ירים את ידו מי שעמל שעות על קמפיין פרסום, כתב קריאייטיב מפוצץ, הרים דף נחיתה מדהים, העלה לאוויר ו…….קיבל את הנקודה האדומה, שזה בערך המקבילה של blue screen of death למשתמשי ווינדוז לדורותיהם. (קצת הגזמנו עם ההשוואה, אבל רצינו תשומת לב).
מיד אח"כ, מתחילים הפוסטים בקבוצות הרלוונטיות:
"מישהו יודע למה פסלו לי?"
"אני לא מבין מה עשיתי לא בסדר"
"אבל ראיתי מיליון פרסומות כאלה! למה דווקא לי פסלו?"
אז החלטנו להביא לכם את הנקודות העיקריות של ה- do's and don'ts בפרסום ממומן, בקצרה ובתמציתיות. אנחנו כמובן ממליצים בחום להיכנס למדיניות הפרסום של פייסבוק, להתעדכן ולהבין לעומק מה מותר ומה אסור בכל סוג פרסום כדי להימנע מפסילות, אבל כמובן שהכנו לכם כמה 'שליפים' פה, שיתנו לכם את התמצית מהר ובקלות
מדיניות הפרסום בפייסבוק:
אם פעם הבעייתיות הייתה במודעה עצמה,
אז מעכשיו, פייסבוק הגדילו לעשות ופקטור חדש נכנס לבחינה ואישור – דף הנחיתה שלכם.
כמו בפרסום בגוגל, דף הנחיתה והתוכן שלו חייבים להיות תואמים לתוכן המודעה, לצד כמובן עמידה במדיניות הפרסום על מנת שיקבל את האישור.
אתם רוצים להטעות את הציבור? לא בבית ספרנו, או יותר נכון, לא בפיד שלנו.
שימו לב – פייסבוק לא בודקים רק את ההצהרות בפרסום, אלא גם את העסק ותחום העיסוק שלו כפי שמוצג באתר או בדף הנחיתה. במקרים קיצוניים קמפיין ואפילו חשבון פרסום יכולים להיחסם לפרסום בשל 'מודל עסקי מפוקפק'.
חוק ראשון בקהילת פייסבוק– לא עוברים על חוקי הקהילה!
בעיקרון, כל עוד המודעות שלנו הן HAPPY HAPPY JOY JOY ומלאות בענני צמר גפן ורודים, הכל טוב ואין לנו מה לחשוש אלא רק מחוסר לידים, אבל זה כבר נושא אחר.
מה בעצם אסור בפרסום בפייסבוק
Prohibited Content
אלו בעצם סוגי מוצרים ו/או עסקים שלא ניתן כלל לקדם בפלטפורמה וניסיון לקדם אותם יוביל כמובן מיידית לפסילת מודעה וחסימת חשבון הפרסום.
נתחיל מהדברים הבסיסיים ביותר, כל מה שהוא "Big No No" בפרסום:
- מוצרים, שירות ופעילות לא חוקית
- אפלייה המתייחסת למצב אישי: דת, גזע, מין, צבע עור, גיל, נטייה מינית או זהות מינית, נכות או מגבלה פיזית, מצב כלכלי, מצב רפואי, מצב משפחתי, מצב פיזי (שמן/רזה/יפה/מכוער/ מחוצ'קן וכו'), מצב רוח וכל מה שיכול להשתמע כהתייחסות ישירה לגולש
- אלימות, טרור, גזענות, שנאה וכל מה שקשור לעולם הזה
- סמים ותרופות מכל הסוגים. גם כאלה עם מרשם וגם עלים בצבע מכבי חיפה
- מוצרי עישון- סיגריות, טבק, כלים נלווים
- כלי נשק, ותחמושת מכל סוג וצורה
- הפרת זכויות יוצרים של צד ג'
- תוכן "מזעזע" (לדוגמא תאונות דרכים, תמונת מפחידות או מאיימות)
- תכנים מיניים ותוכן למבוגרים בלבד
- הימורים.
- הבטחות לפתרונות לא מציאותיים. לדוגמא: " בוא להרוויח 20% תוך שבוע, 3 טיפים מטורפים להרזייה מהירה וכו'
- הפנייה לדף נחיתה "לא פונקציונלי"- לדוגמא: תמונה, דף המוריד קובץ אוטומטי למחשב, דפי שגיאה, קבוצות סגורות / סודיות בפייסבוק, וכל דף אשר לא מדבר ישירות על נושא המודעה המפנה
- ציוד מעקב לניידים, ומצלמות נסתרות
- ניסוח שלילי – ביוש (שיימינג), קללות, שימוש מסיבי ומוגזם בסימני פיסוק והדגשת הטקסט
- הנעה לפעולה לא קיימת- לדוגמא: תמונה רגילה עם אייקון הפעלת וידאו
- תמונות לפני ואחרי [ברמת הקריאייטיב] – תמונות המציגות מצג אשלייתי על איך אתם נראים ואיך תוכלו להראות) כאן, פסילת המודעה תהיה כמעט מיידית.
- הלוואות לטווח קצר
- דפי נחיתה לא איכותיים, כמו פופאפים, תוכן אסור/מטעה/שיקרי, דפים עם כמות פרסומות מוגזמת, הפעלה אוטומטית של סאונד או קבצי פלאש ללא שליטה של הגולש, דפים המכילים תוכנות שנות, וכו'.
מה "בעייתי" בפרסום בפייסבוק?
Restricted Content
כשאנחנו אומרים בעייתי זה בעצם אומר דברים שאפשר לפרסם אבל עם סייגים או תנאים מקדימים.
הערה חשובה – רובנו כבר ראינו מודעות שמפרסמות תוכן אסור, ותמיד השאלה הראשונה היא "למה הוא כן ואני לא?" אז ככל הנראה המפרסם הזה "הולך על חבל דק" ורוב הסיכויים שהאלגוריתם יעלה עליו ויחסום אותו.
מה זה אומר חסימה?
לא בא לכם לגלות על בשרכם, אבל תלוי בעבירה. החל מחסימה של מודעה, ועד חשבון הפרסום כולו לצמיתות.
ברמת הלקוח, זה יכול להגיע לחסימת הדומיין של האתר וכאן המותג יכול להסתבך, ובגדול. אתם ממש לא רוצים להיות אחראים על זה…
- אלכוהול- יש הגבלות פרסום למדינות וגילאים (שימו לב! מלבד ההגבלות של פייסבוק ישנן הגבלות והנחיות של בספר החוקים של ישראל. למשל: חובה לרשום אזהרה על צריכת אלכוהול)
- דייטינג ואתרי היכרויות- מחוייבים ב"אישור מוקדם" של האתר כדי להתחיל לפרסם
- הימורים- מצריך אישור מוקדם בכתב מפייסבוק
- לוטו- רק של רשויות ממשלתיות ותחת ההגבלות של המדינה המטורגטת
- בתי מרקחת מקוונים- מצריך אישור מוקדם בכתב מפייסבוק
- תוספים הורמונליים ותוספי גדילה- מעל גיל 18 בלבד
- מודעות של רישום מוקדם למוצרים או שירותים שונים חייבות לעמוד בתנאים מוקדמים המפורטים בהנחיות.
- תחום פיננסי- מודעות חייבות להצהיר על תנאי שימוש בדף הנחיתה ואסור לבקש פרטי אשראי בצורה ישירה
- מותגים- כאשר מפרסמים מותגים הם חייבים להיות מתוייגים בתוך הקמפיין ולא רק בגוף הפרסום.
- תכנים לקטינים (מתחת 18) חייבים להיות מתאימים לקהל היעד בצורה "חיובית"
אלוהים אדירים, קיבלנו פסילה! איך מתקדמים מפה??
להירגע, זה לא סוף העולם. מצאו את המודעה הסוררת, בדקו מה הודעת הפסילה אומרת (זה חשוב), וערכו בהתאם. אם אתם חושבים שהסיבה לא מוצדקת (וזה קורה), לחצו על כפתור appeal, זה עוזר.
טיפ של אלופים– אם אתם רוצים שנציג ישראלי כשר יחזור אליכם, כתבו את הפנייה בעברית.
אז מה כן?
- האמת? מאוד פשוט. פייסבוק רוצים שתתייחסו בפרסום שלכם למוצר עצמו ולא לקהל היעד
- תדאגו לעמוד בחוקים ולא תקבלו בלוק שיהיה לכם קשה לצאת ממנו
- אל תתחכמו יותר מדי. תנו לגולש את מה שהוא צריך, בלי שטיקים ובלי הטעיות.
ואיך אפשר בלי הטיפים שלנו
אז אחרי שהבנו מה לא ומה כן? איך נהיה מפרסמים טובים יותר?
- תמיד תחשבו איך הפרסום שלכם נותן ערך לגולש
- תמיד תנסו לבדל עצמכם מהמתחרים
- תנו לגולש הצעה שלא יכול לסרב לה
- אל תתחכמו מדי, זה יחזור אליכם בבומרנג
- תמקדו נכון. אל תכתבו מודעות בלשון נקבה ותטרגטו גברים (ולהיפך), זה מעצבן
- תהיו יצירתיים – שהגולשים ירגישו שיש כאן משהו מיוחד ולא כמו כולם
- תהיו ייחודיים – תמציאו טרנדים ותעשו דברים חדשים
- תהיו רלוונטיים – מבצע לראש השנה בחנוכה זה לא. חבל על הכסף שלכם והפידבק השלילי שתקבלו
- תחיו את הרשת- טרנדים זה נחמד אבל יש להם חיי מדף קצרים, אל תמאסו על הקהל שלכם
- תחשבו חיובי ויהיה חיובי. יש דבר כזה שנקרא שיווקרמה:)
בהצלחה!