הבלוג שלנו

10 טיפים לדף נחיתה מנצח

מהמומחים של אורטל דיגיטל

שימוש בדפי נחיתה הוא אחד הכלים הנפוצים לשיווק בעולם הדיגיטל. מטרותיו של דף נחיתה הן מכירת מוצר או שירות מסוימים, אם במקום ואם באמצעות השארת פרטים לצורך שיחת מכירה, איסוף פרטי לקוחות פוטנציאליים והגדלת רשימת תפוצה.

יש לי אתר, יש שם פירוט על כל המוצרים שלי, למה אני צריך דף נחיתה?

חשוב להבין את ההבדל, אתר אינטרנט הוא מעין בסיס מרכזי של העסק, בד"כ אנחנו נראה בו תיאור של העסק, פירוט על המוצרים השונים, תמונות, כתבות ומאמרים, דף נחיתה הוא מעין שלוחה, כאשר מטרתו ממוקדת יותר, תלוי בסוגו. המטרה הנפוצה היא לעניין את הגולש במוצר או שירות ספציפיים ולגרום לו להשאיר את פרטיו האישיים לצורך קבלת פרטים נוספים או רכישה מיידית.

אז בין אם יש לכם דף נחיתה פעיל ובין אם אתם בעיצומו של בנייתו- ליקטנו עבורכם 10 טיפים לדף נחיתה מנצח ולשיפור אחוזי המרה.

#1 אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

בניית דף הנחיתה מתחילה הרבה לפני כתיבת השורות. ראשית, יש להבין היטב את המוצר המשווק, את יתרונותיו, חסרונותיו, המוצרים מולם מתחרים, אילו חומרים שיווקים עומדים לרשות הקמת הדף, מי הקהל, מה ההצעה ומהי השפה השיווקית של העסק. אם אתה בונה את דף הנחיתה עבורך, רצוי לבחון היטב את הפרמטרים הנ"ל ואם אתה בונה את דף הנחיתה עבור לקוח, רצוי לתשאל אותו בקפידה ולהבין היטב מה המוצר המשווק ומה מטרתו.

#2 שמרו על פוקוס

אחד ההבדלים המשמעותיים בין דף נחיתה לאתר אינטרנט הוא המיקוד. בעוד שאתר מכיל הסברים ופירוטים על סל המוצרים הכולל של העסק, דף נחיתה משווק מוצר אחד בלבד. לכן חשוב מאוד להתמקד בדף הנחיתה בתועלות של אותו מוצר, לא להרחיב מדי על שאר השירותים של העסק, לא להפנות לקישורים חיצוניים, מתוך מטרה לשמור על פוקוס של הגולש.

#3 לא צריכים- לא מבקשים

אנשים אוהבים לשמור על פרטיותם ומעדיפים לחלוק כמה שפחות פרטים. לכן כשאתם מבקשים מהגולשים להשאיר פרטים, שימו לב שאתם מבקשים את הפרטים הנחוצים לכם בלבד, ושמים בצד את הפרטים שבלעדיהם אתם יכולים להסתדר, כל שדה מילוי נוסף גורם בוודאות לירידה באחוזי ההמרה של הדף (יש דפים בהם אפשר אפילו לא לבקש שם אלא כתובת מייל בלבד).

#4 וידאו ממיר

כלל אצבע- וידאו טוב, הממוקם נכון ומציג את המוצר המשווק כראוי, משפר את אחוזי ההמרה בצורה משמעותית. ברוב המקרים אנחנו נעדיף למקם את הוידאו בראש הדף ולצידו טופס הרשמה. תפקיד של הוידאו הוא להסביר את המוצר המשווק בצורה ברורה, לתפוס את תשומת לב הגולש וברגע שהוא קשוב וממוקד, להניע אותו להשאיר פרטים. כמובן שזו המטרה של הדף כולו, אולם בוידאו קל יותר לעשות זאת וחשוב לנצל את הכלי הזה.

