ב-10 צעדים פשוטים (או פחות)
אחד מערוצי השיווק הדיגיטאלי הנפוצים ביותר היום הוא רשימת תפוצה. איזה לקוח יותר פוטנציאלי ממי שרוצה לקבל מכם ערך, נרשם באופן פעיל לרשימת התפוצה שלכם ועוקב אחרי התכנים שלכם באדיקות? אז כמובן שיש חשיבות רבה לאופן השימוש בכלי הזה ובתכנים הנשלחים אבל זה כבר עניין אחר.
מעבר לחשיבותה כערוץ שיווקי יעיל במיוחד, ניתן אף ליצור קהל בפייסבוק על בסיס אותה רשימה, ומה שעוד יותר מעניין וחשוב הוא היכולת ליצור קהלים דומים באפיונם (Lookalike) לקהל הרשימה. שימו לב, ככל שהרשימה תהיה יותר איכותית, עם כמה שיותר נרשמים רלוונטיים, כך גם ה- Lookalike יהיה איכותי יותר ומדוייק יותר. באופן גס, ההמלצה שלנו היא ליצור קהל Lookalike מרשימה של 1,000 רשומים ומעלה, אבל זה כבר נושא אחר, אז בואו ניגש למה שלשמו התכנסנו.
איך יוצרים קהל לפרסום בפייסבוק על בסיס רשימת תפוצה?
ראשית, לפני שנתחיל לפרט את תהליך בניית הקהל בפייסבוק, יש לייצא את הרשימה מתוך מערכת הדיוור בה אתם משתמשים לקובץ CSV.
שלב 1
לוחצים על כפתור ה- "Ads Manager" בחלק השמאלי העליון של המסך מניחים את סמן העכבר על "All Tools" ולוחצים על "Audiences".
אם לא מצאתם, פשוט היכנסו לכאן >> https://www.facebook.com/ads/manager
שלב 2
כעת לוחצים על הכפתור הכחול "Create Audience">> נפתחות מספר אופציות, יש ללחוץ על "Custom Audience":
שלב 3
בחלון החדש שנפתח בוחרים באופציה "Customer File"
שלב 4
בחלון החדש שנפתח בוחרים באופציה "Choose a file or copy and paste data"
שלב 5
הגענו לשלב הזנת פרטי הנרשמים, יש 2 דרכים להזינם:
הדרך הראשונה היא דרך ייבוא של קובץ ה-CSV שהורדנו קודם, והיא מומלצת כאשר יש מידע רחב על הרשומים, כלומר, מייל, טלפון, שם, שם משפחה, גיל וכו' שיאפשר לפייסבוק לעשות הצלבה טובה יותר עם פרופילי המשתמש ולזהות יותר מהמשתמשים ביצירת הקהל.
מסמנים את האופציה הראשונה " Add a new file (CSV or TXT)">> לוחצים "Upload File">> בוחרים את הקובץ הרצוי>> בוחרים שם לרשימה:
שימו לב שלאחר ייבוא הקובץ תידרשו לציין באיזה מהשדות הקיימים בו יש להשתמש להצלבת הנתונים ביצירת הקהל – נגיע לזה בשלב 6 בהמשך.
דרך 2- פשוטה יותר ומומלצת אם יש רשימת מיילים בלבד.
מסמנים את האופציה השניה " Copy and paste">> מעתיקים את רשימת המיילים ומדביקים אותה בחלון המיועד>> בוחרים שם לרשימה:
אחרי שהעלינו את פרטי הרשומים באחת מהדרכים הנ"ל ובחרנו שם לוחצים "Next".
שלב 6
בשלב הזה יופיעו השדות לאחר שפייסבוק מיפה אותם, יש לשים לב שפייסבוק זיהה אותם ומיפה אותם נכון.
שימו לב שלמערכת הדיוור יש שדות שאינם רלבנטיים ליצירת הקהל, כגון הותק או המספר הסידורי, כמובן שעליהם נוותר, אבל אם יש לנו שמות, מספרי טלפון וכתובות מייל, או נתונים נוספים כגון מגדר, עיר מגורים, מדינה (אם הקהל שלנו ממדינות שונות) ניתן להשתמש גם בהם להצלבת הנתונים. פייסבוק מאפשרים להזין עד 15 מאפיינים מזהים של הקהל, אז השאיפה שלנו צריכה להיות להשתמש בכמה שיותר מהם.
לאחר מכן לוחצים על הכפתור הכחול "Upload & Create".
שלב 8
כעת פייסבוק יעלה את הנתונים ויתאים אותם לנתונים שלו, בסוף ההעלאה הוא גם יציג את אחוז הרשומים שהוא הצליח להעלות.