הבלוג שלנו

10 דברים שכל עסק צריך לעשות בשיווק בזמן משבר

בכל משבר היוצר האטה כלכלית או הפרה מהותית של שגרת החיים יש השפעה שלילית על עולם העסקים, בין אם בצורה ישירה או בשל אי הוודאות הכללית במשק. אי הוודאות הזו יוצרת תחושה של התכנסות ורצון לצמצם "עד יעבור זעם" אבל זאת טעות חמורה! אנו נתקלים ביותר ויותר עסקים, גם בקרב לקוחותינו, שמקפיאים הלכה למעשה את כל פעילות השיווק שלהם לאור המצב ונכנסים להדממה יזומה בניסיון לצמצם הוצאות וחשיפה. אמנם, על הירידה משלמים מחיר בטווח הקצר, אבל על הקפאת פעילות השיווק משלמים מחיר כבד הרבה יותר בטווח הארוך.

הדבר הכי גרוע שעסק פעיל וחי יכול לעשות הוא להיעלם מהשוק ומהתודעה של לקוחותיו. לכל שבת יש מוצאי שבת, ולכל משבר יש נקודת סיום ויציאה. מי שרגיל לקנות בעלי אקספרס בוודאי שם לב שעל אף עצירה כמעט מוחלטת של השוק הסיני בחודשים האחרונים, הם לא הפסיקו לרגע לשלוח דיוורים ולפרסם. זו לא טעות ולא רשלנות – זו חשיבה קדימה, לטווח רחוק. זו הבנה שהצרכנים והלקוחות שלהם עדיין שם, עדיין מתעניינים, עדיין רוצים את מה שיש להם להציע. נכון, הם כנראה לא יקנו עכשיו – אבל ביום שאחרי, שיגיע במוקדם או במאוחר, תהיה התנפלות. 

עסק שיקפא עכשיו, בנקודה הקריטית הזו ולא יפעל להמשיך ולתחזק שגרת שיווק ופרסום ישאיר אחריו ואקום שאליו ייכנסו בתורם המתחרים.

נשים רגע את הדברים על השולחן – גם אנחנו באורטל דיגיטל, הושפענו מהמשבר. גם לנו יש לקוחות שבחרו כרגע להקפיא את פעילות הפרסום שלהם, כל אחד מסיבותיו ושיקוליו. האם זה אומר שגם אנחנו נכנסים לעצירה והקפאה? התשובה היא חד משמעית – "לא!" והמאמר הזה – שאנחנו גם משקיעים בתקציב פרסום בשביל לקדם אותו לכמה שיותר אנשים – הוא דוגמה מושלמת לכך.

אז מה הכנו לכם כאן? מתוך השיחות והמהלכים שאנחנו מוציאים לפועל כבר עכשיו בימים אלו עם לקוחותינו, ריכזנו לכם סדרה של פעולות, מהלכים וצעדים שאפשר ורצוי ששווה לשקול ולהוציא לפועל במהירות בשביל להמשיך ולהחזיק את הראש מעל המים גם עכשיו בימים אלו. כדאי שנציין שחלק לא מבוטל מהדברים ברשימה נכונים גם לתקופות שגרה, אבל דווקא ברגעי משבר מהסוג הזה יכולים להפוך להיות מכפיל כוח רציני.

הנה 10 דברים שכל עסק יכול לעשות בזמן משבר בשביל להכין את הקרקע ליום שאחרי:

#1 לא להפסיק לפרסם!!!

כפי שכתבנו בהתחלה, הדבר הכי גרוע לעסק הוא להיעלם מהתודעה. יכול להיות שתחוו ירידה בכמות הפניות, יכול להיות שיהיה לכם קשה לקבוע פגישות מכירה, יכול להיות שספגתם ביטולים או הקפאות של עסקאות, אין ספק שחוסר הוודאות פוגע בכולם. בדיוק כמו בתקופות חגים או בקיץ, העובדה שאנשים פונים פחות לא אומר שרמת העניין שלהם פחתה. הדבר היחידי והמרכזי שהשתנה הוא הנכונות ולעיתים גם היכולת שלהם להגיב ולממש את ההצעה שלכם כאן ועכשיו.

זה לא משנה באיזה תחום העסק שלכם – המשיכו לייצר חשיפה למוצרים ולשירותים שלכם, חפשו את הדרכים לחבר אותן למצב הנוכחי (שלל הצעות בנושא מחכות לכם כאן בהמשך המאמר) ודאגו להמשיך ולתקשר ללקוחות שלכם.

#טיפ של אלופים

מאחר שיהיו הרבה עסקים שיקפיאו את פעילות הפרסום שלהם (אנחנו מקווים שאתם לא!), פועל יוצא הוא שמי שימשיך להשקיע בפרסום יכול ליהנות דווקא מירידה במחירי הפרסום שיכולה להפוך אותו למשתלם יותר. כפי שאמרנו בהתחלה – היכן שנוצר וואקום כלשהו בשוק, יהיה מי שיידע למלא אותו. כך פועלת הכלכלה.

#2 התאימו את הצעת הערך שלכם למצב הנוכחי

הענף שספג את הפגיעה הקשה ביותר הוא ללא ספק ענף התיירות. גם החברות הגדולות ביותר בתחום ספגו פגיעה קשה ככל שהוחמרו המצב וההנחיות בנוגע לנסיעה לחו"ל. מה הדבר הראשון שעשו חברות התעופה, בארץ לפחות? שיפרו את הצעת הערך שלהן על ידי מתן גמישות מקסימלית בכל הנוגע לדמי הביטול.

כך אל-על, למשל, מאפשרת כיום להזמין כרטיסי טיסה לקיץ כבר עכשיו וליהנות מזכות ביטול ממש עד הרגע האחרון. מסעדות רבות שכרגע אינן יכולות לאפשר ישיבה במקום החליטו להמשיך ולהפעיל את המטבח ולתת ללקוחותיהן אפשרות להזמין ולקחת טייק-אווי, או לחילופין מי שמפעיל עסק המשלב חנות ממשיך להפעיל את החנות תוך בקרה על כמות האנשים הנכנסים בכל רגע נתון.

כל עסק בהתאם למאפייניו יכול להציע הצעת ערך מעודכנת שמתאימה את עצמה למצב ההפכפך, וכך לייצר אי קטן של ודאות בתוך חוסר הוודאות שמשתרר בשוק. אפשר לתת אחריות מורחבת, תנאי תשלום נוחים יותר ופריסת תשלומים ארוכה יותר, ביטוח ואפשרויות ביטול, אפילו הנחה משמעותית, או זכות שינוי גמישה במקרה של שירותים תלויי תאריך.

גם יציאה למבצעי עומק גדולים מהרגיל, עדכון על שינויים מהותיים בתנאי השירות או כל ממד אחר של פעילות שקורה לכם בעסק – שדרו אותם החוצה ושתפו את הלקוחות. תופתעו לגלות שהציבור מגלה כרגע אמפתיה רבה לעסקים קטנים ובינוניים מקומיים.

האם זה מבטיח שימור היקף המכירות כמו בשגרה? כנראה שלא. האם זה מייצר בכל זאת איזשהו תזרים עתידי וקונה לנו זמן ואוויר לנשימה? בוודאי. האם זה נותן לנו את האפשרות לשמר את קיומנו ואת נוכחותנו בתודעת הלקוחות? חד משמעית.

#3 השקיעו ביצירת תוכן וערך והפצתו (מאמרים/סרטונים) לשימור תשתיות השיווק וקהלים להמשך.

כן, אנחנו יודעים, זה נשמע כמו קלישאה. "התוכן הוא המלך" זו ססמה שמדוקלמת כבר מאז 2014 בערך ולפעמים קצת נמאס לשמוע אותה. נגיד יותר מזה – לפעמים קשה מאוד גם לחשוב על תוכן משמעותי ורלוונטי שלא כתבו וחרשו עליו, ובכל זאת, זה עדיין אחד הכלים הפשוטים ביותר לשימוש והזמינים ביותר שאפשר להשתמש בהם.

יצירת תוכן בעל ערך לקהל המטרה שלכם היא עדיין אחד הדברים החזקים ביותר שאפשר לעשות כדי לבנות את התשתיות השיווקיות שיביאו לכם לקוחות בהמשך. מה זה תוכן? כל דבר שמעשיר את עולמם של הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים שלכם. המאמר הזה לדוגמה הוא תוכן ש(אנחנו חושבים) מייצר ערך לקהלי היעד שלנו. סרטוני הדרכה, סרטוני השראה, מדריכים, ריכוז מקורות ידע, כל דבר שיושב אצלכם בראש ומסוגל לתת לקהל שלכם מידע שלא היה להם קודם בצורה מסודרת ומאורגנת ופשוטה להבנה – זה תוכן בעל ערך.

אתם יכולים להיות אינטסלטור שמראה איך לפתוח סתימה בברז של המטבח ואתם יכולים להיות חברה להשקעות נדל"ן בחו"ל שמכינה סדרה של סרטוני הדרכה על בחירת השקעות או על בחינת השקעות בכלל. זה לא משנה מי אתם ובמה אותם עוסקים, זה לא משנה כמה גדול או קטן העסק. זה אפילו לא משנה אם אתם מדברים על נושא שאחרים דיברו עליו בעבר – כי זה כלל לא אומר שהלקוחות החדשים של היום כבר נחשפו למידע ויודעים אותו.

בקיצור אל תפעילו שיקולים – תפעילו את המצלמות, המקלדת והראש ותתחילו לייצר ערך גבוה באמצעות תוכן.

#4 המירו אירועים/קורסים פרונטליים לדיגיטליים.

אין ספק שקורסים מקוונים זה הדבר החם של זמננו. עצם הניתוק ממגבלות הזמן והמרחב נותנים לכל הנוגעים בדבר הרבה חופש פעולה:

  • הלקוחות לא צריכים להתחייב לימים ושעות, להתארגן, למצוא חנייה, לפספס שיעור בגלל בלת"מ עם הבייביסיטר וכו'.
  • אתם – לא צריכים לשריין כיתה ומקרן ולשלם על קפה וכיבוד ולדאוג כמה יגיעו בסוף וכו'.

למעשה אין מוצר שמהותו לימוד פרונטלי שלא ניתן להמיר לדיגיטלי. בין המותגים הגדולים בעולם שמוכרים ערימות של קורסים מקוונים: Udemy, Coursera, MasterClass ועוד רבים וטובים.

בוטל הכנס שתכננתם החודש?
המירו אותו לוובינר!

לא יכולים לפתוח את המחזור הקרוב של הקורס?
זה הזמן לעבוד על המרת הקורס לקורס מקוון.

המוצר שתפיקו בתהליך יוכל לשרת אתכם גם בעיתות שגרה לאחר מכן בתור גרסה מוזלת של המוצר המלא, בתור בונוס למוצר יקר יותר, בתור מוצר מבוא חינמי או בעלות מופחתת. בקיצור אי אפשר להפסיד מקיומו של מוצר דיגיטלי כחלק מארסנל המוצרים והשירותים שלכם.

#5 הפעילו וובינרים – בין אם באמצעות מערכות ייעודיות או בצורת לייבים בפייסבוק

וובינר בסופו של דבר הוא סוג של הרצאה מקוונת. הקונספט לא חדש, הוא איתנו כבר שנים, אבל ככל שהשווקים נהיים יותר גלובליים ורחבים ופחות מקומיים וובינרים הופכים להיות כלי שיווק ומכירה משמעותי ובעל ערך. במקום כנסים ארוכים שהשיווק שלהם מורכב והעלויות שלהם גבוהות, שלא לדבר על כישורי העמידה על במה שנדרשים בשביל להחזיק כנס גדול ברמה גבוהה, וובינרים נותנים לנו לעמוד על במה וירטואלית מול מאות ואף אלפי אנשים, בנוחות של המגרש הביתי.

וובינרים משרתים במקרה הזה גם ככלי להפצת תוכן בעל ערך וגם בתור מוצר בתשלום לכל דבר ועניין. אפשר לעשות אותם בפורמט של לייב בפייסבוק, אפשר להשתמש בכלים ייעודיים כגון gotowebinar וכדומה, אפשר לנהל אליהם תהליכי הרשמה מוקדמים ואפשר לעשות אותם ספונטניים.

אם המוצר או השירות שלכם כרוכים בעמידה מול קהל בכל צורה שהיא, זה הזמן לתרגל ביצוע וירטואלי בפורמט של וובינר, בסוף עוד תגלו שזה כל כך מוצלח שאפשר להמשיך ככה גם בשגרה.

#6 החייאה של מוצרים דיגיטליים ישנים

יש לא מעט עסקים שכבר הפיקו מוצרים דיגיטליים לאורך השנים. חלקם נמכרו בהצלחה, חלקם פחות, זה כלל לא משנה. אם יש לך מוצרים דיגיטליים קיימים ועובדים – זה בדיוק הזמן להחיות אותם. יכול להיות שמוצר שהיה לכם בעבר והקדים את זמנו או לחילופין נשחק ומיצה יקבל עכשיו תחייה מחודשת ויפתיע. הסתכלו מה כבר יש לכם בארסנל, מה עבר טוב וקיבל תגובות אוהדות בעבר, חישבו רגע על תג המחיר והאם ניתן להוריד אותו – בכל זאת זה מוצר שכבר יושב אצלכם ואין פה עלויות הפקה רק עלויות שיווק – וצאו לדרך. יש לנו מגוון לקוחות שמוצרים דיגיטליים ישנים שלהם זוכים בימים אלו לתחייה מחודשת שנותנת להם אוויר.

#7 הקמה מהירה של מוצרים דיגיטליים חדשים – איבוקים, מדריכים חינמיים, קורסים דיגיטליים

הזכרנו את זה מוקדם יותר ספציפית בהקשר של עסקים שמבוססים על כנסים ו/או קורסים פרונטליים. מדריכים חינמיים – איבוקים (eBooks), או מה שקוראים או קראו בעבר White-papers, היוו מאז מעולם בסיס מצוין לצבירת רשימת תפוצה ובניית קהילה סביב מותגים. גם את המאמר הזה יכולנו באותה מידה לארוז בצורה של מדריך חינמי מעוצב ב-PDF ולתת אותו כנגד הרשמה במייל או עם צ'טבוט בפייסבוק, אבל אנחנו כאלה חמודים שוויתרנו על כל המחסומים.

אז מה עושים? קחו את הידע שלכם בתחום העיסוק שלכם ואירזו אותו בצורה של מדריך מעוצב ומושקע. שבו מול הוורד עד שייצא עשן ומשהו בעל ערך ששווה לגולשים לתת את המייל בשביל לקבל אותו ולהשקיע זמן בלהוריד אותו. זה מתחבר ישירות עם סעיף 1 – לייצר תוכן. גם במקרה הזה – מדובר ב"מוצר" שקל יחסית להכין, עלויות הפקה מינימליות והרבה תועלת עתידית.

#8 חזקו תשתיות חלשות ו/או שחוקות

יכול להיות שיש עכשיו ירידה והיא בלתי נמנעת. האם זה אומר שאנחנו נכנסים מתחת לשמיכה ומתחבאים? זה בדיוק הזמן לטפל בכל הנקודות החלשות בתשתיות השיווק שלא היה לנו זמן לגעת בהן עד היום. דף הנחיתה שלכם כבר בן שנתיים ויחס ההמרה שלו נשחק? האתר שלכם תיכף חוגג בר מצווה? עמוד הפייסבוק העסקי נראה כמו ביום שהרמתם אותו עם עיצובים שהשכן בן ה-14 שלכם הכין? אין זמן טוב מעכשיו לעשות מקצה שיפורים בכל הגזרות.

השקיעו את הזמן, שבו ועיברו על האתר ודפי הנחיתה שלכם מקצה לקצה. בידקו היכן התוכן מיושן או פחות משקף את הפעילות הנוכחית שלכם. הסתכלו על העיצוב והאפיון, על ההתאמה והתצוגה התקינה במובייל, על תקינות הטפסים. אם יש ירידה קלה בפעילות העסקית אין זמן טוב מזה למקצה שיפורים על התשתיות.

#9 ריכשו מיומנויות נחוצות שאין לכם זמן ללמוד ביום-יום.

האם אתם מבינים את הדוחות שנשלחים אליכם על ידי ספקי השיווק והפרסום? עד כמה אתם שולטים בהתנהגות הגולשים באתרכם? האם אתם יודעים לעדכן בעצמכם תוכן באתר שלכם? אין זמן טוב יותר מזה ללמידה ושיפור מיומנויות. הדבר נכון בין אם אתם בעלי עסקים בעצמכם, מנהלי שיווק ובוודאי עוסקים בשיווק דיגיטלי hands-on, בין אם עבור עצמכם או עבור אחרים.

במה כדאי להתמקד? תלוי באופי השיווק של העסק שלכם ובפערי הידע והמידע שלכם בתחום

הנה כמה המלצות למקורות מידע חינמיים מצוינים:

גוגל אנליטיקס: אין יותר טוב מהמקור, לגוגל אתר עם מגוון קורסים מקוונים חינמיים על כלי האנליטיקס, לכל רמות הידע:
https://analytics.google.com/analytics/academy

גוגל תג מנג'ר
התג מנג'ר הוא כלי להזרקת קודים באתרים, ללא מעורבות מתכנת וללא נגיעה ישירה בקוד האתר. הכלי מאפשר הטמעות פשוטות כגון קוד האנליטיקס או פיקסלים של פייסבוק ואדוורדס וגם הטמעות מורכבות ומעניינות יותר. גם את יסודות השימוש בכלי הזה אפשר ללמוד ישירות באמצעות קורס מקוון של גוגל:
https://analytics.google.com/analytics/academy/course/5

פרסום בפייסבוק
גם פייסבוק מציעים מעין אקדמיה מקוונת בכל הנוגע לפרסום. מגוון אדיר של קורסים שמכסה כל תחום אפשרי הנוגע למפלצת הכחולה, הכל בחינם:
https://www.facebook.com/business/learn

פרסום בגוגל
גם לכל היבטי הפרסום בגוגל, הן הממומן והן האורגני, גוגל מציעים אתר "אקדמיה" הכולל שלל קורסים והדרכות חינמיות ועדכניות בנושא:
https://skillshop.exceedlms.com/student/catalog/browse

פרסום תוכן נייטיב – אאוטבריין וטאבולה
אאוטבריין וטאבולה הן שתי המערכות המובילות בעולם לקידום תוכן "נייטיב" בצורה טבעית. גם כיום אנו נתקלים בבעלי עסקים רבים שלא מכירים את שתי המערכות החשובות הללו ובמפרסמים שכבר שולטים בפלטפורמות הליבה של גוגל ופייסבוק אבל רוצים וצריכים להרחיב את ארסנל כלי הפרסום שברשותם.

כמובן שיש שלל קורסים הנוגעים למערכות אלו, אבל אמרנו שנדבר כרגע על מקורות ידע חינמיים. אז בבקשה – המקום הטוב ביותר ללמוד כיצד להשתמש במערכות אלו הוא כמובן באתרי התמיכה שלהן, אשר מציעים מידע רב ושימושי למפרסמים על אודות השימוש בהן ומציעים טיפים חשובים לפרסום מוצלח. בנוסף, במיוחד למפרסמים חדשים, שתיהן מציעות תמיכה נוספת על ידי נציגי שירות לאחר פתיחה של חשבון פרסום חדש.

לאתר התמיכה של אאוטבריין
לאתר התמיכה של טאבולה

וורדפרס – אלמנטור
אלמנטור הפך להיות כבר מזמן לאחד הכלים הטובים והשימושיים ביותר בכל הנוגע לבניית אתרים בוורדפרס, עם עורך ויזואלי עתיר יכולות שהוא גם קל ואינטואיטיבי לשימוש. יש לא מעט קורסים לבניית אתרים בעזרת אלמנטור, אבל כפי שאמרנו נדבר כאן בעיקר על מקורות חינמיים שההשקעה המרכזית הנדרשת עבורם היא זמ. גם במקרה הזה, אין טוב יותר מללכת למקור. במרכז התמיכה של אלמנטור יש שלל מדריכים, החל מהבסיס וההתקנה ועד הפיצ'רים המתקדמים ביותר.

החברה מתחזקת ערוץ יוטיוב מעודכן שעמוס באינספור הדרכות, גם טכניות וגם שיווקיות הנוגעות לאופטימיזציית חויית המשתמש באתר.

לאתר אלמנטור: https://elementor.com
לערוץ היוטיוב שלהם לחצו כאן

#10 ללמוד ולרכוש ידע והבנה שיווקית רחבה יותר

בנוסף לקורסים חינמיים, יש כמובן עולם ידע כמעט אינסופי בספרים. בעולמות השיווק והשיווק הדיגיטלי, קשה מאוד לשמור על ספר מעודכן באמת ויחד עם זאת, ישנם ספרים טובים ששווים את ההשקעה הכספית וזמן הקריאה, מכיוון שהם יותר אוניברסליים ומקנים יסודות טובים על עולם השיווק והפרסום הרחב, לאו דווקא הדיגיטלי, עם קווים מנחים ועקרונות חשובים שרלוונטיים בכל אפיק שיווקי שמפעילים.

אנחנו שמחים לשתף אתכם בכמה המלצות שלימדו אותנו המון

שיווק בעידן דיגיטלי / אתגר שפיבק וירון אחר

שני אנשי דיגיטל ותיקים שהוציאו לאור לפני מספר שנים את אחד הספרים הטובים והמקיפים ביותר שנכתבו בשפה העברית על התחום. החל מאסטרטגיית שיווק בכלל, דרך פרקטיקות מומלצות וסקירה מקיפה ביותר על מגוון פלטפורמות השיווק הדיגיטלי הקיימות כיום, ספר שהוא קריאת חובה לכל מי שעוסק בתחום או מתכוון לעשות זאת.

ניתן לרכוש את הספר באתר הבא: https://www.digitalmarketingbook.co.il

הפרסום על פי אוגילבי / דיוויד אוגילבי

אחד הספרים החשובים ביותר שנכתבו על עולם הפרסום מאז ומעולם, מאת דיוויד אוגילבי, הפרסומאי האמריקאי האגדי, שיש האומרים שהיווה את ההשראה לדמותו של דון דרייפר בסדרה מד-מן. בספר זה מגולל אוגילבי את עקרונותיו בפרסום לאורך השנים, כללי עשה ואל תעשה, אסטרטגיות שונות וסיפורים מעניינים, עם מגוון אדיר של דוגמאות מעבודתו המדהימה לאורך השנים. על אף שנכתב לפני יותר מ-30 שנים נראה שעקרונות הפרסום שמתווה אוגילבי רלוונטים היום יותר מתמיד.

** מומלץ להשקיע את המאמץ ולקרוא את הספר בגרסה האנגלית המקורית.
חפשו באמזון: Ogilvy on Advertising

עידן המיצוב / אל ריס

הספר עידן המיצוב (באנגלית: positioning: the battle for your mind), היווה אבן דרך בתפיסת השיווק ולמעשה היה גם המקום הראשון שבו נעשה השימוש במונח 'מיצוב' מלכתחילה. בספר מסביר ריס את העקרונות לפיהם מותגים נתפסים במוחם של אנשים, כיצד ניתן להשפיע על התפיסה הזו ולשנות אותה, וגם מתי אי אפשר. תוך שימוש במגוון אדיר של דוגמאות המבוססות על עשרות שנות עבודה בייעוץ אסטרטגי לחברות הגדולות בעולם מסביר ריס על הסולם התפיסתי שכל מותג ומוצר נמצאים עליו וכיצד לרתום את הנושא הזה למאמצי השיווק שלנו.

נציין כי קשה על גבול הבלתי אפשרי להשיג אותו בחנויות הספרים, יחד עם זאת במרבית הספריות של האוניברסיטאות הגדולות יש כמה עותקים, ככה שאם יש חבר או בן משפחה סטודנטים זה הזמן לבקש מהם טובה.

** מומלץ להשקיע את המאמץ ולקרוא את הספר בגרסה האנגלית המקורי.
Positioning: The Battle for Your Mind

סת' גודין / זהו שיווק

סת' גודין (באנגלית: Seth Godin) הוא אחר ממומחי השיווק הגדולים בדורנו. כמעט כל דבר שיצא תחת ידיו שווה קריאה/האזנה/צפייה, וביוטיוב יש עשרות הרצאות מצולמות ששווה להשקיע בהן זמן. למה ציינו דווקא את הספר הזה ברשימה? מכיוון שהוא עדכני וחדש יחסית ואף יצא לאחרונה בתרגום עברי הזמין בכל חנויות הספרים. קפיצה קטנה לסטימצקי ויש לכם אותו.

אמנות הפרסום / דניס היגינס

נתחיל ונאמר שהתרגום שלנו של כותרת הספר יכול להיות שאינה מדויקת. מדובר על מעין אסופת ידע של עמודי התווך של עולם הפרסום המסורתי, והוא מבוסס על סדרת ראיונות שנערכו עם אותם ענקי פרסום ופורסמו בנפרד. 5 מומחי הפרסום שמופיעים בספר: דייויד אוגילבי, לאו ברנט, ויליאם ברנבך, ג'ורג' גריבין ורוסר גריבס. 

** אין ספק שזהו ספר למתקדמים. גם אותו אפשר בקלות למצוא באמזון אבל בגרסה פיזית בלבד, אם תצליחו, כי מעט מאוד מהם נשארו. חפשו: The Art of Writing Advertising

הסיכום – אופטימי

העולם והכלכלה ידעו משברים קשוחים בעבר. כנראה שגם הנוכחי הוא לא האחרון שייצא למי מאיתנו לחוות. בכל משבר יש גם הזדמנות – לרענן, ללמוד משהו חדש, לשפר ולייעל תהליכים ותשתיות ולפעמים אפילו להמציא את העסק מחדש. כמו בכל סיטואציה עסקית, קיפאון הוא הדרך הבטוחה לספוג פגיעה קשה. אנחנו ממליצים בחום לכל בעל עסק לבחון היכן אפשר ליזום ולהישאר בתנועה למרות הכל.

יש לכם רעיונות נוספים? דברים שכבר עשיתם בעצמכם בעסק? שתפו אותנו בתגובות כאן למטה. ונסיים באיחולי הצלחה ועסקים טובים לכולנו, גם בתקופות קשות.

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן