הבלוג שלנו

איך לכתוב פוסט שיגרום ללקוחות שלכם להתאהב בכם

מערכת יחסים של לב פתוח

כולם רוצים לכתוב את הפוסט הויראלי הבא שיביא להם עוד לקוחות, קהל, לידים, תנועה – תקראו לזה איך שבא לכם.. :) כולם רוצים הכרה, הצלחה, כסף. זה טבעי ומובן. אבל בכל מה שקשור בתקשורת עם אנשים – ובתוך כך, כתיבה שמיועדת לתקשר עם אנשים – לכתוב רק מתוך המקום הזה שמחפש הכרה או הצלחה יכול לעבוד בטווח הקצר, אבל לאורך זמן זה לא מחזיק.

וזאת למה?

כי לכתוב מתוך מקום שרק מחפש הכרה, או הצלחה, או כסף, זה לכתוב ממקום שמבקש לקחת ולא ממקום שמבקש לתת. זה לכתוב ממקום של חוסר ולא ממקום של חיבור לעצמנו ולשליחות שלנו (או של הלקוח שלנו). זה לכתוב ממקום שעסוק בעיקר ב"מה יצא לי מזה" ולא במה יקבל גם הצד השני. עכשיו, כמו בכל מערכת יחסים, אף אחד לא אוהב שלוקחים ממנו. אם נחשוב על זה – גם אנחנו לא אוהבים שלוקחים משהו מאיתנו מבלי שזה בא מתוך הרצון החופשי והאמיתי שלנו לתת, וכך גם הקהל שלנו. העניין הוא, שהאנרגיה הזו שלוקחת – מורגשת דרך הכתיבה. החדשות הטובות הן, שגם אנרגיה שנותנת עוברת דרך הכתיבה.

עוד פעם לתת ערך?? הבנו כבר…

כבר דיברו וכתבו (ואולי אף חפרו) רבות על כך ששיווק זו מערכת יחסים שצריך ליצור בה אמון וכו' וכו', ושאמון יוצרים דרך נתינת ערך, וזה באמת נכון. אבל זה לא מספיק. כי אם אנחנו באים לתת ערך מתוך אותה אג'נדה של לקחת, ואנחנו עושים את זה רק כדי לקבל את מה שאנחנו רוצים, זה מביא אותנו לאותו מקום – המקום שעסוק ב"מה יצא לי מזה".

אז בואו ניקח את זה שלב אחד פנימה, ונבין את זה רגע יותר לעומק, כי ברגע שנבין את זה מתוך עצמנו, "לתת ערך לקהל" כבר לא תהיה איזו סיסמא ריקה, אלה ממש משהו שנתחבר אליו:
תחשבו על עצמכם בתוך מערכות היחסים שלכם. 
זה אפילו לא משנה עם מי – הורה, אח, בן/בת זוג, חברים קרובים, ותבדקו בתוך אלו מערכות יחסים ממש נעים לכם. עם מי אתם מרגישים בטוחים ומשוחררים, עם מי אתם מרגישים נוח לשים את המגננות שלכם בצד, ולהיות מי שאתם באמת.

שימו לב מה מאפיין את התקשורת עם אותו אדם – סביר להניח שהוא מקבל אתכם כפי שאתם, הוא לא מצפה או רוצה מכם שום דבר, אתם לא מרגישים חייבים, אתם לא מרגישים ממנו ביקורת. אתם פתוחים להקשיב לו כי אתם מרגישים שבאמת אכפת לו, והוא לא כופה עליכם את דעתו.  וגם כשאתם נותנים לאדם הזה, אתם נותנים כי אתם רוצים. כי זה בא מתוככם. לא מתוך אילוץ או חוסר נעימות, ולא מתוך פחד שהוא יכעס עליכם או יתאכזב. הלב שלכם פתוח לקראתו.

וכך אתם רוצים שזה יהיה עם המתעניינים והלקוחות שלכם. 

מערכת יחסים של לב פתוח – אתם רוצים שהם ירגישו בטוחים אתכם. שאתם לא באים לשפוט או לחנך אותם, שאתם לא מאלצים או מפחידים אותם, וכמובן, שאתם לא באים לקחת מהם שום דבר.

אתם חושבים יותר מדי!

ברמה הכי פשוטה וקלישאתית (אבל נכונה!) – כדי להגיע ללב ולהתחבר לאנרגיה של הנתינה, צריך לבוא מהלב. ממקום עמוק יותר ממה שאנחנו רגילים. וזה קיים בכל אחד ואחת מאיתנו. אולי קצת שכחנו את המקום הזה כי פשוט למדנו והתרגלנו לסמוך יותר מדי על החשיבה. אנחנו חושבים ומנתחים כל הזמן מה יעבוד, מה לא יעבוד, מה נכון, מה לא נכון, מה יביא לידים, מה לא יביא לידים.

אנחנו מנסים לעורר רגש עמוק בלקוח או בקורא באופן שכלתני!
אתם קולטים את האירוניה?! במקום שאנחנו בעצמנו נרגיש ונתחבר.

לכן, אם אתם רוצים ממש לתרגל את זה, ולכתוב מהמקום בתוככם שנמצא בנתינה אמיתית על ידי חיבור לרגשות וללב שלכם, יש כמה דברים פרקטיים שאתם יכולים להתחיל לעשות ולשים לב אליהם. לאט לאט אתם תרגישו את ההבדל בכתיבה שלכם. חשוב שבהתחלה תשימו בצד את מה שאתם חושבים או את מה שלמדתם על כל מיני כללים ועקרונות לכתיבה שיווקית, ובאמת תנסו פשוט להשתחרר ולכתוב באופן יותר אינטואיטיבי. כשהמקום הזה יזרום לכם, תוכלו לשלב אותו עם כלים אחרים שיש לכם.

#1 חיבור – לעצמכם.

תשבו כמה דקות. תיקחו כמה נשימות. אפילו תעצמו עיניים לכמה שניות. תמקדו את הפוקוס שלכם פנימה. אל תוך מקום עמוק ושקט. כתיבה זו יצירה. גם כתיבה שיווקית. ויצירה טובה תמיד באה ממקום לא ידוע. מקום שהוא מעבר להבנה ההגיונית שלנו. אז תסמכו על כך שהמקום הזה קיים גם בכם כיוצרים, בקשו ממנו לעלות, ואפשרו לו להתבטא דרככם.

#2 אמפתיה – תחשבו על האדם שנמצא בצד השני.

איפה הוא היום, מה עובר עליו, עם מה הוא מתמודד, מה הקושי שלו, מה יעזור לו, מה יקל עליו. איך אתם יכולים לתת לו מתנה עם המילים שלכם. לא רק עם השירות שאתם רוצים למכור לו, אלא כבר בשלב הזה של השיחה השיווקית שלכם איתו דרך התוכן. תתחברו לחלק האמפתי בכם. אם אתם אנושיים אז רוב הסיכויים שהוא קיים בכם :) תשאלו את עצמכם מתי אתם הייתם במצבו? ותחשבו מה אתם הייתם צריכים כשהייתם במצבו, מה היה עוזר לכם – אילו מילים, אילו נקודות מבט או תובנות. אלו כלים. אולי היה עוזר לכם לדעת שיש עוד מישהו במצב שלכם באותו הזמן. אולי היה עוזר לכם לדעת שיש מישהו שהיה במצב שלכם והצליח לצמוח מתוכו. תיקחו את הדברים האלה בחשבון בכתיבה שלכם.

#3 אנרגיה – אנרגיה, אנרגיה, אנרגיה.

שימו לב לאנרגיה שלכם בזמן שאתם כותבים. שימו לב לגוף שלכם ומה הוא משדר. האם הוא דרוך ומכווץ, או נינוח ושקט. האם הוא מתכונן לחוויה של מלחמה או לחוויה נעימה. יש הרבה אנשים, בייחוד עסקים קטנים, שכותבים את השיווק עבור עצמם, והרבה פעמים חווים את זה כסוג של שדה קרב. וזה משהו שמתבטא דרך הגוף.

אז אם אתם מזהים את זה בגוף שלכם חשוב לזכור בנקודה הזו שזו באמת לא מלחמה. זה מצד אחד רצון שלכם לתת ולתקשר לעולם את המתנה שלכם, או בנימה פחות פלצנית – את מה שאתם טובים בו ויכולים באמצעותו לעזור לאחרים, ומצד שני, יש אנשים טובים, שמשוטטים ברחבי הפייסבוק, וגם אם הם לא יודעים את זה עכשיו, הם ישמחו שמישהו יושיט להם יד (בצורה של פוסט) ויציע להם עזרה. בלי לתקוף אותם. בלי להכריח אותם. אנחנו פשוט מציעים להם עזרה באהבה. נכון שזה כבר מרגיש הרבה יותר נעים?

#4 כנות – אתם לא צריכים להיות משהו שאתם לא.

כשאנחנו כותבים מתוך מקום שמחפש הכרה – מקום שרוצה לקחת, אנחנו עלולים ליפול לזה שננסה לשדר משהו שאנחנו לא – יותר מוצלחים, יותר בטוחים, יותר מנוסים ממה שאנחנו באמת. וזה בהכרח בא על חשבון האותנטיות והכנות שלנו. זה שם אותנו בעמדה של הסתרה. שלא יגלו מי אנחנו באמת – שאנחנו לא כל כך מוצלחים, שאנחנו לא כל כך בטוחים, וההסתרה הזאת יוצרת משהו לא אמין שמקשה על אנשים להתחבר אלינו, וגורם להם לחשוד, ובצדק.

אז תהיו אמיתיים. אתם לא חייבים לחשוף הכל על עצמכם, אבל אם אתם כן בוחרים לחשוף משהו, תחשפו אותו בכנות. זה לא מוריד מכם להפך. אנשים מאוד מעריכים כנות ואותנטיות, בייחוד בעידן הזה שאנחנו נמצאים בו שיש כל כך הרבה גירויים וכל הזמן מנסים למכור לאנשים דברים שהם לא באמת רוצים ולא באמת צריכים. תאפשרו לאנשים האלה לזהות שאתם באמת מביאים את מה שהם צריכים ומה שיעזור להם, דרך זה שתהיו מי שאתם באמת.

לסיכום – אנחנו יודעים שלפעמים לפעול לפי כל העקרונות האלו יכול להיות קצת מפחיד, כי זה כאילו אנחנו נכנסים לאיזה אזור לא ידוע שאין בו חוקים. אבל זו המשמעות של עולם הרגש. אל תפחדו. זה רק יוציא מכם יותר אמת וכוונה, וכמובן שאתם תמיד יכולים לחזור למקומות המוכרים.

בסופו של דבר כמו בכל תחום הסוד הוא בשילוב – ברגע שתשלבו כלים שיווקיים טכניים, עם כוונה אמיתית ונתינה מהלב, תראו שינוי מאוד גדול בתקשורת שלכם עם מתעניינים ולקוחות.

בהצלחה!

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן