הבלוג שלנו

​איפה כדאי לבנות את דף הנחיתה לקמפיין שלי

מערכות מומלצות, וטיפים של אלופים

בליבו של כל קמפיין פרסומי (כמעט) עומד לו בגאון דף הנחיתה אליו מנתבים את התנועה. דף נחיתה יכול לשמש למגוון מטרות שיווקיות – החל מהעברת מידע בלבד, גיוס הרשמות לרשימת תפוצה, גיוס לידים וכמובן מכירות, ולצד אתר האינטרנט של העסק, דף הנחיתה הוא למעשה אחד העוגנים החשובים של השיווק הדיגיטלי בימינו.

אחת השאלות הנפוצות ביותר, הן בקרב בעלי עסקים והן בקרב אנשי שיווק ופרסום היא – איך ואיפה כדאי לי לבנות את דף הנחיתה, ובאמת, בשוק קיימים אינספור פתרונות, חלקם חינמיים וחלקם בתשלום, חלק שדורשים ידע בתכנות ועבודת עיצוב מקצועית וחלק שלא דורשים שום ידע מקדים לעבודה.

החלטנו לסקור את הפתרונות המרכזיים הזמינים כיום לבניית דפי נחיתה, ואת היתרונות והחסרונות המרכזיים של כל אחד מהם. כמובן שבסוף נשתף אתכם גם מה היא הבחירה המועדפת עלינו, בתור משרד הפרסום המנהל קמפיינים בפייסבוק ובגוגל עבור עשרות לקוחות, ומדוע בחרנו בפתרון זה.

הפתרון הזול – Wix

אז כן, המערכת הפופולרית לבניית אתרים יכולה לשמש באותה מידה גם ליצירת דפי נחיתה. הפתרון של WIX לבניית אתרי אינטרנט הוא אידיאלי למי שקצר בזמן ובתקציב, ועדיין רוצה להגיע לתוצאות עם נראות מרשימה. מערכת בניית האתרים של WIX מציעה גם היא מגוון תבניות ותמיכה טובה יחסית בעברית.

גאוותה של WIX הייתה מאז ומעולם קלות ופשטות השימוש למשתמש שאינו מתכנת ומעצב, ואת זה ללא ספק תקבלו במערכת, לצד שימוש בסיסי בחינם ומגוון גימיקים עיצובים. המערכת (יחסית) גמישה מבחינת השליטה על אלמנטים בעמוד, ומאפשרת גם התאמה מובנית למובייל שעובדת היטב.

האתגר המרכזי בעבודה עם וויקס הוא כל מה שמאפיין מערכת "גן סגור", כזו שמגבילה אותנו רק לאפשרויות המובנות במערכת. וויקס אמנם הוסיפו אפשרויות להוסיף קוד חיצוני אבל אנחנו כבר מדברים על פיצ'רים מתקדמים שידרשו עזרה של מפתח או מתכנת חיצוני, ובמצב כזה בכל מקרה יהיו עלויות נלוות. כך שהפתרון הזול לכאורה עלול להפוך מהר מאוד ליקר, או לחילופין לדרוש מאיתנו פשרות.

היתרונות לשימוש ב-WIX לבניית דפי נחיתה

  1. מערכת ידידותית שאינה דורשת ידע בעיצוב או בתכנות
  2. ממשק Drag & Drop אינטואיטיבי ופשוט לשימוש.
  3. השימוש הבסיסי במערכת בחינם

החסרונות לשימוש ב-WIX לבניית דפי נחיתה

  1. כמו כל מערכת מובנית, היא מציעה מצד אחד תבניות מובנות מיוחדות, מצד שני העיצוב מוגבל בהתאם (למי שלא שוכר שירותי עיצוב גרפי מקצועיים.
  2. מערכת "גן סגור" המגבילה את המשתמש לאפשרויות הקיימות במערכת בלבד ולמעשה יוצרת תלות בלעדית במערכת, מה שמקשה להיעזר במפתחים ומעצבים חיצוניים.
  3. האפשרויות לאינטגרציה מובנית למערכות חיצוניות אמנם התפתחה רבות בשנים האחרונות אבל עדיין מוגבלות יחסית.
  4. חיבור הדומיין שלכם לדף הנחיתה כרוך בתוספת תשלום.

הפתרון הזמין – מערכת דיוור

כלי שיווקי חשוב מאין כמוהו הוא מערכת דיוור ועבודה עם רשימות תפוצה (אם אתם לא עושים את זה עדיין, כדאי מאוד שתתחילו), ואחד הפתרונות שמרבית מערכות הדיוור הישראליות מציעות כיום הוא דפי נחיתה מובנים בתוך המערכת, המחוברים ישירות לרשימות התפוצה.

בין המערכות הפופולריות המציעות כיום פלטפורמה זמינה ונוחה לבניית דפי הנחיתה ניתן למצוא את כל מערכות הדיוור הישראליות הגדולות, כמו רב-מסר, שלח-מסר ואקטיב טרייל.

נציין שההבדלים בין מערכות הדיוור השונות במונחים של דפי הנחיתה הם יחסית זניחים. רובן מציעות ממשק ידידותי דומה המציע פונקציונליות של Drag & Drop, המאפשר לבחור אלמנטים מובנים שונים ולמקום אותם בעמוד בקלות, וכמובן ממשק ישיר לרשימות התפוצה ללא כל מאמץ נוסף כפיצ'ר מובנה במערכת.

היתרונות בשימוש במערכת דיוור לבניית דפי נחיתה

  1. לכל מי שעובד גם עם רשימות תפוצה, זה חוסך אינטגרציה מסורבלת (לפעמים) בין דף נחיתה למערכת הדיוור ומקל משמעותית על חיבור הנרשמים ישירות לסדרת מסרים אוטומטית.
  2. הממשק הידידותי גמיש יחסית ומאפשר לייצר דפי נחיתה בעלי נראות מקצועית ואסתטית בקלות ובמהירות.
  3. בהנחה שאתם לא בונים על המערכת לדפי נחיתה בלבד, אלא משתמשים בה קודם כל בתור מערכת דיוור לשיווק במייל – הלכה למעשה דפי הנחיתה הם בחינם, היות ולא נדרש תשלום נוסף על בנייתם במערכת.
  4. ברוב מערכות הדיוור ניתן לחבר דומיין משלכם לדף הנחיתה ללא תשלום נוסף.
  5. למתקדמים – ניתן (ואף מומלץ) לחבר דומיין משלכם לדף הנחיתה, על מנת שלא להשתמש בקישור הגנרי של מערכת הדיוור ולשמור על אחידות המותג כבר ברמת כתובת דף הנחיתה. נוסיף ונאמר שלאור הדרישות העדכניות של פייסבוק לעבוד עם דומיין מאומת על מנת ליהנות ממדידה מלאה ותקינה, כמובן שרצוי מאוד להשקיע ברכישת דומיין משלכם ולחבר אותו למערכת דפי הנחיתה שתבחרו.

החסרונות בשימוש במערכת דיוור לבניית דפי נחיתה

  1. העיצוב של דפי הנחיתה במערכות הדיוור, גמיש ככל שיהיה, מוגבל לתבניות ומודולים קיימים במערכת. כך שאם יש לכן צרכים מיוחדים בעיצוב או בפונקציונליות, שאינם מובנים במערכת, לא תהיה לכם דרך ליישם אותה.
  2. דפי הנחיתה שלכם תלויים לחלוטין במערכת הדיוור הספציפית בה נבנו, ולא יוכלו לתקשר עם מערכות חיצוניות אחרות, כך שאם החלטתם להחליף מערכת, מכל סיבה שלא תהיה, תצטרכו לבנות אותם מחדש במערכת החדשה, או להיעזר בכלי אינטגרציה כגון זאפייר או אינטגרומט על מנת לאפשר למערכת הדיוור "לדבר" עם מערכות אחרות, כמו למשל ה-CRM שלכם.

בהקשר זה בולטת במיוחד אקטיב טרייל (Active Trail), המציעה כיום את מערך האוטומציה המתקדם ביותר מבין המערכות הישראליות. נכון, זה פחות קשור במישרין לדף הנחיתה, אבל אם אתם מתכננים להפעיל מערך שיווק במייל ו/או ב-SMS ולהשתמש באוטומציות מתקדמות וחכמות יותר אין ספק שאקטיב טרייל זה המקום לבחור בו.

הפתרון הייעודי לבניית דפי נחיתה- Pagewiz

מערכת Pagewiz פרצה לחיינו בסערה לפני מספר שנים, אבל אפשר להגיד שחוללה מהפכה של ממש בעולם דפי הנחיתה בישראל.

בניגוד ל-WIX, המיועדת לבניית אתרים, או מערכות הדיוור בהן דפי הנחיתה הם פונקציה נלווית, Pagewiz היא מערכת ייעודית לבניית דפי נחיתה, ובתור אחת שכזו היא נותנת הרבה מאוד כלים שמאפשרים לנו לעשות ככל העולה על רוחנו לבניית דף הנחיתה המושלם.

נתחיל מזה, שהמערכת גמישה לחלוטין לבנייה כרצוננו. אין מגבלות על גודל, רוחב, סוגי וגדלי פונט, מיקום פריטים בדף – כל דבר שנרצה לעשות הוא אפשרי. מעבר לשימושים הבסיסיים, המערכת מאפשרת גם להוסיף סקריפטים וקודים כרצוננו, המאפשרים להוציא לפועל גם עיצובים והתנהגויות מורכבות יותר, אם רוצים.

בנוסף מציעה מערכת Pagewiz מגוון גדול של תבניות מובנות לדפי נחיתה, גם בעברית וגם באנגלית, ותבניות חדשות נוספות באופן תדיר. בניגוד למערכות אחרות המציעות תבניות (כמו למשל מערכות הדיוור), ב-Pagewiz ברגע שייבאתם תבנית למערכת ניתן לערוך אותה כרצונכם, כך שהגמישות המלאה בעבודה נשמרת.

יתרון נוסף ומשמעותי ביותר הוא מגוון אפשרויות אינטגרציה למערכות חיצוניות. ב-Pagewiz ניתן להתחבר כמעט לכל מערכת חיצונית בקלות יחסית, בין אם ישירות על ידי ממשק האינטגרציות או באמצעות Zapier, ולא פחות חשוב מכך, ניתן להפעיל יותר מאינטגרציה אחת – כלומר, אפשר בו זמנית לקבל את הליד במייל, לשלוח אותו למערכת דיוור שתתחיל סדרת מסרים ולהעביר אותו ל-CRM לטיפול אנשי המכירות.

יתרונות מערכת Pagewiz לבניית דפי נחיתה

  1. ממשק עיצוב ובנייה גמיש מתקדם ורווי פיצ'רים איכותיים
  2. אינטגרציה מתקדמת למגוון מערכות
  3. קל מאוד להטמיע פיקסלים וקודי מעקב, וגם סקריפטים ייחודיים בעמוד
  4. ניתן לחבר דומיין אישי לדף הנחיתה בקלות
  5. תמיכה טכנית מהטובות שפגשנו, ובעברית!

החסרונות של Pagewiz לבניית דפי נחיתה

  1. השימוש הבסיסי במערכת הוא בתשלום (מינימום 30$ בחודש). זו לא עלות גדולה, אבל ביחס לפתרונות החינמיים הקיימים זה שיקול שצריך לקחת בחשבון.
  2. המערכת אינה רספונסיבית באופן מובנה, מה שאומר שצריך ליצור את גרסת המובייל של דף הנחיתה שלכם בנפרד ולאחר מכן לחבר בין השניים
  3. המערכת מתאימה יותר למשתמשים מתקדמים ואנשי מקצוע ופחות לבעלי עסקים שעושים בעצמם את השיווק.
  4. המערכת בסופו של היא "גן סגור", מה שאומר שאתם תלויים בה לחלוטין. כלומר, לא ניתן לייצא את הדף הנחיתה שלכם החוצה מהמערכת או להיעזר במתכנת חיצוני לעבודה עליו.
  5. אפשרויות העיצוב מוגבלות מאוד. העיצוב בפייג'וויז הוא סטטי מאוד, ניתן למקם אלמנטים שונים על המסך בקלות, אבל ברגע שרוצים דברים קצת יותר מתקדמים כמו התנהגויות מיוחדות בטופס, גלריות או סליידרים של תמונות או כל עיצוב מיוחד או יוצא מגדר הרגיל, נדרש ידע בקוד והתעסקות ידנית מרובה בהטמעת סקריפטים שונים, דברים שבוורדפרס ובאלמנטור ניתן לעשות בקלות ובמהירות גם ללא שום ידע או ניסיון בתכנות

הפתרון הנכון מבחינה עסקית – וורדפרס בשילוב תוסף אלמנטור

אנחנו חושבים שאין צורך להציג את מערכת ניהול האתרים הפופולרית בעולם. המערכת, שהתחילה כפלטפורמה חינמית לבלוגים באינטרנט, הפכה להיות מערכת בניית האתרים הנפוצה ביותר בעולם – וכיום כ-70% מהאתרים ברשת בנויים בוורדפרס.

בניית דפי נחיתה בוורדפרס זה משהו שניתן לתקוף באחת משתי דרכים.

הדרך הראשונה, שהייתה עד לא מזמן הדרך היחידה, היא לשכור שירותי עיצוב גרפי ותכנות, כלומר לשלם לנותן שירות שיבנה את דף הנחיתה עבורכם. ברגע שדף הנחיתה נבנה, ניהול התוכן בו פשוט וידידותי ולא דורש כל התעסקות עם מבנה דף הנחיתה. עם זאת, כאשר יש צורך לבצע שינויים במבנה או בעיצוב של הדפים, בהנחה שלכם אין ידע בתכנות או היכרות כלשהי עם קוד, תאלצו לפנות שוב אל מי שבנה עבורכם את הדף ולבקש מהם שיבצעו את השינויים.

אבל למזלכם, מאז השתנו הזמנים וכיום קיימת הדרך השנייה והקלה יותר להקים דף נחיתה מבוסס וורדפרס. מדובר כמובן על שימוש בתוסף של חברת Elementor, שהפך את הבניה של אתרים ודפי נחיתה באמצעות וורדפרס לפשוטה וקלה במיוחד וחולל מהפכה של ממש בעולם בניית האתרים. הורדת התוסף מאפשרת למשתמשים בפלטפורמת וורדפרס ליצור ולעצב דפים ללא ידע בקוד או בעיצוב ועל ידי טכניקות פשוטות דוגמת Drag & Drop.

הפשטות הגדולה בשימוש בתוסף, יחד עם העובדה שהוא בנוי בפלטפורמת קוד פתוח המאפשרת לאלפי מפתחים ומעצבים להוסיף לו תבניות ותוספים חדשים כל הזמן, עזרה לו לצבור פופולריות אדירה ולעקוף תוספים קיימים במספר ההורדות. למעשה, כיום למעלה מ-8 מיליון אתרים ודפי נחיתה נבנו באמצעות שימוש בתוסף.

היתרונות של שילוב וורדפרס ואלמנטור לבניית דפי נחיתה

  1. ברגע שהתנסתם קצת באפשרויות שמציע Elementor, ובמיוחד כיוון שהוא מתעדכן באופן תדיר ומציע מגוון רחב של תבניות ואפשרויות עיצוב, השמיים הם הגבול מבחינת דף הנחיתה שאתם יכולים לבנות. המערכת גמישה בצורה אינסופית ומאפשרת לבנות וליישם כל עיצוב שעולה על הדעת, ללא שום מגבלות כמעט. בנוסף, יש כמות גדולה מאד של תוספי תכנות נוספים שאפשר להוסיף על גבי המערכת הקיימת ודי בקלות, כמו למשל חיבור לגוגל אנליטיקס.
  2. הגרסה הבסיסית של אלמנטור חינמית לחלוטין ומכילה מגוון אדיר של אפשרויות בפני עצמה, גם ללא שדרוג לגרסת ה-PRO. יש לכן אחסון ודומיין? תתקינו אלמנטור ופשוט תתחילו לעבוד.
  3. נכס שלכם – דף נחיתה על בסיס וורדפרס אינו תלוי באף מערכת צד ג' לתפעולו, למעט עלות שרת האחסון, מה שנותן לכם חופש מלא בשימוש בו.
  4. אלמנטור כולל בתוכו שלל פתרונות אינטגרציה למערכות חיצוניות, בין אם באמצעות תוספים ייעודיים או אפילו פשוט יותר, באמצעות אפשרות מובנית לשליחת webhook למערכות כמו זאפייר ואינטגרומט שדרכן למעשה ניתן לחבר את הטפסים בדף הנחיתה שלכם לכל CRM או מערכת דיוור אחרת.
  5. בזכות Elementor, גם ניהול התוכן לאחר הבנייה הראשונית הוא פשוט ואינטואיטיבי בזכות האדיטור החכם של התוסף.
  6. אם תרצו להרחיב את דף הנחיתה לאתר מורכב יותר, התשתית שכבר ביססתם במערכת תעזור לכם בצורה משמעותית. כך תוכלו להרחיב את האפשרויות העסקיות שעומדות בפניכם ולהקים חנות אינטרנטית ולקדם אותה בצורה אורגנית בקלות יחסית.

החסרונות בשימוש בוורדפרס לבניית דפי נחיתה

  1. בהתאם למורכבות האיפיון והעיצוב שלכם, ייתכן שעלות ההקמה הראשונית של דף נחיתה על גבי וורדפרס תהיה יקרה משמעותית ממערכות אחרות.
  2. אם אתם מעידים על עצמכם כטכנופובים מושבעים ייתכן שיהיה לכם קושי כלשהו בתפעול תוסף Elementor ובניהול דף הנחיתה, אך התוסף עצמו פשוט ונגיש, כך שאנחנו מאמינים שאפילו המתקשים ביותר יוכלו ללמוד כיצד לתפעל אותו במהרה.
  3. בדיוק כמו בכל מערכת אחרת, יישום של עיצובים מורכבים, התנהגויות ייחודיות וכדומה מורכב יותר וידרוש לרוב סיוע של מפתח חיצוני, למרות שתוסף אלמנטור מתקדם ומשתפר על הזמן בצורה שמאפשרת לעשות גם דברים מורכבים מאוד ללא מתכנת.
  4. כולנו עברנו את השלב הזה בחיים שאנחנו מנסים את כל ההנפשות והאנימציות בפאואר-פוינט, ובאלמנטור אפשר בקלות ליפול לאותו מלכוד. המערכת מציעה מגוון אדיר של הנפשות ואפקטים ויזואלים מרהיבים, אבל שימוש יתר בתכונות כאלה מכביד על דף הנחיתה. כך עלולים להיפגע זמני הטעינה והפעולה התקינה של הדף ובסופו של דבר יכולים להיפגע גם הביצועים.

ההמלצה שלנו

לאחר שבחנו לאורך השנים את כל מנעד הפתרונות הקיימים לבניית דף נחיתה, נחתנו סופית במערכת וורדפרס בשילוב עם תוסף אלמנטור. מבחינה עסקית היא הפתרון האולטימטיבי לבניית דפי נחיתה יציבים וחזקים שיתנו לעסקים בסיס טוב ליצירת קהל לקוחות מרוצה.

לא משנה אם אתם עסק קטן או עסק בקנה מידה גדול יותר, האפשרות הקלה ביותר לבניית דף נחיתה תהיה כנראה באמצעות מערכת וורדפרס יחד עם תוסף Elementor. ניתן בקלות להתחיל את התהליך עם הגרסה החינמית של התוסף ולהתקדם לגרסה בתשלום רק במידה ויש צרכים ייחודיים הדורשים את התכונות המתקדמות יותר, וגם אז מדובר בעלות זולה ביותר.

לסיכום

זכרו שדף נחיתה הוא לא חתונה קתולית, בניגוד לאתר שדורש השקעה ארוכה של זמן וכסף, דף נחיתה הוא פונקציה גמישה וקלת משקל, ואנחנו בתור עסקים ובתור מפרסמים צריכים להיות גמישים יחד איתו. למי שעושה את צעדיו הראשונים בפרסום, אפשר להקים דפי נחיתה מצויינים וראויים בקלות יחסית, ולאחר מכן לעבור למערכות מתקדמות יותר אם יעלה הצורך. בחרו את מה שמתאים לזמן שעומד לרשותכם וליכולות הטכניות שלכם, ותתקדמו בהתאם.

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן