו לכך בהמשך.
  1. גישה לאנליטיקס – בחשבון האנליטיקס 4 רמות הרשאה, כאשר הגבוהה ביותר מאפשר גם לנהל את המשתמשים – כלומר להוסיף או להסיר מנהלים אחרים. רצוי שלמעט בעל העסק/מנהל השיווק ספקי השירות יהיו ללא גישת ניהול משתמשים בחשבון.
  1. גישה ובעלות על חשבון הפרסום בגוגל – מומלץ שחשבון הפרסום בגוגל יוקם דרך חשבון גוגל שלכם ובבעלותכם המלאה. גישה לחשבון של סוכנות פרסום (MCC) נותנים על ידי מתן מס' מזהה חשבון המפרסם, באמצעותה מבקשת הסוכנות גישה לחשבון ואז בעל החשבון מאשר אותו. בצורה כזו לא ניתן להסיר את גישת בעל החשבון.

    ניתן גם לתת גישה אישית לחשבון גוגל אחר על בסיס כתובת המייל. בצורה זו מומלץ לא לתת רמה הרשאה מלאה (גישה מנהלתית) שכן אז תהפכו את הספק לבעל גישה זהה לשלכם.

  1. חשבון הג'ימייל שלנו לרוב משמש בתור פרטי הגישה הראשיים לכל שירותי גוגל השונים, לכן מומלץ לא לתת לצד ג' כלשהו את פרטי הגישה לחשבון אלא לתת הרשאות מתאימות לנכסים וחשבונות הפרסום הרלבנטיים בלבד.
  2. במקרה של מתן הרשאת ניהול לערוץ יוטיוב, גם כאן עדיף לא לתת גישה לחשבון הג'ימייל באמצעותו מנהל הערוץ, אלא להפוך את הערוץ ל"ערוץ מותג" ולמנות את נותן השירות בתור מנהל בחשבון. הסבר מלא בקישור הבא: https://support.google.com/accounts/answer/7001996?hl=en

קהלי העסק והדטא שלו:

  1. הפיקסל של פייסבוק הוא הכלי המרכזי באמצעותו מבצעים צביעת קהלים ומעקב אחר המרות לצד קבלת מידע מפורט נוסף על ביצועי האתרים בהם הוא מוטמע. היכולת של הפיקסל לכוון את מערכת הפרסום באמצעות יצירת קהלים איכותיים ואופטימיזציה להמרות מושפעת באופן ישיר מהמידע שהוא מקבל ולכן חשוב להקפיד ולוודא שהפיקסל של חשבון הפרסום שלכם מוטמע אך ורק בנכסים דיגיטליים השייכים לעסק (כמו אתר ודפי נחיתה) או קשורים אליו במישרין ורלבנטיים אליו (כמו למשל כתבות תוכן באתרים חיצוניים).

    במסך הפיקסל בחשבון הפרסום ניתן לראות את האתרים בהם הוא מוטמע ומהם הוא מקבל נתונים ולוודא שהוא לא מוטמע בנכסים דיגיטליים שאינם קשורים לעסק.

  2. הצד השני של הנושא הוא לוודא שרק הפיקסל של חשבון הפרסום הפעיל של העסק הוא זה שמוטמע בנכסים הדיגיטליים שלנו. אתם משקיעים כל כך הרבה כסף ומשאבים בפרסום ואתם רוצים לוודא שאין במקרה מישהו אחר שנהנה מהתנועה הנצברת בנכסים הדיגיטליים של העסק.
  3. באופן כללי מומלץ לא לתת לספקי שירות גישה לחשבון הניהול הראשי של נכסים דיגיטליים (כמו למשל אתר האינטרנט של החברה) אלא לפתוח להם משתמש ייעודי במערכת שרמה הגישה שלו נמוכה יותר משלכם – על מנת להימנע ממצב בו אתם ננעלים מחוץ לאתר שלכם ותלויים בספק השירות בשביל להיכנס אליו.

    החריג היחידי לעניין זה הוא כמובן שירות האחסון שלכם שלו יש גישה ברמת השרת שחיונית לניהול תקין של תשתיות האתר, גיבויים וטיפול בתקלות.

  4. רשימות תפוצה הן אחד הנכסים החשובים של העסק. אלא אם חלק מהשירות שאתם מקבלים כולל ניהול מערך האימייל מרקטינג, רצוי להגביל את גישת הספק השירות, לפחות בהתחלה, לרשימת התפוצה. במידה ורוצים להשתמש בהן כקהלים, ניתן להעלות אותן באופן עצמאי למערכת הקהלים בחשבון הפרסום, או לשלוח לספק השירות נקודתית רשימות רלבנטיות ולתאם איתו מחיקה שלהן מהמייל לאחר מכן.
  1. המידע העסקי והשיווקי שלכם הוא חשוב ובעל ערך רב ולגיטימי בהחלט לדרוש מסוכנות הפרסום והשיווק שלכם התחייבות לסודיות, גם לרמת חתימה על NDA (הסכם סודיות).

מודלים של עבודה ותשלום:

  1. מומלץ להקפיד על הפרדה בין תשלום ריטיינר/עמלה על שירותי הפרסום לבין התשלום על המדיה. ככה תוכלו לדעת בצורה מדוייקת כמה מכספכם מושקע בפועל בפרסום. בהמשך לסעיפים הקודמים, חשבון הפרסום בכל מדיה צריך להיות שלכם ובבעלותכם ותקציב המדיה צריך להיות משולם מכרטיס האשראי שלכם ישירות למערכת הפרסום, בעוד הריטיינר עצמו משולם לספק השירות בנפרד.

    *יש לפעמים חברות שמעדיפות להעביר את תקציב המדיה דרך הספק (משלמים לו והוא משלם לגוגלפייסבוק). בד"כ כאשר מדובר בגופים שיש להם בעיה להחזיק כרטיס אשראי למדיה (גופים ציבוריים, תאגידים גדולים, עמותות וכו'). זה לא אידיאלי אבל מצב תקין, כל עוד יש שקיפות וללקוח יש גישה לחשבונות.

  2. בהמשך לסעיף הקודם – זכותכם המלאה לקבל דיווח מלא ומדייק על אופן ניצול התקציב ובצורה שבה כספכם משמש לפרסום בהיקף ובתדירות שתקבעו מראש עם ספק השירות.
  1. יש בהסכם השירות תנאי התחייבות? בדקו מה תנאי היציאה מההתחייבות, האם יש קנסות או תשלומים נוספים הנוצרים מכך ווודאו שזכויותיכם נשמרות ואינכם נכנסים להסכם כובל.
  1. אל תתפשרו על מקצועיות ואל תהיו גרידים מצד שני. שיווק ופרסום זה תחום מקצועי לכל דבר ועניין הדורש ידע מיומנות וניסיון, וכמו בכל תחום מקצועי – הזול עולה בסופו של דבר ביוקר. מה שצריך לעמוד לנגד עיניכם בבחירת ספק השירות הוא לא מחירו הזול, אלא יכולתו לבצע את העבודה ולהשיג עבורכם את היעדים העסקיים והשיווקים הנחוצים לכם ולעסק שלכם.
  1. אל תספרו שעות עבודה לספק השירות. זה לא הוגן, לא כלפיו ולא כלפיכם. שירות טוב לא נמדד בהכרח בזמן העבודה היומי, השבועי או החודשי – אלא ביכולתו של ספק השירות לייצר עבורכם תוצאות. הבאת קמפיין לאספקת תוצאות יציבה יכולה לארוך ימים, שבועות או חודשים שבהם ספק הפרסום שלכם יעבוד קשה מאוד. את הפירות הוא (וגם אתם) תקצרו בהמשך – וזה בדיוק האיזון שהופך את העסקה לכדאית לכל הצדדים.
  1. לגיטימי לדרוש מסוכנות השיווק שלכם בלעדיות, או התחייבות לאי-התחרות (כלומר, לא לתת שירות למתחרה ישיר כזה או אחר) – אולם לגיטימי באותה המידה שאותה סוכנות תדרוש פרמיה נוספת על השירות שלה בהתאם.
  2. וודאו שברור לכם מה כולל הסכם השירות. האם פרסום רק במדיה אחת, פייסבוק למשל? פרסום בכמה מדיות? רף תקציב מנוהל מסוים, האם השירות כולל מענה לתגובות גולשים בפייסבוק? האם הוא כולל אינטגרציות? האם הוא כולל עיצוב גרפי? אל תשאירו נושאים פתוחים באוויר, אם יש לכם ספק – תשאלו ותוודאו שברור לכם על מה אתם משלמים ומה כרוך בעלות נוספת. זה יחסוף הרבה אי נעימויות בעבודה השותפת.
  3. בהמשך לסעיף הקודם – במסגרת ההסכם צריכה להיות חלוקת עבודה ברורה ביניכם לבין נותן השירות. האחריות על הצלחת הקמפיין היא משותפת – ואם חלקכם בסיפור הוא לספק תכנים, סרטונים, תמונות, עיצובים או טקסטים – מלאו את חלקכם בצורה מלאה.
  4. גבייה היא תמיד נושא רגיש, לכן רצוי וכדאי לסכם על הנושא כבר בתחילת הדרך. מתי יוצאת חשבונית, מתי ובאיזו צורה היא משולמת – הסוכנות שלכם כנראה נותנת את הלב והנשמה וזה פשוט הוגן לדאוג לשלם בצורה מלאה ובזמן.

נהלי עבודה:

  1. זכותכם המלאה לבקש לאשר תכנים – מודעות, תמונות, טקסטים – לפני הפעלתם בקמפיין מטעמכם. אם יש לכם ספק לגבי צורת ההתנסחות, השפה העיצובית או כל היבט אחר, אל תתפשרו ודרשו זאת. ככל שתיבנה מערכת יחסים מבוססת אמון ביניכם לבין ספק השירות תוכלו להרשות לעצמכם יותר לשחרר את הרסן ולתת לספק שלכם חופש פעולה גדול יותר.
  2. אל תצפו מספק השירות שיסביר לכם כל פעולה וכל החלטה מקצועית שהוא מקבל בפרטי פרטים. לא לקחתם אותו בשביל שילמד איתכם (אלא אם זה מה שסוכם מראש) אלא בשביל שיבצע את תפקידו המקצועי ברמה הטובה ביותר. אתם צריכים לקבל מהספק שלכם דיווח שוטף ותדיר על התוצאות בכל הנוגע ליעדים העסקיים, אבל לא יהיה זה הוגן לצפות ממנו שבמסגרת השירות ילמד אתכם גם את כל סודות הפרסום בפייסבוק.
  1. כפי שציינו חשבון הפרסום הוא שלכם וצריך להיות גם מבחינה טכנית בבעלותכם. יחד עם זאת, זה לא אומר שזה לגיטימי להיכנס לקמפיינים ולמודעות לבצע שינויים מבלי לתאם עם מנהל התיק שלכם. אם החלטתם לעשות פעולה, לעצור משהו, לשנות או להוסיף, לכל הפחות וודאו שאתם מעדכנים את מי שמנהל עבורכם את הפעילות וקחו בחשבון שאם עשיתם משהו בלי לתאם איתו זה לא הגיוני לצפות ממנו לקחת אחריות על התוצאות.
  1. בקשו שיהיה לכם איש קשר אחד קבוע בעבודה מול ספק השירות, כזה ששולט בפרטי התיק שלכם, בנעשה בקמפיינים ובפעילות כולה ויודע לתת תשובות. אל תאפשרו מצב שבו אתם מועברים באופן תדיר בין נציגים שונים בחברה.
  1. לזכות סוכנות הדיגיטל שלך עומדת האפשרות לסרב לעשות פעולות מסוימות. שימוש בתוכנות חיצוניות, ביצוע פעולות או העלאת מודעות כנגד מדיניות הפרסום של הפלטפורמה, רכישת לייקים מזוייפים או כל דבר אחר. סוכנויות מסודרות הפועלות בשיתוף פעולה עם גופי הפרסום (שותפות פרסום של גוגל – Google Partners – או סוכנויות מנוהלות בפייסבוק) ואין זה לגיטימי לדרוש או לצפות מהן לסכן את המוניטין שלהן בצורות פרסום אסורות.
  1. ברוב המכריע של המקרים מי שמספק לכם שירות פרסום דיגיטלי הוא מומחה במערכות הפרסום ובשיווק אך איננו מתכנת או מעצב. בהתאם לכך, לא סביר יהיה לצפות ממנו שיתערב בתיקון וטיפול בבעיות באתר או דף הנחיתה שלכם או יעצב לכם חומרים.

דיווחים:

  1. שגרת דיווחים חייבת להיות קיימת ומסוכמת עם ספק השירות. אין סטנדרט אחיד ומחייב בתחום, אבל המינימום המתבקש הוא דיווח מפורט אחד לחודש. בפועל רצוי לקבל דיווח לפחות אחת לשבוע על הנתונים והתוצאות השוטפות ביחס ליעדים.
  2. איזה נתונים אתם צריכים לקבל מספק השירות שלכם? הרמה הבסיסית ביותר היא דיווח הכולל את ניצול התקציב בקמפיין והתוצאות שהתקבלו תמורת התקציב, בהתאם ליעדים שסוכמו מראש. זה יכול להיות כל דבר – לידים, רכישות, הרשמות לניוזלטר, צפיות בוידאו או כל יעד אחר (מומלץ לעיין במאמר שלנו על מדידת הצלחה בשיווק דיגיטלי בשביל להבין איך להגדיר יעדים).
  3. היה ואתם מעוניינים בשירותי הדרכה מקצועית כאלו ואחרים, הוגן והגיוני לצפות מנותן השירות שלכם שיתמחר את השירות הזה בנדרש ולא יכלול אותו בריטיינר החודשי על שירותי הפרסום עצמם.
  1. תדאגו שידברו איתכם בשפה שאתם מבינים. אל תתנו לספק השירות "לסבן" אתכם בגיבוב מונחים שלא ברורים לכם. זרקו לכם מונח לא מוכר? אמרו לכם מילה לא ברורה? תעצרו, תבקשו הסבר ותוודאו שאתם מבינים מה קורה. לנוחיותכם, מומלץ לעיין במילון המונחים לשיווק דיגיטלי שכתבנו, על מנת להכיר את השפה המקצועית של עולם הפרסום הדיגיטלי ולהבין קצת יותר טוב את השפה שבה נותני השירות בתחום מדברים.
  2. זכרו שסוכנות הפרסום והשיווק שלכם אינה בעלת פלטפורמות הפרסום עצמה. מדיניות פרסום יכולה להשתנות, להתעדכן, להפוך למקלה יותר או למחמירה יותר – ובמקרים כאלו לסוכנות אין שום השפעה על הנושא. יכול להתרחש מצב שבו משהו שפעם היה מותר לפרסם הופך לפתע לאסור, לעיתים ללא התרעה מוקדמת (בדיוק כפי שקרה לאחרונה כשפייסבוק בהחלטה מהירה החליטה לאסור על פרסום ביטקוין או מטבעות קריפטו).
  1. במידה ונדרשות אינטגרציות לשירותים חיצוניים – למשל לוודא שלידים של קמפיין LeadGen בפייסבוק יגיעו אליכם למייל או סנכרון דף הנחיתה שלכם עם מערכת CRM – זה יהיה כנראה כרוך בעלות נוספת מצידכם. אלא אם סוכם על כך מראש, לא הגיוני יהיה לצפות מספק השירות שלכם לספוג עלויות הכרוכות בכך.
  1. הסכמים ג'נטלמנים בלחיצת יד זה היסטוריה עתיקה. אל תסתפקו בסיכום טלפוני, וואטסאפ או מייל. פניתם לקבל שירות? דאגו לחתום בכתב על מסמך מפורט שמסכם את כל תנאי העסקה וזכויות וחובות כל אחד מן הצדדים.

בדיקות מקדימות לפני התחלת עבודה:

  1. מתלבטים לגבי ספק השירות? אל תוותרו על חיפוש מהיר בגוגל ובפייסבוק. חפשו את שם הסוכנות או האדם, בקרו באתר ובעמוד העסקי, חפשו לראות המלצות, מאמרים, עדויות או כל אזכור אחר בשביל לקבל תמונה כלשהי לגבי יכולותיו המקצועיות.
  2. באותה מידה אפשר ואף רצוי לחפש בתוצאות החיפוש בגוגל האם יש פסקי דין הנוגעים לספק השירות. כאשר מדובר בנותן שירות עם פוטנציאל בעייתי התמונה הזו תשתקף ברוב המקרים במהירות.
  3. הימנעו מהנחות יסוד מקדימות לפיהן סוכנות גדולה בהכרח תתן לכם שירות טוב או שסוכנות קטנה לא תהיה מקצועית מספיק. כמובן שגם ההיפך הוא נכון. לפעמים דווקא בסוכנות גדולה תתקלו בצוות גדול של ג'וניורים לא מנוסים ודווקא בסוכנויות בוטיק קטנות תיתקלו בצוות קומנדו מאומן היטב. גם בהקשר הזה המבחן שצריך לעמוד לנגד עיניכם הוא יכולתו של ספק השירות לתת מענה לצרכים העסקיים והשיווקים שלכם.
  4. התייחסנו לזה גם בסעיפים קודמים – אבל תזכרו שהמחיר לא קובע! בדיוק כמו שלכם יש מתחרים זולים או יקרים יותר שאתם יודעים שאינכם בהכרח גרועים או טובים מכם, תחום השיווק אינו שונה. תמיד יהיה מי שיציע לכם שירות זול יותר בדיוק כמו שתמיד יהיה מישהו יקר יותר.
  1. הדבר החשוב ביותר בתחילת העבודה עם ספק שירות חדש בתחום השיווק והפרסום הוא הגדרת יעדים ברורה. מה ייחשב כהצלחה של השירות? מה ייחשב כהצלחה בקמפיין? הגדירו מדדים שיהיו מוסכמים על כל הצדדים ליעדי הפעילות המשותפת ובהמשך למה שכתבנו קודם – וודאו שאתם מקבלים דיווחים שוטפים ומלאים על התוצאות לאור יעדים אלו.
  2. הציעו לכם מחיר מופחתת כנגד התחייבות קשוחה? התייחסו לנושא בחשדנות. אם בהתחייבות לתקופה ארוכה המחיר צונח בצורה דרמטית וקיצונית זה צריך להדליק אצלכם נורה אדומה. ספק שירות שבטוח בעצמו וביכולותיו המקצועיות לא ימהר להציע התחייבויות ארוכות טווח או להחזיק בכוח לקוח שכבר לא מעוניין או זקוק לשירות.
  1. אם זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי, זה כנראה בדיוק ככה. הבטיחו לכם תוצאות מוגזמות? התחייבו למחיר מסוים לליד בפרסום ממומן? התחייבו על מיקום בגוגל, היקף רכישות או משהו שהידע והניסיון שלכם מעידים עליו שלא הגיוני? לאף אחד אין הסכם בלעדיות או הסכם סודי אחר עם גוגל או פייסבוק שמאפשר לו לנפנף במטה קסמים ולקבל תוצאות לא הגיוניות.
  1. אל תסתפקו אף פעם בהצעה אחת. רוצים לצאת לקמפיין? לצאת לשוק עם המוצר שלכם? היפגשו עם 2-3 ספקים לפחות. אל תסתפקו בהצעת מחיר לקונית. בקשו את דעתם על האסטרטגיה, הדרך לתקוף את זה, המשאבים שיידרשו. תמיד תדאגו שיהיה לכם איזשהו מדד להשוואה.
  1. מערכות הפרסום עוברות אבולוציה טבעית לאורך השנים, ככל שהן הולכות ומתייצבות בתור סטנדרט תעשייה. בהתאם לכך, לאורך זמן ישנה התייקרות טבעית הנובעת מגידול במספר המפרסמים אל מול גודל קהל די קבוע ונתון.

חומרים גרפיים, דפי נחיתה ומוצרים אחרים המוזמנים במסגרת השירות:

  1. כל מוצר שהזמנתם מספק השירות הוא בבעלותכם המלאה אלא אם סוכם אחרת בהסכם השירות. בהתאם לכך – באנרים, טקסטים, מאמרים, קמפיינים – הם שלכם וגם במקרה של סיום השירות זכותכם לקבל את כל החומרים שלכם בצורה מסודרת. החריג היחיד לנושא הוא קבצי גרפיקה פתוחים שכוללים לרוב תמונות ו/או פונטים או אלמנטים עיצוביים שרשיון השימוש שלהם בבעלות סטודיו העיצוב והוא אינו רשאי להעבירם לאחר.
  1. רכשתם דף נחיתה? בקשו לדעת מראש על איזו פלטפורמה הוא מוקם, מי מעצב ובונה אותו, איזה סוג גישה תהיה לכם אליו ומה קורה בתרחיש של עזיבה – האם תוכלו לקבל את הבעלות והגישה אליו במידה ותרצו. אין חוקים קבועים וכל ספק עובד עם פלטפורמות שונות בצורה שונה וזה לגיטימי, זכותכם המלאה לדעת זו מראש.
  2. כבדו את שעות העבודה של ספק השירות שלכם! אלא אם סוכם ותואם אחרת מראש, לא, זה לא הגיוני לשלוח וואטסאפ ב-10 בערב, בשישי אחר הצהריים או בשבת בבוקר. בוודאי שלא להתקשר. נותני השירות שלכם הם גם בני אדם, יש להם חיים, תחביבים ומשפחות, הם יוצאים לחופשה לפעמים ונהנים לישון בלילה גם אם אתם פחות. לגיטימי לתאם ולסכם נקודתית במקרה של קמפיין חשוב או מצב חירום מה עושים ואיך מטפלים, אבל כבדו את הזמן והמרחב הפרטיים שלהם.
  3. אל תבואו "על עיוור". תקראו, תלמדו, תחקרו, צפו בהדרכות – אתם לא צריכים להיות מקצוענים בשיווק בכלל או דיגיטל בפרט, אבל אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להיות בורים מוחלטים – זה מתכון בטוח לזה שיערבבו אתכם באיזשהו שלב.

זיכרו – העסק והכסף הם שלכם וגם האחריות. נותן השירות המקצוען יעשה כמיטב יכולתו, אבל עליכם חלה החובה והאחריות להזין אותו בחומרים ותכנים, להשקיע את כל האנרגיה הנדרשת בטיפול במכירות ומתן שירות טוב וכמובן להיות בבקרה מלאה לא פחות מספק השירות שלכם על התקציב, הביצועים והתוצאות.

לסיכום-

עבודה עם סוכנות פרסום היא לרוב התקשרות לטווח ארוך ולכן חשוב שתהיה מוסדרת בהסכם ברור. צריך לזכור שפעילות הפרסום היא דינמית, יש כל הזמן שינויים במערכות, במחירי הפרסום ברשתות  וטכנולוגיות שנכנסות ויוצאות. מאידך, העסק שלך עשוי לצמוח במהירות או חלילה לצמצם פעילות.

סוכנות רצינית רואה עצמה שותפה להישגים של העסק אותו היא מלווה וצריכה לשמור על ריווחיות כדי לספק שרות איכותי. הסכם טוב והקפדה על הסעיפים ישמרו  עליך כלקוח ועל  יחסי עבודה תקינים והוגנים עם סוכנות הפרסום לאורך זמן.

  • אין לראות באמור במאמר זה משום ייעוץ משפטי מכל סוג שהוא. אנחנו לא עורכי דין, אלא סוכנות דיגיטל טובה. במאמר זה בחרנו לפרט 50 עקרונות מנחים המהווים חלק בלתי נפרד משגרת העבודה שלנו, אך בכל ספק לגבי ניסוח חוזים והסכמי עבודה, הסכמי סודיות או כל נושא משפטי אחר מומלץ להתייעץ עם עורך דין.

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן