הבלוג שלנו

4 פיצ'רים בממשק AdWords החדש שכדאי לכם להכיר

זה בטח יהיה שונה ממה שאתם רגילים לקרוא אצלנו, אבל כאלה אנחנו… מפתיעים! 

לרוב אנו נוהגים לפרסם מאמרים הנוגעים לפרסום בפייסבוק, הפעם אנו לוקחים אתכם למגרש אחר לגמרי.

בניגוד לפייסבוק, שמהווה אפיק (מעולה) לשיווק PUSH, מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת לנו להגיע לקהל פוטנציאלי עם כוונת רכישה (User Intent) גבוהה יותר שאשכרה מחפש את מה שיש לנו להציע.

אחרי שלקחנו את הזמן להסתגל ולהתרגל לממשק החדש של AdWords, בחרנו לשתף אתכם ב- 4 פיצ'רים שאם אתם מפרסמים בגוגל כדאי לכם לעשות בהם שימוש.

אז יאללה, נקפוץ למים.

4 פיצ'רים מגניבים בממשק AdWords החדש

  1. וריאציות של מודעה – Ad variations

נכון שתמיד אנחנו מתלבטים, איזו כותרת תהיה טובה יותר, או האם קריאה לפעולה זו או אחרת תניב תוצאה טובה יותר וכד'… מי שעוסק בשיווק בטח כבר מכיר בחשיבות של ביצוע A/B testing.

יצירת וריאציה שונה של המודעה עם שינוי של פרט אחד על מנת לבדוק מה עובד יותר/פחות טוב. למשל, תוכלו לבדוק איך שינוי הקריאה לפעולה מ"קנו עכשיו" ל"קנו עוד היום" ישפיע על ביצועי המודעות.  אפשר גם לבדוק שינוי של הכותרת למשהו כמו  "התקשרו עכשיו כדי לקבל הצעת מחיר בחינם" במודעות בקמפיינים מרובים.

זהו בעצם חידוש מרענן למערכת הניסויים שהיתה קיימת בממשק הקודם, אבל הפעם גוגל לקחה את זה צעד אחד קדימה, היא  שכללה את האפשרויות והוסיפה אוטומציות שמוכלות על כל המודעות בחשבון/קמפיין/קבוצת מודעות באופן אוטומטי בהתאם להגדרות שהגדרתם.

בעבר היינו צריכים לעשות את השינוי והמעקב באופן ידני, ממש לבנות שתי מודעות נפרדות, לעקוב כל הזמן אחר הביצועים של כל אחת מהן ולבצע התאמות ואופטימיזציה בהתאם למסקנות.

בממשק החדש נוספה אפשרות של יצירת וריאציות שונות למודעות באופן מרוכז ישירות מתוך ממשק AdWords. תוכלו לבחור את הקמפיין שבו אתם רוצים לערוך את הניסוי, לסנן מודעות מתוכו ולקבוע את הנפח של הניסוי מתוך כלל הפעילות.

כך תגיעו למסך יצירת הוריאציות:

לאחר לחיצה על המשך תגיעו לאפשרות של יצירת הוריאציה עצמה. תוכלו לבחור ב- 3 אפשרויות עיקריות:

  • חיפוש והחלפה – חיפוש מילה או מחרוזת מוגדרת והחלפתה באחרת.
  • עדכון הטקסט – עדכון של כל אחד מהשדות המרכיבים את המודעה.
  • החלפה בין הכותרות – החלפה בין כותרות המודעות בקבוצת המודעות.

בשלב השלישי תוכלו להגדיר את שם הוריאציה (כדי שיהיה לכם נוח לאתר אותה), את תאריך ההתחלה של הניסוי ולבחור האם לקבוע לניסוי תאריך סיום או לא.

עוד אלמנט חשוב מאוד בהגדרת הניסוי הוא שאתם יכולים לקבוע מה אחוז קבוצת הניסוי, כלומר כמה אחוזים מהתקציב ומהמכירות הפומביות מוקצבות לטובת הניסוי,

! How Cool Is That

ככה זה נראה:

עכשיו מגיעים לחלק המגניב באמת, האלוגריתם יחל לבצע את הניסוי וינתח את התוצאות, ישווה אותן לתוצאות המודעות המקוריות ויציג לכם דו"ח עם הפערים והשינויים בתוצאות.

במידה ותרצו להחיל את השינויים תוכלו בקלות לשייך את המודעות בקמפיין ואפילו החליף אות המודעות המקוריות בגרסת הניסוי (כמובן שרק אם היא השיגה תוצאות טובות יותר).

  1. תוסף קידום מכירות – Promotion Extension

לאחרונה יצא לי להריץ קמפיין ללקוח בתקופת הסיילים, אחד הפיצ'רים ששימשו אותי ועזרו לי להבליט את המוצר, ההטבה והרלוונטיות שלה לאירוע זה תוסף חדש, תוסף קידום מכירות.

תוסף ייחודי לנושא קידום מכירות שמתייג את אירוע המכירות הרלוונטי,את המוצר ואת ההטבה.

כך זה נראה:

נכון לכרגע, תוסף קידום המכירות מתייחס לאירועים ספציפיים אלו:

ניתן להגדיר את התוסף ברמת החשבון, הקמפיין או קבוצת המודעות, אפשר להגדיר את סוג האירוע, השפה, המטבע, שיעור ההנחה ואת המוצר שאתם מקדמים, תוכלו להגדיר הטבה מעל סכום קניה, שובר (קופון), תאריכי התחלה וסיום, כך שתוכלו להשתמש מודעה קבועה ורק התוסף ישתנה ויהיה תחום בזמן.

כך זה נראה:

לוחצים על "מודעות ותוספים", בוחרים בהוספת תוסף מודעה חדש, והתוסף האחרון ברשימה הוא מה שאתם מחפשים.

אם יש לכם פעילות באחד האירועים הכלולים בתוסף, זו אפשרות נהדרת להעברת המסר השיווקי, ועל הדרך גם לתת יותר נוכחות למודעה שלכם.

  1. מדדי דפי נחיתה – Landing page metrics

בממשק החדש של AdWords יש תוספת חביבה שבאמת עזרה לי לקצר זמני עבודה ולייעל תהליכים. המערכת מאפשרת לנו לנתח את הביצועים של דפי הנחיתה המשמשים אותנו בקמפיין או קבוצת המודעות.

אנו יכולים לעשות שימוש במספר דפי נחיתה בכל קמפיין או קבוצת מודעות ובדו"ח אחד נוכל לראות איזה דף מתפקד יותר או פחות טוב על ידי הצגת מדדי הביצוע של כל אחד מדפי הנחיתה.

כדי להקל עלינו אפילו יותר הדו"ח מאפשר לנו לסנן את התוצאות על פי מגוון פרמטרים ולראות רק את ביצועי הדפים שאנו רוצים למדוד.

כך תוכלו לבחון את ביצועי המודעות שלכם מול מספר דפי נחיתה ולהסיק איזה דף נחיתה מניב עבורכם את התוצאות המיטביות.

  1. קהלים – Audiences

רגע… מה קהלים? אנחנו מדברים על גוגל או על פייסבוק?

אז זהו, שגוגל קופצת למים ובממשק AdWords החדש גוגל מדגישה, מקדמת ומחזקת את נושא השימוש בקהלים!

היכולת לעבוד עם קהלים היתה קיימת גם בממשק הקודם, אך היכולות היו מוגבלות (בלשון המעטה).

הקונספט החדש של ממשק ניהול הקהלים הוא הרבה יותר אינטואיטיבי ונוח לשימוש.

גוגל מבינה כי נכון להיום היא חייבת להיות שחקן משמעותי ביכולות הטרגוט ועושה שימוש בידע הרב שצברה (ועדיין צוברת) לטובת דיוק באיפיון הקהלים לפרסום.

תוכלו ליצור קהלים להכללה ולהחרגה, קהלים מבוססי תנועה באתר  או Event ואפילו קהלים מבוססי תחומי עניין…

נכון, זה עדיין לא בפירוט ודיוק שפייסבוק מאפשרת לנו אך אנו גם לא מוסרים לגוגל "מטוב ליבנו" כל כך הרבה מידע על עצמנו כמו שאנחנו נותנים לפייסבוק.

אבל תסמכו על גוגל שיש לה לא מעט מידע על הרגלי הגלישה ותחומי העניין שלנו, כמעט בכל אתר ברשת מושתלת איזו עוגייה של גוגל שאוספת עלינו מידע, ועם כמות מכשירי ה- Android שאנו מסתובבים איתם ומשדרים מידע זה רק מתעצם מדי יום.

איפה מוצאים את מסך ניהול הקהלים?

אז מה אפשר לעשות עם הקהלים?

אפשר לייצר קהלים לטובת מיקוד הפרסום שלנו!

את המיקוד תוכלו ליצור בשתי אפשרויות עיקריות:

  • קהלים לרימרקטינג (כן, גם לרשת החיפוש)
  • תחומי עניין מותאמים אישית

קהלי הרימרקטינג כשלעצמם לא השתנו מהותית ומבוססים על אותם 4 עוגנים מרכזיים שהכרנו עד כה במערכת.  תוכלו להגדיר על פי התחומים הבאים:

מסך הגדרת הקהלים נראה כך:

תוכלו לבחור קהל שביקר בדף מסוים או מספר דפים, קהל שביקר בדף אחד אך לא באחר, לסנן מתוך כל הגולשים באתר את מי שלא ביקר בדף ספציפי ועוד…

האפשרות השניה היא קהלים המבוססים על תחומי עניין, כאן גוגל תנחה אתכם לגבי כל שלבי ההגדרה של הקהל ולאחריו תוכלו למקד את תפוצת המודעות שלכם באופן מדויק יותר.

ככל שמתעמקים בממשק אדוורדס החדש מגלים עוד ועוד שיפורים ותכונות חדשות ומעודכנות.

בחרנו לסקור  4 פיצ'רים שבלטו לנו מאוד כבר בתחילת העבודה בממשק החדש, כמובן שיש עוד הרבה לחקור ולגלות בו, אבל אלו שבחרנו להזכיר נכנסו אצלנו לשימוש מיידי והוכיחו את עצמם כיעילים מאוד.

אמנם, הממשק החדש של אדוורדס שונה ודורש קצת זמן הסתגלות, אבל גוגל דאגו להמתיק את הגלולה ולשפר תכונות רבות של מערכת הפרסום, להוסיף כמה 'ממתקים' שיעשו לנו את החיים קלים יותר ובעיקר להפוך חלק ניכר מממשקי המערכת לנגישים, ברורים ונוחים יותר לעבודה.

אנו ממליצים להשקיע את הזמן ולהסתגל לממשק החדש כי במוקדם או במאוחר, לא יהיה יותר "ממשק חדש" או "ממשק ישן" אלא רק – אדוורדס וכמה שיותר מהר נתרגל לשינוי יהיה טוב יותר לנו וללקוחותינו.

בהצלחה!

רגע, לא לגלול כל כך מהר! בואו נדבר

הכוח שלנו הוא לתרגם את כל המילים היפות במאמרים האלה לתוצאות בעסק שלך.
בעניין? אולי כדאי שנדבר.

דילוג לתוכן