#5 דע את קהלך

בסעיף 1 דיברנו על משמעות השליטה בפרטים הקטנים, אז אמנם זה פרט לא ממש קטן, אבל תתפלאו כמה פעמים הגיעו אלי לקוחות עם דף נחיתה לפני שהם בנו פרופיל לקוח. כשיש לנו פרויפל לקוח ואנחנו יודעים אל מי הדף מכוון, נוכל לייצר פנייה אישית ולהעלות את הסיכויים לתפוס את תשומת לב הגולש, למשל: אמא! כמה הבריאות של הילד שלך חשובה לך? / סטודנט? יש מצב שאתה זורק כסף לפח/ חייל- מבצע מיוחד לחיילים במדים!/ עו"ד נהנים מהטבות מיוחדות! וכו'…

#6 אני רק שאלה

בהמשך לסעיף הקודם נציין שוב את החשיבות בפתיחה מעניינת, הפתיחה לא תהיה טובה ותעניין, הגולש פשוט יצא החוצה. לכן, חשוב מאוד לסקרן ולגעת בנקודות רגישות כבר בהתחלה. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות שאילת שאלות, שאלה טובה שנוגעת בנקודות הנכונות ומעוררת את המחשבה אצל הגולש. כשהגולש מתחיל לחשוב הוא מתחיל להתעניין במה שיש לך להציע, המלצתנו היא על בין שאלה אחת ל- 3 שאלות בהתחלה, שנוגעות בנקודות הרגישות ביותר באותו עניין שאותו המוצר המשווק אמור לפתור.

#7 אל תהיה סלמון- תזרום!

חשוב מאוד שהגולש בדף ירגיש שהוא עובר תהליך. גם מבחינת התוכן וגם מבחינת העיצוב, יש לשמור על זרימה של הדף, חווית קריאה שוטפת שמתחילה בגילוי עניין במוצר או השירות המוצעים ומסתיימת בהשארת פרטים ורצון לקנות (או רכישה במקום כמובן, אם זו המטרה).

#8 אין לי זמן

תיחום הצעה בזמן הופך את ההצעה להרבה יותר מעניינת וייחודית. ככל שהלקוח הפוטנציאלי ירגיש שהוא ניצב בפני הזדמנות פז שתיכף עשויה לחלוף, הסיכוי שהוא ישאיר פרטים או יקנה את המוצר או השירות גובר. לכן חשוב שכל מבצע, הרשמה מוקדמת או כל הצעה מיוחדת שנמצאת אצלכם בדף תהיה מתוחמת בזמן. כלי שימושי שעשוי להדגיש ולסייע בעניין זה הוא שעון עצר שמציג את הזמן שנותר עד לסיום תוקף ההצעה.

#9 Push the button

עם כל המאמץ וההשקעה שלנו, רוב הגולשים לא קוראים את כל הדף מילה במילה. לכן, חשוב להדגיש משפטי מפתח ולהשתמש בויזואלים מעניינים, בפרט הדגשת כפתור ההרשמה (הכפתור שמאשר את שליחת הפרטים), לו יש חשיבות יתרה. כדאי להשתמש בצבעים שלא ייבלעו בתוך הדף, אלא ייצרו ניגוד ויגרום לכפתור לבלוט גם תוך כדי רפרוף הגולשים, כמו גם להשתמש בניסוח מעניין, למשל, "כן, תרשום אותי ל…" או "אני רוצה להשתתף ב.." במקום -שלח-.

#10  טובים השניים מן האחד

עם כל הכבוד לכל עקרונות השיווק, אנחנו לא בתחום המדע וגם הנבואה חלפה מן העולם. לא משנה כמה ניצמד לכללים וכמה נשקיע, תמיד ייתכן מצב שבו משהו לא עובד כמצופה, ולכן, תמיד כדאי לבדוק. יש התלבטות לגבי תמונה מסויימת? ניסוח שונה? כפתור אחר? תבדקו!   שימוש בכלי שנקרא A/B testing מאפשר לקדם 2 גרסאות תחת אותו קישור, ככה שניתן לבדוק השפעה של שינוי מסוים על תוצאות דף הנחיתה, ובהתאם לכך לבצע שינויים. לדוגמא, אותו דף עם וידאו או בלי וידאו, אותו דף עם כפתור אדום או כפתור ירוק, אותו דף כשהכותרת גדולה יותר או בצבע שונה- אלה שינויים קטנים שלפעמים עשויים להציג ביצועים אחרים לגמרי ולכן תמיד כדאי לבדוק.

אז אנחנו מקווים שנהנתם, השכלתם ושתקימו דפי נחיתה ממירים באחוזים מטורפים.

בהצלחה,
צוות אורטל דיגיטל.

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן