הבלוג שלנו

איך ליצור קהל לפרסום בפייסבוק על בסיס מבקרים באתר

ב-10 צעדים פשוטים (או פחות)

יש לכם דף נחיתה שאתם מפרסמים לצורך רישום מתעניינים, כתבה או אתר שאתה רוצה לקדם לקהל הרלוונטי עבורך, אך מה קורה במצב שבו נכנס גולש, לא השאיר פרטים ויצא, או ביקר באתר התעניין והמשיך לדרכו? אם לא נדע לשמר את הקהל הרלבנטי לנו ולפרסם לו, לא עשינו בזה כלום.

למעשה, כל גולש שנכנס לנכס דיגיטלי כלשהו, מביע התעניינות מסוימת בתוכן שלך וכדאי מאוד שתוכל לחזור אליו עם מודעה שמותאמת למי שכבר הביע התעניינות מסוימת בתוכן שלך.

"אה נו ברור, איזו שאלה" אז זהו שזה לא ממש ברור לכולם, אנו נתקלים לא פעם בעמודים ואתרים שונים ללא פיקסלים שפשוט מוותרים על הקהל שלהם. יש כאן גם עניין פיננסי. שילמת על הקליק ואם אתה לא שומר את הקהל, אתה בעצם זורק כסף לפח. ממש כך… ואם אתה בקטע של לזרוק כסף, נשמח לתת לך את פרטי חשבון הבנק שלנו…

יצירת קהל לפרסום בפייסבוק על בסיס המבקרים באתר או דף הנחיתה

שלב 1

לוחצים על כפתור ה- "Ads Manager" בחלק השמאלי העליון של המסך מניחים את סמן העכבר על "All Tools" ולוחצים על "Audiences".

אם לא מצאתם, פשוט היכנסו לכאן >> https://www.facebook.com/ads/manager

שלב 2

כעת לוחצים על הכפתור הכחול "Create Audience" ואז ייפתחו בפנינו מספר אופציות, מהן יש לבחור ב"Custom Audience":

שלב 3

בחלון החדש שנפתח בוחרים באופציה "Website Traffic"

שלב 4

בחלון הבא אנו מתבקשים להגדיר איזה קהל אנחנו רוצים לשמור, להגדיר את הלינק ולהגדיר את תקופת הזמן הרטרואקטיבית שבה אנו מעוניינים לשמור את קהל מבקרי העמוד.

במסך הזה יש לנו כמה אפשרויות:

כל מי שמבקר באתר שלנו – Anyone visits your website
אפשרות זו תיצור קהל מכל מי שביקר בכל מקום באתר שבו הפיקסל מותקן. במידה והפיקסל מותקן בכמה אתרים או דומיינים שונים, נוכל לבחור על בסיס הדומיינים בהם הוא מותקן:

גולשים המבקרים בעמודים ספציפיים – People who visit specific web pages
אפשרות זו מאפשרת לנו ליצור קהל על בסיס ביקורים בעמודים ספציפיים. לדוגמה, רק על בסיס המבקרים בעמוד של מוצר מסויים, או רק על בסיס המבקרים בעגלת הקניות. כך למשל אפשר ליצור קהל על בסיס המבקרים בדף התודה לאחר רכישה או השארת פרטים בטופס, כך שנוכל להחריג את הקהל הזה מהפרסום (בהקשר הזה מומלץ לקרוא את המאמר המקיף שלנו על טרגוט נכון ושימוש מושכל בקהלים).

בדוגמה הבאה למשל, ניצור קהל רק על בסיס מבקרים בעמוד הבית:

נעתיק את קישור העמוד ממנו נרצה לשמור את קהל המבקרים לחלון ה- URL ונגדיר את תקופת הזמן הרטרואקטיבית שבה אנחנו מעוניינים לשמור את הקהל שלנו (נכון לכתיבת שורות אלה, 180 יום היא התקופה המקסימלית, ולכן נגדיר 180).

יש לנו עוד שלוש אפשרויות ליצירת קהלים על בסיס מבקרים באתר – גולשים שביקרו בעמודים מסוימים, אבל לא בעמודים אחרים (לדוגמה – מי שביקר בעמוד המוצר ולא בעגלת הקניות), או גולשים שלא ביקרו באתר מזה תקופה. אלו קומבינציות מורכבות יותר שעוזרות לנו לבצע סגמנטציה חכמה של הקהלים שלנו בשלבים שונים במחזור הרכישה ולפרסם להם בהתאם.

האפשרות האחרונה – Custom Combination – היא המעניינת ביותר ומאפשרת לנו ליצור קומבינציות מורכבות:

קודם כל – אנחנו מגלים כאן אפשרות להגדיר קהל על בסיס standard events.

כזכור, בעבודה עם הפיקסל עומדים לרשותנו 9 איוונטים 'סטנדרטיים' ומובנים במערכת:

הם מאפשרים לנו ליצור קמפיין ממוקד המרות שעושה אופטימיזציה על בסיס מי שמשלים את פעולות ההמרה הללו, וכאן אנחנו רואים שניתן גם ליצור קהל ממוקד על בסיס פעולת המרה זו.

למה זה חשוב? כי לאחר מכן נרצה למשל לייצר קהלי Lookalike ממוקדים יותר על בסיס פעולות הגולשים השונות באתר, ובאותה מידה נרצה לכלול או להחריג גולשים שביצעו פעולות מסוימות מהפרסום שלנו.

הדבר השני הוא האפשרות להגדיר כללים מורכבים יותר ליצירת הקהלים:

בצורה הזו אנחנו יכולים להגדיר תנאי ליצירת קהל המבצע 'שרשור' של מספר עמודים עם התניות בינהם.

דגש חשוב – שימו לב לסוגים השונים של ההתאמה לכתובת הקישור:

הנה טבלה המפרטת את סוגי ההתאמות הללו וכיצד להשתמש בהן:

בגדול נגיד למי שלא רוצה להסתבך, שרצוי להימנע משימוש באפשרות הראשונה – equals – כיוון שהיא מאוד מגבילה את הזיהוי המדויק של הביקור בעמוד. אם למשל תוסיפו פרמטרים לאחר הקישור (תיוג UTM, תיוג ref או אחרים) הפיקסל לא יזהה את הקישור כהלכה והקהל לא יצטבר.

אנחנו נוהגים להשתמש באפשרות contains שמתאימה למרבית השימושים ולא מסבכת את התהליך.

לאחר שבחרנו באפשרות המתאימה ביותר והגדרנו את הקהל שלנו, ניתן שם לקהל החדש (כמובן אין משמעות לשם, בחרו שם שנוח לכם, ניתן גם בעברית) ולסיום לוחצים על "Create Audience".

תתחדשו, מעתה גולשים בעמוד שלכם יישמרו באופן אוטומטי בהתאם להגדרות שלכם. זיכרו שקצב צבירת הקהל הוא פונקציה של כמות המבקרים באתר שלכם, אז בהתאם לכך צריך לגלות קצת סבלנות עד שרואים את המספרים מתחילים לעלות.

בהצלחה.

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן